Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 abs\acs valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Jarre
    Mistä sen tietää mikä anturi on menny, vai vainko kokeilemalla?
    -9/98 jälkeisissä E39:issä ei oikeen muuten kuin vikakoodit lukemalla
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by jartsa02
      -9/98 jälkeisissä E39:issä ei oikeen muuten kuin vikakoodit lukemalla
      Ja se siis näyttää mikä anturi on pa...na ?
      Eli ei pelkästään että anturi sökö.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by veku
        Ja se siis näyttää mikä anturi on pa...na ?
        Eli ei pelkästään että anturi sökö.
        Se näyttää mikä niistä on p**kana ..
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by jartsa02
          Se näyttää mikä niistä on p**kana ..
          No jotain hyvää jananmutkeessakin on
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by veku
            No jotain hyvää jananmutkeessakin on
            Joo, mutta .... se ei kerro vielä sitä, että onko vika todella anturissa vai boxissa, koska se boxivian aiheuttaja taitaa olla se anturilinjojen katkeaminen boxin sisällä ja sekin näkyy koodeissa anturivikana.

            Originally posted by TJJ
            Ilmeisesti ei näe koska huollot ovat turhaa vaihdelleet noita antureita vaikka vika on ollut boksissa. ...
            Kumma juttu toi sinänsä, kun on kaikki hienot pelit ja vehkeet käytössä .. kun mekin jopa Rahun kanssa tiedetään miten toi homma pitää hoitaa
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by jartsa02
              Kumma juttu toi sinänsä, kun on kaikki hienot pelit ja vehkeet käytössä .. kun mekin jopa Rahun kanssa tiedetään miten toi homma pitää hoitaa
              Miten? Skooppi kiinni anturin johtoihin ja pyörittää rengasta? 9/98 uudemmissa mittaus onnistunee moottoritilan ABS-boksin liiittimestä.
              E39 528iA

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by TJJ
                Miten? Skooppi kiinni anturin johtoihin ja pyörittää rengasta? 9/98 uudemmissa mittaus onnistunee moottoritilan ABS-boksin liiittimestä.
                Tollee mittaamalla onnistuu vanhemmissa ennen 9/98 vehkeissä ja oikeestaan toi onnistuu ihan volttimittarillakin hienosti, mutta toi uudempi toimii eri tavalla: kun joku anturi on pimeenä ja boxi totee sen, se sulkee sen linjan ja mittaaminen ei onnistu elikkä tolla pääsee vaan toteemaan että mikä linja on pimeenä. Ja kun sitä Rahulta tossa aikanaan mittailtiin, niin se sulkee heti sen linjan kun se totee ton elikkä kun virrat laitetaan päälle se tällää ilm. testipulssin antureille ja tutkailee mitä tulee takas ja jos tulos on väärä -> linja kiinni heti ja sitten volttien mittaaminen on turhaa ..

                Toi anturi/boxi-vamman tutkiminen noissa kyllä vaatii vehkeet, joilla luetaan koodit: ensteks luetaan koodit ja saadaan sieltä vika esille. Sitten, jos epäillään että vika vois olla boxissa vaihdetaan vaikka siltä akselilta anturien paikkaa ja luetaan koodit uusiksi -> jos vikakoodi vaihtaa paikkaa niin anturi saissena, jos taas tästä huolimatta vika viittaa samaan pyörään on vika boxin linjassa -> boxi vaihtoon. Toi anturien päikseen vaihtaminenhan ei oo kun hetken homma, mutta noi huollot ei tietenkään rupee tollaseen, ne vaan vaihtaa ekana anturin ja sitten totee, että vika onkin boxissa ja saivat sitten yhestä turhasta anturin vaihdosta rahat pois ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Jep, juuri näinhän se menee, ja merkkihuolto ei todellakaan vaivaudu tarkistamaan tuota vikaa niin että vaihtaa vastaikkaiset anturit päittäin jotta vika saataisiin 100% selville vaan jouduin itse sen tekemään merkkihuollossa jotta sain asia varmistetuksi. ..Eli merkkihuolto toimii kun itse on tekemässä työt
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Auto menee huoltoon keskiviikkona.
                    Kuskin puolen takaanturi ei kuulemma ole viallinen,ottaa sieltä kulutusmittarille infot tai ainakin näin asentaja väitti.
                    Tuleekos nopeusmittarille info sitten samasta vai vänkärin takarenkaasta ?
                    Näin ollen 3 anturia olisi enään jäljellä..joista yksi viallinen.
                    Alustavasti näyttää siltä että autoliike vielä maksaa koko helajhoidon joten vielä ainakin
                    Last edited by veku; 11-07-2005, 20:59.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      No niin ,testeri kertoi vänkärin etuanturissa olevan katkoksia.
                      No se testattiin,rengas ilmaan pyörää pyörittiin =ei km lukemaa testeriin.
                      Kuskin puolella testattiin kanssa ja sinne tuli lukemia kun rengasta pyöritettiin.
                      No uusi anturi tilaukseen.

                      Sammuuko muuten nuo acs\abs valo kun uusi anturi on paikolla vai vaatiko testerillä käynnin että vikamuisti tyhjenee ?
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by veku
                        No niin ,testeri kertoi vänkärin etuanturissa olevan katkoksia.
                        No se testattiin,rengas ilmaan pyörää pyörittiin =ei km lukemaa testeriin.
                        Kuskin puolella testattiin kanssa ja sinne tuli lukemia kun rengasta pyöritettiin.
                        No uusi anturi tilaukseen.

                        Sammuuko muuten nuo acs\abs valo kun uusi anturi on paikolla vai vaatiko testerillä käynnin että vikamuisti tyhjenee ?
                        Ton valon pitäis sammua itsekseen, kun vaihdat sinne uuden. Ihan täyttä varmuutta ei ole tuosta uudemmasta mallista, mutta ainakin vanhemmissa ennen 9/98 tehdyissä vehkeissä näin käy ja toi testerillä käynti pelkän vikakoodinpoiston takia on silloin kyllä rahan haaskausta.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • jms-btcf
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 696
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by veku
                          Sammuuko muuten nuo acs\abs valo kun uusi anturi on paikolla vai vaatiko testerillä käynnin että vikamuisti tyhjenee ?
                          Itse kun joskus tuollaisen vaihdoin niin muistaakseni ~50-100m ajoin ennenkuin valo sammui. Ei siis tarvitse käydä kuittaamassa.
                          e61 535d

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Valo kuittaantuu kyllä itsestään jos anturit on kunnossa.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #29
                              e39 merkkivalot

                              No..onhan se hyvä että jotkut varoitusvalot tässäkin mallissa sammuu jos
                              vika korjattu...itellä kokemusta vaan tosta airbag-valosta...imuroin kiiressä
                              autoa ja menin kait tönimään sitä johtosarjaa ja hethän se valo alkas tuikkimaan, no sitte ohikulkumatkalla tre:llä kävin lielahden metro-autosta
                              kysymäs asiaa (pelkkä diagnoosi olis ollut 50e) joten jollain niitä palatseja ja
                              testereitä täytyy maksella ja mitä nyt ilman muutenkaan saaMutta kotikonnuilla sit paikallinen bmw-huolto tutki auton ja kun tavallaan takuuta oli jäljellä, vaihtoivat kuskin penkin johtosarjan ja taas ok.Moni on kysyny mistä navoista airbag-valon saa nollattua, mutta itse en ole sitä tietoa löytäny ja jonku jenkkifoorumin mukaan on mahdollista et tyynyt pölähtää jos yrität niitä valoja kotikonstein nollata..joten ehkä ei kannata mennä sorkkimaan.sinänsä kettumaista että systeemi ei diagnosoi että paikat tulee kuntoon vaan aina täytyy testeriin kiikuttaa.Mutta mistäs sitä vikaakaan varmasti tietää muulla kun testerillä tai sillä peaken-tekeleellä))
                              Last edited by creative 22; 16-07-2005, 18:01.
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                #30
                                anturivika korjattu !

                                abs\acs valot ei pala nyt kun on uusi anturi oikeassa eturenkaassa.
                                Ko. valot sammui kun ajoi vähän matkaa kuten ammattilaiset tässä kertoivatkin

                                Nyt kun saisi takalasin pyyhkimen toimimaan ..tai no se ei ole mun murhe kun autoliikkeen piikkiin menee,nyt huoltomies sai vaan mikrokytkimen rikki sieltä ja nosti kädet pystöön.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎