Originally posted by Baijerilainen525
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorin merkkivalo syttyi
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Noniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?
Comment
-
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostNoniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?
Kaverin kamppeessa vastaavaa vikaa.
Antaa burning fail 4 sylinteriin ja moottorin vikavalo syttyy.
Auto ollut pajalla jo nelisen viikkoa mutta imuvuotoa ei tahdo löytyä.
Kuulemma katsottu seossuhteet ja ne on ok.
Puolia on vaihdeltu ristiin ja rastiin mutta vika pysyy 4 sylinterissä.
Moottorina hänellä M54B22.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOnko ongelma jo selätetty?
Kaverin kamppeessa vastaavaa vikaa.
Antaa burning fail 4 sylinteriin ja moottorin vikavalo syttyy.
Auto ollut pajalla jo nelisen viikkoa mutta imuvuotoa ei tahdo löytyä.
Kuulemma katsottu seossuhteet ja ne on ok.
Puolia on vaihdeltu ristiin ja rastiin mutta vika pysyy 4 sylinterissä.
Moottorina hänellä M54B22.
Miten sylinterin puristukset ja suutin?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo johan tuon neljään viikkoon olisi purkanut ja kasannut kokonaan.
Miten sylinterin puristukset ja suutin?
Puristukset mitattu ja nekin kuulemma on ok.
Suuttimet on tarkastettu ja niitäkin vaihdeltu päittäin, tulpat on uudet.
Aina vaan vika möllöttää 4 sylinterissä.
DISA toimii myös kuulemma normaalisti.
Tilanne on nyt se että kansi pitäisi kuulemma avata ja katsoa että mitä se on syönyt, yritin vähän toppuutella että jos nyt kumminkin varmistaa vielä että kaikki muu on asianmukaisesti tarkastettu.
Eikös tuo puristuksien mittaus kuitenkin kerro sen että venttiili vikaa tuskin on?
Onko näissä ollut ohjainboxien kanssa ongelmaa?
Vika ilmeni tosiaan yhtäkkiä ihan normiajossa.
Comment
-
-
Kuten tuossa edellä Heguli 31 jo totesi, niin puristusten ollessa kunnossa ei ole mitään syytä irroittaa kantta. Jos sieltä sylinterissä olisi mekaanista ongelmaa, niin puristuksissa se näkyisi, jos ne mitattiin kunnolla. Toimivasta sylinteristä siirtää ongelma sylinteriin suuttimen, tulpan ja puolan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostNoniin sain eilen auton piuhan päähän kun kaverilla oli lukulaite ja tulos oli että käy liian laihalla seoksella. Eli imuvuoto jossain ilmeisesti.
Vaihan tuon separaattorin letkuineen talvimalliin ja pitää tutkailla nuo imupuolen letkut ja kumitulpat kuntoon.
En oo älynny mainita että kyseessä on saksantuonti joten onko muuta mitä pitää huomioida talven edetessä?
Hanki
-haitariputket
-imusarjan päätytulpat
-cold country huohotinpaketti ja huohotinventtiili
-venakopan tiiviste kumiprikkoine
-O-rengas öljytikun juureen
Noilla lähti omasta imuvuodon viat pois. Kyseessä M54B22Nyt: e39 520i sedan
EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring
Comment
-
-
Originally posted by willard View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread....t=m54+imuvuoto
Hanki
-haitariputket
-imusarjan päätytulpat
-cold country huohotinpaketti ja huohotinventtiili
-venakopan tiiviste kumiprikkoine
-O-rengas öljytikun juureen
Noilla lähti omasta imuvuodon viat pois. Kyseessä M54B22
Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?
Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.
Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :think
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOlikos sinulla jotakin häiriötä päällä vai vaihdoitko ennakoivasti?
Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?
Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.
Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOlikos sinulla jotakin häiriötä päällä vai vaihdoitko ennakoivasti?
Syttyikö mahdollisesti moottorin vikavalo?
Edelleen yritän "haarukoida" tuota kaverin auton vikaa että voiko se 4 sylinterin sytytyshäiriö johtua imuvuodosta.
Tulppa, suutin ja puola on siirretty toimivasta sylinteristä mutta vika on ja pysyy 4 sylinterissä.
Täytyy kysellä pajalta vielä että onko kaikki tämän listan kohdat käyty läpi :thinkNyt: e39 520i sedan
EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring
Comment
-
-
Vikavalo on pysynyt poissa ja auto pelittää. Vaihdoin uuden öljyntäyttöaukon korkin, huohottimen talvimalliin ja ne pikkutulpat imusarjan päähän. Isompi oli täysin sökö sekä se huohotin letku joka oli koristemuovin alla.
2 lambdaa vaihtoivat pajalla ja kaipa niiden piti kuumeta tarpeeksi että rupesivat toimimaan kunnolla. Oon ajellu vaan menemään ja hyvin toimii.
Edellisen omistajan toimesta on uusi venakopantiiviste plus muut kilkkeet.
Comment
-
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostVikavalo on pysynyt poissa ja auto pelittää. Vaihdoin uuden öljyntäyttöaukon korkin, huohottimen talvimalliin ja ne pikkutulpat imusarjan päähän. Isompi oli täysin sökö sekä se huohotin letku joka oli koristemuovin alla.
2 lambdaa vaihtoivat pajalla ja kaipa niiden piti kuumeta tarpeeksi että rupesivat toimimaan kunnolla. Oon ajellu vaan menemään ja hyvin toimii.
Edellisen omistajan toimesta on uusi venakopantiiviste plus muut kilkkeet.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostNiinpä, samaa itsekin ihmettelen että mikä on kun ammattimies ei vikaa löydä :think
Puristukset mitattu ja nekin kuulemma on ok.
Suuttimet on tarkastettu ja niitäkin vaihdeltu päittäin, tulpat on uudet.
Aina vaan vika möllöttää 4 sylinterissä.
DISA toimii myös kuulemma normaalisti.
Tilanne on nyt se että kansi pitäisi kuulemma avata ja katsoa että mitä se on syönyt, yritin vähän toppuutella että jos nyt kumminkin varmistaa vielä että kaikki muu on asianmukaisesti tarkastettu.
Eikös tuo puristuksien mittaus kuitenkin kerro sen että venttiili vikaa tuskin on?
Onko näissä ollut ohjainboxien kanssa ongelmaa?
Vika ilmeni tosiaan yhtäkkiä ihan normiajossa.
Kansi otettiin pajalla irti ja vietiin koneistajalle, venttiilin lautanen oli kuulemma kulunut soikeaksi.
Koneistus ja nippuun, hyvin toimii nyt parin päivän testien perusteella.
Syyksi esitettiin että on joskus mahdollisesti käytetty vähillä tai huonoilla öljyillä.
Vika oli jo ostaessa muutama vuosi sitten, eli sytytteli jo silloin moottorin vikavaloa satunnaisesti mutta nyt viime aikoina paloi lähes kokoajan.
Katsellaan ja kuunnellaan poistuikohan se vika nyt sieltä vai tuleeko taas kohta uudelleen :think
Comment
-
Comment