Se huohotin on paskana ja mahdollisesti myös venakopan tiiviste. Aiheuttaa imuvuotoa ja se sytyttää vikavalon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530ia kone hajosi! (M54B30)
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostSe huohotin on paskana ja mahdollisesti myös venakopan tiiviste. Aiheuttaa imuvuotoa ja se sytyttää vikavalon.
Comment
-
-
Originally posted by Timbe] View PostEiköhän siinä ole huohotin jäätynyt. Ennen suurempaa remonttia kannattaa tarkistaa tulpankolot ja onko männän päälle päässyt öljyä. Aika usein näissä tapauksissa selviää pienellä remontilla. Koko koneen/kannen vaihto on se viimeinen vaihtoehto mikäli siellä on oikeastikkin päässyt männät ja venat ottamaan yhteen.Originally posted by jannmann View PostVoi hyvinkin olla että selviät säikähdyksellä kuten minäkin aikoinaan.Originally posted by Nuuskis View PostOmasta m54b52 meni kans aikoinaaan öljyt mäntien päälle, vauhtia ei toki ollut kuin 30kmh sillä hetkellä, kun tuon teki. moottori oli totaalisen jumissa, muttei kuitenkaan hajottanut mitään. Ainoastaan uudet huohottimen osat letkuineen paikoille, öljyt pois sylintereistä ja kovaa ajoa.
Vaikka siellä olisi kuinka uudet huohottimen osat ne voivat siltikin jäätyä, lyhyet ajot --> moottori ei lämpene kunnolla ja pakkaset tuon enimmäkseen aiheuttaa.
Ite irrotan venakopasta tuon yhden huohotinletkun talveksi, niin että pysyy alipaineen avulla kuitenkin paikoillaan. Ja pahvia/ jotain muuta munuaisten taakse suojaksi.
Sama kävi edellisessä M54B30 koneisessa, huohotin jäätyi pätkäajon vuoksi -> öljyt männän päälle -> kone jumiin. Auto pajalle, öljyt imettiin tulpanrei'istä pois, vaihdettiin huohotin talvimalliseen ja uudet öljyt ja ajoon!
Varmuuden vuoksi tukin sitten vielä munuaiset muotoonleikatulla kumimatolla.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Itsellä teki viime talvena temput, juurikin näillä kovilla pakkasilla mitä nyt on. Olin lähdössä kotoota ja annoin auton jopa hetken käydä tyhjäkäynnillä, mutta en vissiin tarpeeks. Pääsin n.1,5km ja teki ihme nykäyksen ja sitten alko käymään huonosti ja savua pakoputkesta öljyn kera. Melkone käry siitä lähtee
Noh, auto parkkiin ja kokeilemaan käynnistyiskö...ei oikeen meinannu, mut sit sain käyntiin ja kotiin. Sitten siinä lämmittelin huohotin systeemejä hiustenkuivaajalla ja kun auto lähti käyntiin ni annoin ruksuttaa ja savuttaa pihalla. Sit ku alko toimimaan paremmin ni sain siirrettyä lämpimään talliin.
Nyt täksi talveksi tuli Diamondit (muutenkin 15tkm välein uudet) koneeseen ja ei ihan niin paljoo oo limaa tehny ja munuaiset oli tukossa jo viime vuonna. Ja eristetyt hilut on jokunen vuos sit laitettu.
Ja muutenkin yritän panostaa tuohon alun tyhjäkäyntilämmitykseen, antaan rauhassa jauhaa vaikka 15min niin ihan ku se auttais...tai ehkä ne mahdollisesti jumissa olevat systeemit sulaa eikä sit työnnä öljyjä pihalle ku alkaa tulee painetta koneeseen.
Vähän kyllä jännittää joka kerta näillä kovilla pakkasilla, että miten käyLast edited by ApriliaMan; 05-01-2017, 13:38.e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostJa muutenkin yritän panostaa tuohon alun tyhjäkäyntilämmitykseen, antaan rauhassa jauhaa vaikka 15min niin ihan ku se auttais...tai ehkä ne mahdollisesti jumissa olevat systeemit sulaa eikä sit työnnä öljyjä pihalle ku alkaa tulee painetta koneeseen.
Comment
-
-
En tiiä sit, mutta ainakin sen tapauksen jälkeen ei vastaavaa tapahtunu kun käytin kunnolla koneen lämpöiseksi kovalla pakkasella :thinke39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostItsellä teki viime talvena temput, juurikin näillä kovilla pakkasilla mitä nyt on. Olin lähdössä kotoota ja annoin auton jopa hetken käydä tyhjäkäynnillä, mutta en vissiin tarpeeks. Pääsin n.1,5km ja teki ihme nykäyksen ja sitten alko käymään huonosti ja savua pakoputkesta öljyn kera. Melkone käry siitä lähtee
Noh, auto parkkiin ja kokeilemaan käynnistyiskö...ei oikeen meinannu, mut sit sain käyntiin ja kotiin. Sitten siinä lämmittelin huohotin systeemejä hiustenkuivaajalla ja kun auto lähti käyntiin ni annoin ruksuttaa ja savuttaa pihalla. Sit ku alko toimimaan paremmin ni sain siirrettyä lämpimään talliin.
Nyt täksi talveksi tuli Diamondit (muutenkin 15tkm välein uudet) koneeseen ja ei ihan niin paljoo oo limaa tehny ja munuaiset oli tukossa jo viime vuonna. Ja eristetyt hilut on jokunen vuos sit laitettu.
Ja muutenkin yritän panostaa tuohon alun tyhjäkäyntilämmitykseen, antaan rauhassa jauhaa vaikka 15min niin ihan ku se auttais...tai ehkä ne mahdollisesti jumissa olevat systeemit sulaa eikä sit työnnä öljyjä pihalle ku alkaa tulee painetta koneeseen.
Vähän kyllä jännittää joka kerta näillä kovilla pakkasilla, että miten käye39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMuistanko nyt ihan väärin vai aiheuttiko juuri tyhjäkäyntilämmitys vielä enemmän tuota ongelmaa? Siis pitäisi lähteä heti liikkeelle eikä körötellä.Originally posted by Heguli 31 View PostSe on just näin. Mahdollisimman vähän joutokäyntiä kylmällä koneella.Originally posted by Heguli 31 View PostNo ei kai se huohotinkaan nyt jokaisella käyttökerralla jäädy.Originally posted by HTK12 View PostTällä tyhjäkäynillä kylmänä käyttämisellä kerjäät vaan niitä ongelmia. Heti käynnistyksen jälkeen rauhallisesti liikkeelle.
Kyllä ymmärrän sen, että öljy lämpeää nopeammin kun lähdetään heti ajamaan, mutta mitäs jos se separaattori on jäätyny umpeen ja sitten ajessa ei tapahtu huohotusta elikkä ampuu öljyt jostain pihalle.
Itse oon ajatellu asiaa silleen, että jos siellä on jäätynyttä töhkää niin se sit sulaa siinä ja kone pystyy huohottamaan eikä heitä öljyjä pihalle :think
Onko kukaan tutkinu sellaista asiaa, että jos separaattoriin on kertyny talvella majoneesia niin sulaako se pois kesän aikana? Vai saako sen vaan puhtaaksi vaihtamalla. Nuo Teboilin öljyt kyllä tekee selkeästi vähemmän majoneesia sinne.
Kun työmatka on 27km tollasta ihan normitietä, niin varmaankaan öljyt ei ehdi tarpeeksi lämpeämään
Ja tosiaan, viimetalvena oli ensimmäinen kerta ku tapahtu ainakin jonkinasteinen jäätyminen vaikka tuo e39 ollu jo 6 vuotta ja edellinen 528 muistaakseni 4 vuotta.e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostPerustelkaan nyt jotenkin tyhmälle näitä Sitä on vissiin tullu toimittua vääri 18 vuotta, mitä erillaisilla härveleillä tullu ajettua.
Kyllä ymmärrän sen, että öljy lämpeää nopeammin kun lähdetään heti ajamaan, mutta mitäs jos se separaattori on jäätyny umpeen ja sitten ajessa ei tapahtu huohotusta elikkä ampuu öljyt jostain pihalle.
Itse oon ajatellu asiaa silleen, että jos siellä on jäätynyttä töhkää niin se sit sulaa siinä ja kone pystyy huohottamaan eikä heitä öljyjä pihalle :think
Onko kukaan tutkinu sellaista asiaa, että jos separaattoriin on kertyny talvella majoneesia niin sulaako se pois kesän aikana? Vai saako sen vaan puhtaaksi vaihtamalla. Nuo Teboilin öljyt kyllä tekee selkeästi vähemmän majoneesia sinne.
Kun työmatka on 27km tollasta ihan normitietä, niin varmaankaan öljyt ei ehdi tarpeeksi lämpeämään
Ja tosiaan, viimetalvena oli ensimmäinen kerta ku tapahtu ainakin jonkinasteinen jäätyminen vaikka tuo e39 ollu jo 6 vuotta ja edellinen 528 muistaakseni 4 vuotta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostPerustelkaan nyt jotenkin tyhmälle näitä Sitä on vissiin tullu toimittua vääri 18 vuotta, mitä erillaisilla härveleillä tullu ajettua.
Kyllä ymmärrän sen, että öljy lämpeää nopeammin kun lähdetään heti ajamaan, mutta mitäs jos se separaattori on jäätyny umpeen ja sitten ajessa ei tapahtu huohotusta elikkä ampuu öljyt jostain pihalle.
Itse oon ajatellu asiaa silleen, että jos siellä on jäätynyttä töhkää niin se sit sulaa siinä ja kone pystyy huohottamaan eikä heitä öljyjä pihalle :think
Onko kukaan tutkinu sellaista asiaa, että jos separaattoriin on kertyny talvella majoneesia niin sulaako se pois kesän aikana? Vai saako sen vaan puhtaaksi vaihtamalla. Nuo Teboilin öljyt kyllä tekee selkeästi vähemmän majoneesia sinne.
Kun työmatka on 27km tollasta ihan normitietä, niin varmaankaan öljyt ei ehdi tarpeeksi lämpeämään
Ja tosiaan, viimetalvena oli ensimmäinen kerta ku tapahtu ainakin jonkinasteinen jäätyminen vaikka tuo e39 ollu jo 6 vuotta ja edellinen 528 muistaakseni 4 vuotta.
Kyllä tuo 27km on jo ihan hyvä ajomatka, jos termarit on kunnossa jne. Tuolla edellä olevalla videolla sanotaan, että n. 20 minuutin ajossa yleensä öljyt lämpenee käyntilämpöön. Toki tämä vaihtelee moottorin ja ajoympäristön mukaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Edit. Sekava postaus poistettu. Lähti vähän lapasesta.Last edited by Bomb5; 06-01-2017, 01:27.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Ei saatana, kuinkahan monella Bemaristilla näillä ohjeilla pari suonta katkee päästä... Syyskuussa talviajomoodi päälle ja tulee niskavammoja kun taustapeilistä pakokaasujen väriä seuraa pupillit punaisena. Ohjeista unohtui stetoskoopilla jolla voi kuunnella koneen sisäisten kilkatusten taajuusvaihteluja.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEi saatana, kuinkahan monella Bemaristilla näillä ohjeilla pari suonta katkee päästä... Syyskuussa talviajomoodi päälle ja tulee niskavammoja kun taustapeilistä pakokaasujen väriä seuraa pupillit punaisena. Ohjeista unohtui stetoskoopilla jolla voi kuunnella koneen sisäisten kilkatusten taajuusvaihteluja.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment