Alkuperäinen laatikko luisti,muuten toimi hyvin. Tehtiin siihenkin liikkeessä huuhtelu öljyn vaihto mut ei luisto loppunut joten mutta ostin toisen laatikon ,piti olla toimiva.
Silloin kun laatikko ”luisti”, niin syttyikö ratasvalo mittaristoon vai ei?
Vaihdettiinko turbiini?
siis alkuperäisessä luistavassa laatikossa ei syttyny ratas valoo,uudessa laatikkossa oli turbiini mukana,ja siinä sytty ratas valo jossain vaiheessa
öljyn vaihdossa,luin vikakoodit silloin icarsoftilla näytti tämmöstä.
dtc
13 asc interface
9b can engine temperature
99 can dme load signal
6a stall-speed monitoring
kuittasin vikakoodit eikä sen jälkee ole tullut mitää vikakoodia
mihinkää boxiin
siis alkuperäisessä luistavassa laatikossa ei syttyny ratas valoo,uudessa laatikkossa oli turbiini mukana,ja siinä sytty ratas valo jossain vaiheessa
öljyn vaihdossa,luin vikakoodit silloin icarsoftilla näytti tämmöstä.
dtc
13 asc interface
9b can engine temperature
99 can dme load signal
6a stall-speed monitoring
kuittasin vikakoodit eikä sen jälkee ole tullut mitää vikakoodia
mihinkää boxiin
Eli aiemmassakaan ei siis kuitenkaan ollut laatikossa mitään vikaa, vaan ongelma oli turbiinissa, joten sikäli turha laatikon vaihto(jos luisto on laatikosta johtuvaa=aina ratasvalo ja mikäli turbiinista, ei ratasvaloa).
Tämä taas viittaisi nyt öljyn vähyyteen jos sytytti ratasvalonkin, eli jos muuten ei mene niin puoli litraa kerrallaan öljynlaihduttimen letkusta liruttaen öljyä sisään kunnes ”tokenee"?
Auto sammuksissa syylärissä sijaitsevan lauhduttimen liitin irti ja siitä tiukatulla suppilolla liruttamalla öljyä 1/2-litran erissä sisään.
Joo kolmatta litraa laitoin,ei laatikko reakoinut mitenkään ,taitaa olla se öljypumppu vika ,
Kun vanhan laatikon turbiinin irrottinja laitoin takas muutaman kerran,huomasin et helposti
Jää ettei mene pohjaan asti,eikun laatikko taas irti ja vanhaan laatikkoon nykyinen turbiini
Ja toivoa parasta.
Joo kolmatta litraa laitoin,ei laatikko reakoinut mitenkään ,taitaa olla se öljypumppu vika ,
Kun vanhan laatikon turbiinin irrottinja laitoin takas muutaman kerran,huomasin et helposti
Jää ettei mene pohjaan asti,eikun laatikko taas irti ja vanhaan laatikkoon nykyinen turbiini
Ja toivoa parasta.
Eli siinä tapauksessa vika tosiaan on joko öljypumpussa(asennusvika=pitää ”kolahtaa kolmesti” ennen kuin on varmasti pohjassa), tai sitten turbiini sökö(tuskin tässä jos kuitenkin toimivasta vaihtolaatikosta).
Ennen kuin heität sen uuden turbiinin siihen vanhaan laatikkoon, liruta vanhan/”viallisen” askin turbiini tyhjäksi öljystä ja katso onko siellä öljyn seassa näkyvää pientä metallipurua?
Jos on, niin ilman muuta kannattaa kasata vanha ”viallinen” laatikko uudella turbiinilla, koska todennäköisesti alkuperäinen vika on ollut vain turbiinissa?
Eli siinä tapauksessa vika tosiaan on joko öljypumpussa(asennusvika=pitää ”kolahtaa kolmesti” ennen kuin on varmasti pohjassa), tai sitten turbiini sökö(tuskin tässä jos kuitenkin toimivasta vaihtolaatikosta).
Ennen kuin heität sen uuden turbiinin siihen vanhaan laatikkoon, liruta vanhan/”viallisen” askin turbiini tyhjäksi öljystä ja katso onko siellä öljyn seassa näkyvää pientä metallipurua?
Jos on, niin ilman muuta kannattaa kasata vanha ”viallinen” laatikko uudella turbiinilla, koska todennäköisesti alkuperäinen vika on ollut vain turbiinissa?
irroitin laatikon autosta ,öljy pumppuhan se on syypää oireeseen ,kaksi hammasta jotka tulee turbiinin hahloihin oli irti pumpusta, leikö se pumpun
vaihtaminen minkälainen homma jos tarvii vielä uuteen laatikkoon pumppu
vaihtaa vanhasta.
Comment