Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bringer00
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 132
    • Siikalatva

    #46
    Originally posted by Jukka K View Post
    Löytyykö tuollainen tulpattu imusarjan reikä myös M52B28 moottorista ?

    Voisiko joku selittää, miten tuo kampikammion alipaineen lisäys vähentää öljyn kulutusta ?

    Minulla ei ole vielä tuloksia injector cleanerin vaikutuksesta.
    Löytyy. Ja lisääntynyt alipaine vetää männänrenkaita kohti sylinterinseiniä.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1836
      • Kotona/Poissa

      #47
      Originally posted by Bringer00 View Post
      Löytyy. Ja lisääntynyt alipaine vetää männänrenkaita kohti sylinterinseiniä.
      Jos tuollainen kikka vähentää merkittävästi öljynkulutusta, on männänrenkaiden toiminassa selkeä vika. Karstoittuneet kiinni tms.

      Männärenkaat ei luulis liikkuvan paljonkaan kampikammion alipaineesta, omalla jousivoimalla kun sylinteriä vasten painautuvat. Ennemminkin kyse on huonosti tiivistävistä renkaista, joiden ohi vuoto vähenee ihan paine-eron pienentyessä, renkaiden liikkumatta mihinkään.
      Last edited by Havis; 26-10-2016, 17:45.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Bringer00
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 132
        • Siikalatva

        #48
        Originally posted by Havis View Post
        Jos tuollainen kikka vähentää merkittävästi öljynkulutusta, on männänrenkaiden toiminassa selkeä vika. Karstoittuneet kiinni tms.

        Männärenkaat ei luulis liikkuvan paljonkaan kampikammion alipaineesta, omalla jousivoimalla kun sylinteriä vasten painautuvat. Ennemminkin kyse on huonosti tiivistävistä renkaista, joiden ohi vuoto vähenee ihan paine-eron pienentyessä, renkaiden liikkumatta mihinkään.
        Voi olla näinkin. Mutta pääasia että kulutus vähenee.

        Itse huomasin myös selvän eron moottorin väännössä ja kaasuun vastaavuudessa.
        Last edited by Bringer00; 26-10-2016, 23:38.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1836
          • Kotona/Poissa

          #49
          Originally posted by Bringer00 View Post
          Voi olla näinkin. Mutta pääasia että kulutus vähenee.

          Itse huomasin myös selvän eron moottorin väännössä ja kaasuun vastaavuudessa.
          Tuo taas todennäköisesti saattaa johtua siit, että nyt palotilassa on vähemmän öljyä => polttoaine palaa paremmin => teho saadaan irti paremmin.

          Varsinainen ja todennäköinen vika (=männänrenkaiden huonohko tiiviys) ei varmaankaan ole muuttunut mihinkään, oireet vaan pysyy paremmin kurissa.

          Mutta hyvä että auttaa ensihätään.
          Last edited by Havis; 28-10-2016, 18:46.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Jukka K
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 157

            #50
            Originally posted by Bringer00 View Post
            Löytyy. Ja lisääntynyt alipaine vetää männänrenkaita kohti sylinterinseiniä.
            Mistä kohtaa imuasarjaa tuo tulpattu reikä löytyy vai voisiko sen huohotuksen liittää T-haaralla jarrutehostimen alipaine liitäntään ?

            Comment

            • Bringer00
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 132
              • Siikalatva

              #51
              Originally posted by Jukka K View Post
              Mistä kohtaa imuasarjaa tuo tulpattu reikä löytyy vai voisiko sen huohotuksen liittää T-haaralla jarrutehostimen alipaine liitäntään ?
              Imusarjan takana on kaksi alipainelähtöä. Ovat tulpattuna. Kokeille kädellä tunnistella. Pitäisi löytyä helposti

              Comment

              • Bringer00
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 132
                • Siikalatva

                #52
                Originally posted by Havis View Post
                Tuo taas todennäköisesti saattaa johtua siit, että nyt palotilassa on vähemmän öljyä => polttoaine palaa paremmin => teho saadaan irti paremmin.

                Varsinainen ja todennäköinen vika (=männänrenkaiden huonohko tiiviys) ei varmaankaan ole muuttunut mihinkään, oireet vaan pysyy paremmin kurissa.

                Mutta hyvä että auttaa ensihätään.
                Varmaan juuri näin

                Auttaiskohan nuihin männänrenkaisiin esim koneen forte käsittely?

                Tai injection cleaneriä tankkiin?

                Ulkomailla ovat kaadelleet tuota cleaneriä suoraan sylintereihin ja antaneet vaikuttaa vuorokauden. Jotkut ovat saaneet sillä öljynkulutuksen loppumaan.
                Mutta taitaa olla useamman päivän operaatio kun käsittelee kaikki 6 sylinteriä.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #53
                  Originally posted by Bringer00 View Post
                  Varmaan juuri näin

                  Auttaiskohan nuihin männänrenkaisiin esim koneen forte käsittely?

                  Tai injection cleaneriä tankkiin?

                  Ulkomailla ovat kaadelleet tuota cleaneriä suoraan sylintereihin ja antaneet vaikuttaa vuorokauden. Jotkut ovat saaneet sillä öljynkulutuksen loppumaan.
                  Mutta taitaa olla useamman päivän operaatio kun käsittelee kaikki 6 sylinteriä.
                  Eikö sitä voi kaataa kaikkiin samaan aikaan?

                  Hyödystä en kyllä sano mitään ja öljynvaihto suotavaa tuon jälkeen.

                  Comment

                  • Bringer00
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 132
                    • Siikalatva

                    #54
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Eikö sitä voi kaataa kaikkiin samaan aikaan?

                    Hyödystä en kyllä sano mitään ja öljynvaihto suotavaa tuon jälkeen.
                    Saako sylintereihin tarpeeksi liuotinta jos kerralla kaikkiin laittaa?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #55
                      Originally posted by Bringer00 View Post
                      Saako sylintereihin tarpeeksi liuotinta jos kerralla kaikkiin laittaa?
                      Kyllä melkein niin väittäisin. Montako purkillista meinasit sitä lorautella?

                      Comment

                      • Bringer00
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 132
                        • Siikalatva

                        #56
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Kyllä melkein niin väittäisin. Montako purkillista meinasit sitä lorautella?
                        Siksi ne on tuolla ulkomailla tehneet yks kerrallaan kun ovat laittaneet liuotinta ja paineilmaa perään.

                        Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11

                        Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.

                        Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #57
                          Originally posted by Bringer00 View Post
                          Siksi ne on tuolla ulkomailla tehneet yks kerrallaan kun ovat laittaneet liuotinta ja paineilmaa perään.

                          Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11

                          Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.

                          Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?
                          Vaihtaa ne käsittelyn jälkeen niin tulee se tavara poiskin.
                          Muuten sen sylintereistä ohi valuneen cleanerin saa laskea vielä erikseen propusta ulos.

                          Comment

                          • Jukka K
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 157

                            #58
                            Öljynvaihdon jälkeen lisätystä injection cleanerista ei ainakaan minulla ollut havaintoa öljyn kulutuksen vähenemiseen. Seuraavaksi täytynee kokeilla muuttaa se huohotus, kun ehtii.

                            Onko topicin alkuperäisessä autossa öljyn kulutus saatu korjattua ?

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #59
                              Originally posted by Bringer00 View Post
                              Siksi ne on tuolla ulkomailla tehneet yks kerrallaan kun ovat laittaneet liuotinta ja paineilmaa perään.

                              Luin siis tuolta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...009367&page=11

                              Mutta toimis varmaan hyvin niinkin että kaataa pyttyihin sopivasti ja antaa vaikuttaa vaikka 2 päivää. Välillä tarkistaa ja lisäilee. Sit imee tyhjäksi.

                              Kannattasko ennen tuota laskia öljyt pihalle vai vaihtaa vasta käsittelyn jälkeen?
                              Vanha moottorin pesukikka, että laittaa diiseliä koko moottorin täyteen ja antaa olla paripäivää. Sitten valuttaa diiselit pois ja laittaa halvat mineraalit huuteluöljyinä mottiin, käyttää jonku aikaa ja valuttaa kunnolla öljyt pois ja vielä kerran huuteluöljyt ja käyttää taas jonku tovin. Sitten uudet öljyt suodattimen kanssa ja ajoa.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #60
                                Kait tähän samaan vois kysäistä venakopan tiivisteen vaihdosta, kun en tiedä onko itsellä tuo koppa kierossa tai jotain muuta, kun aika herkästi alkaa etupäästä vuotaan öljyä? Vaihdan tässä piahkoin uuden tiivisteen joten kannattaisko laittaa tiivisteliima vielä lohkon ja vent.kopan tiivisteen väliin?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎