Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin merkkivalo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by Baijerilainen525 View Post
    Kannattaako ostaa kl varaosilta nuo romppeet?
    Onko alkuperäisiä ja toimivia?
    KL myy taviketta ja alkuperäistä. Ota tuolta tarvitsemiesi osien numerot ylös -> http://2009.bmwfans.info/parts/catal...A/2003/browse/
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Baijerilainen525
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 107
      • Lieksa

      #17
      Noniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
      Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
      En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #18
        Originally posted by Baijerilainen525 View Post
        Noniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
        Parisen sivuahan tätä on yritetty sinulle jo tuota kertoa.

        Comment

        • Starck
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 119
          • Ulvila

          #19
          Originally posted by Baijerilainen525 View Post
          Noniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
          Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
          En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?
          Onko ongelma jo selätetty?
          Kaverin kamppeessa vastaavaa vikaa.
          Antaa burning fail 4 sylinteriin ja moottorin vikavalo syttyy.
          Auto ollut pajalla jo nelisen viikkoa mutta imuvuotoa ei tahdo löytyä.
          Kuulemma katsottu seossuhteet ja ne on ok.
          Puolia on vaihdeltu ristiin ja rastiin mutta vika pysyy 4 sylinterissä.
          Moottorina hänellä M54B22.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Starck View Post
            Onko ongelma jo selätetty?
            Kaverin kamppeessa vastaavaa vikaa.
            Antaa burning fail 4 sylinteriin ja moottorin vikavalo syttyy.
            Auto ollut pajalla jo nelisen viikkoa mutta imuvuotoa ei tahdo löytyä.
            Kuulemma katsottu seossuhteet ja ne on ok.
            Puolia on vaihdeltu ristiin ja rastiin mutta vika pysyy 4 sylinterissä.
            Moottorina hänellä M54B22.
            No johan tuon neljään viikkoon olisi purkanut ja kasannut kokonaan.
            Miten sylinterin puristukset ja suutin?

            Comment

            • Starck
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 119
              • Ulvila

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              No johan tuon neljään viikkoon olisi purkanut ja kasannut kokonaan.
              Miten sylinterin puristukset ja suutin?
              Niinpä, samaa itsekin ihmettelen että mikä on kun ammattimies ei vikaa löydä :think
              Puristukset mitattu ja nekin kuulemma on ok.
              Suuttimet on tarkastettu ja niitäkin vaihdeltu päittäin, tulpat on uudet.
              Aina vaan vika möllöttää 4 sylinterissä.
              DISA toimii myös kuulemma normaalisti.

              Tilanne on nyt se että kansi pitäisi kuulemma avata ja katsoa että mitä se on syönyt, yritin vähän toppuutella että jos nyt kumminkin varmistaa vielä että kaikki muu on asianmukaisesti tarkastettu.
              Eikös tuo puristuksien mittaus kuitenkin kerro sen että venttiili vikaa tuskin on?
              Onko näissä ollut ohjainboxien kanssa ongelmaa?
              Vika ilmeni tosiaan yhtäkkiä ihan normiajossa.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #22
                Jos puristukset on oikeasti ok,niin kannen irroittaminen on turhaa työtä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Kuten tuossa edellä Heguli 31 jo totesi, niin puristusten ollessa kunnossa ei ole mitään syytä irroittaa kantta. Jos sieltä sylinterissä olisi mekaanista ongelmaa, niin puristuksissa se näkyisi, jos ne mitattiin kunnolla. Toimivasta sylinteristä siirtää ongelma sylinteriin suuttimen, tulpan ja puolan.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • willard
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 45
                    • Kerava

                    #24
                    Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                    Noniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
                    Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
                    En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?


                    Hanki
                    -haitariputket
                    -imusarjan päätytulpat
                    -cold country huohotinpaketti ja huohotinventtiili
                    -venakopan tiiviste kumiprikkoine
                    -O-rengas öljytikun juureen

                    Noilla lähti omasta imuvuodon viat pois. Kyseessä M54B22
                    Last edited by willard; 28-12-2017, 19:59. Reason: tarkennus
                    Nyt: e39 520i sedan
                    EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

                    Comment

                    • Starck
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 119
                      • Ulvila

                      #25
                      Originally posted by willard View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=m54+imuvuoto

                      Hanki
                      -haitariputket
                      -imusarjan päätytulpat
                      -cold country huohotinpaketti ja huohotinventtiili
                      -venakopan tiiviste kumiprikkoine
                      -O-rengas öljytikun juureen

                      Noilla lähti omasta imuvuodon viat pois. Kyseessä M54B22
                      Olikos sinulla jotakin häiriötä päällä vai vaihdoitko ennakoivasti?
                      Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?

                      Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
                      Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.

                      Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :think

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #26
                        Originally posted by Starck View Post
                        Olikos sinulla jotakin häiriötä päällä vai vaihdoitko ennakoivasti?
                        Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?

                        Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
                        Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.

                        Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :think
                        Kokeiles huvikseen irrottaa MAF piuha, nollata koodit ja kokeilla mitä tapahtuu.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • willard
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 45
                          • Kerava

                          #27
                          Originally posted by Starck View Post
                          Olikos sinulla jotakin häiriötä päällä vai vaihdoitko ennakoivasti?
                          Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?

                          Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
                          Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.

                          Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :think
                          Kyllä, paloi keltainen moottorin vikavalo. Foorumilainen luki INPA:lla. Itsellä oli jotain sytytyshäiriötä jossain sylinterissä. Myöskin taisi lambda herjata jotain ja jossain sylinterissä väitti laihaa seostakin (mikäli nyt neljän vuoden takaa oikein muistan). Noilla osien vaihdolla (eikä mitään muuta vaihdettu) rupesi minulla toimimaan.
                          Nyt: e39 520i sedan
                          EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

                          Comment

                          • Baijerilainen525
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 107
                            • Lieksa

                            #28
                            Vikavalo on pysynyt poissa ja auto pelittää. Vaihdoin uuden öljyntäyttöaukon korkin, huohottimen talvimalliin ja ne pikkutulpat imusarjan päähän. Isompi oli täysin sökö sekä se huohotin letku joka oli koristemuovin alla.
                            2 lambdaa vaihtoivat pajalla ja kaipa niiden piti kuumeta tarpeeksi että rupesivat toimimaan kunnolla. Oon ajellu vaan menemään ja hyvin toimii.
                            Edellisen omistajan toimesta on uusi venakopantiiviste plus muut kilkkeet.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9990
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                              Vikavalo on pysynyt poissa ja auto pelittää. Vaihdoin uuden öljyntäyttöaukon korkin, huohottimen talvimalliin ja ne pikkutulpat imusarjan päähän. Isompi oli täysin sökö sekä se huohotin letku joka oli koristemuovin alla.
                              2 lambdaa vaihtoivat pajalla ja kaipa niiden piti kuumeta tarpeeksi että rupesivat toimimaan kunnolla. Oon ajellu vaan menemään ja hyvin toimii.
                              Edellisen omistajan toimesta on uusi venakopantiiviste plus muut kilkkeet.
                              Noiden imuvuotojen takia lambdat on tod.näköisesti vaihdettu turhaan. Eikä olisi ihan ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Ja artisti maksaa korjaamon osaamattomuuden lähes aina.

                              Comment

                              • Starck
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 119
                                • Ulvila

                                #30
                                Originally posted by Starck View Post
                                Niinpä, samaa itsekin ihmettelen että mikä on kun ammattimies ei vikaa löydä :think
                                Puristukset mitattu ja nekin kuulemma on ok.
                                Suuttimet on tarkastettu ja niitäkin vaihdeltu päittäin, tulpat on uudet.
                                Aina vaan vika möllöttää 4 sylinterissä.
                                DISA toimii myös kuulemma normaalisti.

                                Tilanne on nyt se että kansi pitäisi kuulemma avata ja katsoa että mitä se on syönyt, yritin vähän toppuutella että jos nyt kumminkin varmistaa vielä että kaikki muu on asianmukaisesti tarkastettu.
                                Eikös tuo puristuksien mittaus kuitenkin kerro sen että venttiili vikaa tuskin on?
                                Onko näissä ollut ohjainboxien kanssa ongelmaa?
                                Vika ilmeni tosiaan yhtäkkiä ihan normiajossa.
                                Tähänkin hommaan nyt sitten loppujen lopuksi vika löytyi ja korjattiin.
                                Kansi otettiin pajalla irti ja vietiin koneistajalle, venttiilin lautanen oli kuulemma kulunut soikeaksi.

                                Koneistus ja nippuun, hyvin toimii nyt parin päivän testien perusteella.
                                Syyksi esitettiin että on joskus mahdollisesti käytetty vähillä tai huonoilla öljyillä.

                                Vika oli jo ostaessa muutama vuosi sitten, eli sytytteli jo silloin moottorin vikavaloa satunnaisesti mutta nyt viime aikoina paloi lähes kokoajan.
                                Katsellaan ja kuunnellaan poistuikohan se vika nyt sieltä vai tuleeko taas kohta uudelleen :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎