BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kauko-63
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 143
    • vantaa

    #76
    Pelkkä tiiviste vaihdettiin, se ennen päästi öljyä läpi toiselta puolelta tiputti pakosarjan päälle mut nyt pitäny.no puristukset vois tietysti mitata niin näkisi mitä lukemia tulee,voiko Tommonen sit palaa vaan öljy kanavan kohdalta ja vuotaa ulospäin? Vuoto kohta on kannen takaosassa mittatikun kohdalla,käynti ei kyllä ihan tasaista ole mut se johtuu varmaan imuvuodosta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #77
      Originally posted by kauko-63 View Post
      Pelkkä tiiviste vaihdettiin, se ennen päästi öljyä läpi toiselta puolelta tiputti pakosarjan päälle mut nyt pitäny.no puristukset vois tietysti mitata niin näkisi mitä lukemia tulee,voiko Tommonen sit palaa vaan öljy kanavan kohdalta ja vuotaa ulospäin? Vuoto kohta on kannen takaosassa mittatikun kohdalla,käynti ei kyllä ihan tasaista ole mut se johtuu varmaan imuvuodosta.
      Toki kaikki on mahdollista, mutta harvoin se palaa vain siitä öljykanavan kohdalta niin, että öljy vuotaisi ulos.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1844
        • Kotona/Poissa

        #78
        Originally posted by kauko-63 View Post
        ...Vuoto kohta on kannen takaosassa mittatikun kohdalla,käynti ei kyllä ihan tasaista ole mut se johtuu varmaan imuvuodosta.
        Imusarjan alla mittatikun lähistöllä on niin paljon huohotus yms letkustoa joka on paljon todennäköisempi vuodon syy kuin sylinterikannen tiiviste.

        Katsoisin noi paikat vielä hyvin tarkkaan läpi ennen kuin edes alkaisin suunnitella minkäänlaista kansiremppaa. On remontin hinnoilla nimittäin hiukan eroa, siis uusiiko huohotin systeemin vaiko tekeekö kansirempan.

        Huohottimen vuodot kun sekä häiritsee käyntiä että räkii öljyä pitkin koneen kylkiä.

        P.S.
        Imusarjan alta vuodon paikallistaminen kannentiivisteeseen taitaa vaatia melkoisen fakiirin, purkamatta osia edestä pois tuonne ei kovin taida edes nähdä.
        Last edited by Havis; 25-03-2017, 15:45.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • kauko-63
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 143
          • vantaa

          #79
          oli siellä imusarja irti ja silleen kasattu että ei edes käynny eilen illalla hain sen korjaamon pihasta kurkkasin pellin alle ei edes se öljyseparaattori ollu kunnolla kiinni sain sitte jollain raudalla painettua sitä sen verran kiinni että kävi sen verran että sai ajettua ja lämmöt punaselle ja kylmää puhalsi! ilmeisesti joku vesiletku ollu irti ja ei ilmattu ja aivan kauhee öljyn käry koko matkan! jostain roiski oikeen kunnolla..huvitti että tästä nyt ajellaan korjaamolta pois! sinne kun vein sen niin lämmintä tuli ja kone kävi hienosti,yritin äsken sitä ilmailla sillä limupullo konstilla auton nokka ylhäällä ja alavesiletkuu lypsämällä mut punaselle meni lämmöt ja kylmää vaan tuli,jumalauta se limupullokin suli siihen paisarin päälle noin sen oon joskus onnistuneesti ilmannu mut nyt ei tullu muutakun sotkua! oiskohan sieltä ihan oikeestipahvi menny ku ei lähteny yhtään ilmaantumaan ja nesteen seassakin jotain epämäärästä harmaata? ja porisi ku pottukattila!

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2174
            • Himas

            #80
            Saisit varmaan helpommin vastauksia jos et kirjoittaisi kaikkea yhteen pötköön. Ite en ainakaan jaksanut lukea tollasta tekstiä. :think
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • kauko-63
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 143
              • vantaa

              #81
              katoppas kielioppi poliisi pääs iskee!! ollaan me muut fiksumpii ku toi yks pölvästi!

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1844
                • Kotona/Poissa

                #82
                Originally posted by kauko-63 View Post
                katoppas kielioppi poliisi pääs iskee!! ollaan me muut fiksumpii ku toi yks pölvästi!
                No oliha tuo sun tarina ku kahen promilen kännissä kirjotettu. Vois siihe kirjottamiseen ees vähän paneutua
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • kauko-63
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 143
                  • vantaa

                  #83
                  Joo asia selvä!! Olkoon! jos täällä on tollasta..

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2174
                    • Himas

                    #84
                    Originally posted by kauko-63 View Post
                    Joo asia selvä!! Olkoon! jos täällä on tollasta..
                    Anteeksi, ei ollut tarkoitus aukoa päätä tai muutakaan pahaa. Kyllä täältä hyvin saa neuvoja ja olet jo saanutkin ja tulet vielä saamaan.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #85
                      Näillä ei pitäisi ajella lämmöt punaisella. Paha nyt varmaksi mennä sanomaan mikä siellä on tilanne näillä tiedoilla. Alkaa tilanne vaikuttamaan siltä, että nyt auto pitäisi saada jonnekkin, missä oikeasti tiedetään mitä ollaan tekemässä. Kansipahvin pettämisen voi itsekin testata helposti pakokaasun kanssa reagoivalla nesteellä. Nesteen väri muuttuu. jos seassa on pakokaasua. Ellei muutu pahvi on ehjä ja siellä on vain ilmalukko, vesipumppu rikki tms.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #86
                        No nyt sain sen puhaltamaan lämmintä kun avasin sen termari kotelossa olevan ilmausruuvin,sen kun avasi niin nestettä meni vaikka kuinka paljon, mutta täytyy sitä vielä ilmailla lisää,mikäs Tommonen aine on ja mistä sitä saa ostettua? Niin ja kiitos asiallisesta vastauksesta.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          No nyt sain sen puhaltamaan lämmintä kun avasin sen termari kotelossa olevan ilmausruuvin,sen kun avasi niin nestettä meni vaikka kuinka paljon, mutta täytyy sitä vielä ilmailla lisää,mikäs Tommonen aine on ja mistä sitä saa ostettua? Niin ja kiitos asiallisesta vastauksesta.
                          Tätä nyt voi ostaa mistä haluaa, esim biltemasta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000020969/
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Ilpo1987
                            Newbiemmer
                            • Jul 2016
                            • 5
                            • riihimäki

                            #88
                            Onko ketjun aloittaja saanut selvyyttä öljynkulutukseen?

                            Itsellä M54B25 kone ja syö öljyä ihan älyttömästi.
                            Kylmänä kun starttaa ja antaa kaasua niin savuttaa sinistä.
                            Kun kone on lämmin niin ei savuta.

                            Onko kenelläkään kokemusta venttiilivarrenkumien vaihdosta?
                            Saako kansi paikallaan vaihdettua?

                            Separaattori plus putket vaihdettu. Myös öljysuodattimen jalantiiviste vaihdettu.

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2174
                              • Himas

                              #89
                              Oma M54B25 savuttaa sinistä moottorijarrutuksen jälkeen. Onko tälle tehtävissä jotain? Öljyä pitäis taas lisätä.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • kuukankorpi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 634

                                #90
                                Originally posted by Byge View Post
                                Mulla löytyi lohkosta tulipellin puolelta kuusikolopultti joka oli löysällä. Ei vuotanut parkissa, ajossa tiputti öljyä tippatolkulla pakoputken päälle ja haisi.
                                Onko tästä asiasta enempää tietoa? Itselläkin vuotaa vielä pakoputken suojapellin päälle ja ei näytä tulevan venttiilikopan tiivisteestä.

                                Comment

                                Working...
                                X