Originally posted by Jukka K
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by Bringer00 View PostLöytyy. Ja lisääntynyt alipaine vetää männänrenkaita kohti sylinterinseiniä.
Männärenkaat ei luulis liikkuvan paljonkaan kampikammion alipaineesta, omalla jousivoimalla kun sylinteriä vasten painautuvat. Ennemminkin kyse on huonosti tiivistävistä renkaista, joiden ohi vuoto vähenee ihan paine-eron pienentyessä, renkaiden liikkumatta mihinkään.Last edited by Havis; 26-10-2016, 17:45."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostJos tuollainen kikka vähentää merkittävästi öljynkulutusta, on männänrenkaiden toiminassa selkeä vika. Karstoittuneet kiinni tms.
Männärenkaat ei luulis liikkuvan paljonkaan kampikammion alipaineesta, omalla jousivoimalla kun sylinteriä vasten painautuvat. Ennemminkin kyse on huonosti tiivistävistä renkaista, joiden ohi vuoto vähenee ihan paine-eron pienentyessä, renkaiden liikkumatta mihinkään.
Itse huomasin myös selvän eron moottorin väännössä ja kaasuun vastaavuudessa.Last edited by Bringer00; 26-10-2016, 23:38.
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View PostVoi olla näinkin. Mutta pääasia että kulutus vähenee.
Itse huomasin myös selvän eron moottorin väännössä ja kaasuun vastaavuudessa.
Varsinainen ja todennäköinen vika (=männänrenkaiden huonohko tiiviys) ei varmaankaan ole muuttunut mihinkään, oireet vaan pysyy paremmin kurissa.
Mutta hyvä että auttaa ensihätään.Last edited by Havis; 28-10-2016, 18:46."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostTuo taas todennäköisesti saattaa johtua siit, että nyt palotilassa on vähemmän öljyä => polttoaine palaa paremmin => teho saadaan irti paremmin.
Varsinainen ja todennäköinen vika (=männänrenkaiden huonohko tiiviys) ei varmaankaan ole muuttunut mihinkään, oireet vaan pysyy paremmin kurissa.
Mutta hyvä että auttaa ensihätään.
Auttaiskohan nuihin männänrenkaisiin esim koneen forte käsittely?
Tai injection cleaneriä tankkiin?
Ulkomailla ovat kaadelleet tuota cleaneriä suoraan sylintereihin ja antaneet vaikuttaa vuorokauden. Jotkut ovat saaneet sillä öljynkulutuksen loppumaan.
Mutta taitaa olla useamman päivän operaatio kun käsittelee kaikki 6 sylinteriä.
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View PostVarmaan juuri näin
Auttaiskohan nuihin männänrenkaisiin esim koneen forte käsittely?
Tai injection cleaneriä tankkiin?
Ulkomailla ovat kaadelleet tuota cleaneriä suoraan sylintereihin ja antaneet vaikuttaa vuorokauden. Jotkut ovat saaneet sillä öljynkulutuksen loppumaan.
Mutta taitaa olla useamman päivän operaatio kun käsittelee kaikki 6 sylinteriä.
Hyödystä en kyllä sano mitään ja öljynvaihto suotavaa tuon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä melkein niin väittäisin. Montako purkillista meinasit sitä lorautella?
Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11
Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.
Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View PostSiksi ne on tuolla ulkomailla tehneet yks kerrallaan kun ovat laittaneet liuotinta ja paineilmaa perään.
Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11
Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.
Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?
Muuten sen sylintereistä ohi valuneen cleanerin saa laskea vielä erikseen propusta ulos.
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View PostSiksi ne on tuolla ulkomailla tehneet yks kerrallaan kun ovat laittaneet liuotinta ja paineilmaa perään.
Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11
Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.
Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Kait tähän samaan vois kysäistä venakopan tiivisteen vaihdosta, kun en tiedä onko itsellä tuo koppa kierossa tai jotain muuta, kun aika herkästi alkaa etupäästä vuotaan öljyä? Vaihdan tässä piahkoin uuden tiivisteen joten kannattaisko laittaa tiivisteliima vielä lohkon ja vent.kopan tiivisteen väliin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment