Vähän saman kiinnostaa. Onko joku vaihdellut kansi paikallaan noi kumet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostSama homma, että orggis kansinahkaa ei huvittas purkaa. Nostajat ja venttiilivarren kumet ois hyvä vaihtaa omaankin. :think
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostLoppupeleissä ei edes kallis remontti, venakopantiiviste 30e ja varrenkumit 60e. Jos nostajat vielä viittii vaihtaa niin 200e päälle.:think
Itse en ole muutako, jakopään vaihdellu yhteen m52:een, ei noin syvälle tullu mentyä että nokkia irrottelis. Tulpan reikään pitäs jonkunnäkönen paineilma adapteri tehdä. :think
Comment
-
-
No nyt on n. 1000km ajeltu ja kyllähän tota öljyä edelleen vaan menee suunnilleen litra / 1000km, jos ei enemmänki. Kuunnellaan nyt vielä Bavariaa ja lisäillään toinen tuubi Forten tiivisteainetta ja katsellaan, kun öljyt vähenee.
Koneessa on nyt ollut Valvolinen 10W-40 MaxLife -öljyt. Paikallisessa korjaamossa neuvottiin, että kannattaa vaan testailla eri öljyjä, että yleensä ratkaisu löytyy niistä. Nyt on kokeiltu Castrolin 5W-40, 77 Lubricants 5W-40 ja tota Valvolinea. Onko kellään ratkaisu löytynyt tällä tavalla ja mitähän vois vielä kokeilla?
Onkos Kaakkois-Suomen suunnalla tai lähettyvillä ketään, joka osaisi ja suostuisi ton venttiilivarrenkumien ja muiden härpäkkeiden vaihto-operaatioon tarvittaessa? Mielellään tietysti kantta irroittamatta.
Comment
-
-
Itsellä polttaa myös öljyä M54B30 tuon 1l/1000km, ajettu 286 000. Epäilen syyksi mäntien öljyrenkaita. Tässä juttua M54 öljyrenkaista https://www.youtube.com/watch?v=XYfqtJ80kRU.E61 530D
Comment
-
-
Voi olla, että joku sopiva öljymerkki löytyy, joka vähentää kulutusta.
Minä kokeilin tuota Valvolinen Max Lifea, Castrolin Magnatecia (BMW suositus lienee). Nyt on koneessa Motoxkin täysynteettiset öljyt.
Nokka-akselit täytyy irrottaa ja niihin kannattaa varmaan hommata se lukitustyökalu.
Tällaiseen työkaluun törmäsin joskus:
Google löytää paljon ohjeita vaihtoon, jos lontoo sujuu.
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View Postmullakin kuluttaa öljyä jonkun verran. 0.5L/3000km
Onko kukaan kokeillut tämmöistä?
Itse ajattelin rakentaa. osat on jo hommattu.
Tekee isomman alipaineen koneeseen niin pitäisi öljynkulutus vähentyä + kaasuun vastaavuus parempi tyhjäkäynniltä.
Mittatikun tiiviste piti vaihtaa ku alko vetään ilmaa välistä.
Hyvin pelittää nyt. Tyhjäkäynnillä pieni savutus loppui kokonaan, tyhjäkäynti tasaisempi, vastaa kaasuun paljon selvemmin ja alakierroksille tuli vääntöä mukavasti. Ja tuskin tulee jäätymään. Kietaisin vielä keskiputken ympärille alkuperäisestä huohotuksesta lämmöneristeen. Suosittelen
Venttiilinä käytin stmv298 venttiiliä. Tarkoitettu 2.7/3.0L chrysleriin. Juurikin tuo sama kuin videon venttiili. Eri valmistajan vaan.
Comment
-
Comment