Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljyn vaihto ongelma automaattilaatikossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by arheip View Post
    Alkuperäinen laatikko luisti,muuten toimi hyvin. Tehtiin siihenkin liikkeessä huuhtelu öljyn vaihto mut ei luisto loppunut joten mutta ostin toisen laatikon ,piti olla toimiva.
    Silloin kun laatikko ”luisti”, niin syttyikö ratasvalo mittaristoon vai ei?
    Vaihdettiinko turbiini?

    Comment

    • arheip
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 13
      • suomi

      #17
      siis alkuperäisessä luistavassa laatikossa ei syttyny ratas valoo,uudessa laatikkossa oli turbiini mukana,ja siinä sytty ratas valo jossain vaiheessa
      öljyn vaihdossa,luin vikakoodit silloin icarsoftilla näytti tämmöstä.

      dtc

      13 asc interface
      9b can engine temperature
      99 can dme load signal
      6a stall-speed monitoring

      kuittasin vikakoodit eikä sen jälkee ole tullut mitää vikakoodia
      mihinkää boxiin

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by arheip View Post
        siis alkuperäisessä luistavassa laatikossa ei syttyny ratas valoo,uudessa laatikkossa oli turbiini mukana,ja siinä sytty ratas valo jossain vaiheessa
        öljyn vaihdossa,luin vikakoodit silloin icarsoftilla näytti tämmöstä.

        dtc

        13 asc interface
        9b can engine temperature
        99 can dme load signal
        6a stall-speed monitoring

        kuittasin vikakoodit eikä sen jälkee ole tullut mitää vikakoodia
        mihinkää boxiin
        Eli aiemmassakaan ei siis kuitenkaan ollut laatikossa mitään vikaa, vaan ongelma oli turbiinissa, joten sikäli turha laatikon vaihto(jos luisto on laatikosta johtuvaa=aina ratasvalo ja mikäli turbiinista, ei ratasvaloa).
        Tämä taas viittaisi nyt öljyn vähyyteen jos sytytti ratasvalonkin, eli jos muuten ei mene niin puoli litraa kerrallaan öljynlaihduttimen letkusta liruttaen öljyä sisään kunnes ”tokenee"?

        Comment

        • arheip
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 13
          • suomi

          #19
          siis laatikon kyljessä oleva lauhduttimen putken kiinnityksestä öljyä,ylemmästä vai alemmasta reijästä ja auto käynnissä vai ?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by arheip View Post
            siis laatikon kyljessä oleva lauhduttimen putken kiinnityksestä öljyä,ylemmästä vai alemmasta reijästä ja auto käynnissä vai ?
            Ei kun siitä täyttötulpasta, täytä niin paljon kuin menee ja sitten auto käynnissä loput.

            Comment

            • arheip
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 13
              • suomi

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ei kun siitä täyttötulpasta, täytä niin paljon kuin menee ja sitten auto käynnissä loput.


              tiedetään mut kun ei ota öljyä vastaan kun sen verran mitä öljypohjaan mahtuu
              vaikka ois käynnissäkin.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by arheip View Post
                siis laatikon kyljessä oleva lauhduttimen putken kiinnityksestä öljyä,ylemmästä vai alemmasta reijästä ja auto käynnissä vai ?
                Auto sammuksissa syylärissä sijaitsevan lauhduttimen liitin irti ja siitä tiukatulla suppilolla liruttamalla öljyä 1/2-litran erissä sisään.

                Comment

                • arheip
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 13
                  • suomi

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Auto sammuksissa syylärissä sijaitsevan lauhduttimen liitin irti ja siitä tiukatulla suppilolla liruttamalla öljyä 1/2-litran erissä sisään.
                  Joo kolmatta litraa laitoin,ei laatikko reakoinut mitenkään ,taitaa olla se öljypumppu vika ,
                  Kun vanhan laatikon turbiinin irrottinja laitoin takas muutaman kerran,huomasin et helposti
                  Jää ettei mene pohjaan asti,eikun laatikko taas irti ja vanhaan laatikkoon nykyinen turbiini
                  Ja toivoa parasta.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by arheip View Post
                    Joo kolmatta litraa laitoin,ei laatikko reakoinut mitenkään ,taitaa olla se öljypumppu vika ,
                    Kun vanhan laatikon turbiinin irrottinja laitoin takas muutaman kerran,huomasin et helposti
                    Jää ettei mene pohjaan asti,eikun laatikko taas irti ja vanhaan laatikkoon nykyinen turbiini
                    Ja toivoa parasta.
                    Eli siinä tapauksessa vika tosiaan on joko öljypumpussa(asennusvika=pitää ”kolahtaa kolmesti” ennen kuin on varmasti pohjassa), tai sitten turbiini sökö(tuskin tässä jos kuitenkin toimivasta vaihtolaatikosta).
                    Ennen kuin heität sen uuden turbiinin siihen vanhaan laatikkoon, liruta vanhan/”viallisen” askin turbiini tyhjäksi öljystä ja katso onko siellä öljyn seassa näkyvää pientä metallipurua?
                    Jos on, niin ilman muuta kannattaa kasata vanha ”viallinen” laatikko uudella turbiinilla, koska todennäköisesti alkuperäinen vika on ollut vain turbiinissa?

                    Comment

                    • arheip
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 13
                      • suomi

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Eli siinä tapauksessa vika tosiaan on joko öljypumpussa(asennusvika=pitää ”kolahtaa kolmesti” ennen kuin on varmasti pohjassa), tai sitten turbiini sökö(tuskin tässä jos kuitenkin toimivasta vaihtolaatikosta).
                      Ennen kuin heität sen uuden turbiinin siihen vanhaan laatikkoon, liruta vanhan/”viallisen” askin turbiini tyhjäksi öljystä ja katso onko siellä öljyn seassa näkyvää pientä metallipurua?
                      Jos on, niin ilman muuta kannattaa kasata vanha ”viallinen” laatikko uudella turbiinilla, koska todennäköisesti alkuperäinen vika on ollut vain turbiinissa?
                      irroitin laatikon autosta ,öljy pumppuhan se on syypää oireeseen ,kaksi hammasta jotka tulee turbiinin hahloihin oli irti pumpusta, leikö se pumpun
                      vaihtaminen minkälainen homma jos tarvii vielä uuteen laatikkoon pumppu
                      vaihtaa vanhasta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎