memebuy23buy

e39 535 M62 1998 virran purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    Akku noin kuukauden vanha ja akku testattu ja on kunnossa, teki saman myös toiselle akulle joka kunnossa myös.
    Kuten sanoin, täysi 100Ah akku ei voi tyhjentyä minuutissa mitenkään. Ei vaan ole mahdollista. Jos akku on melkein tyhjä, niin sitten toki mahdollista. Onhan liitokset tarkistettu, että on kunnossa? Miten akku on todettu tyhjäksi? Huono liitos saa sen aikaan ettei auto käynnisty.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Kuten sanoin, täysi 100Ah akku ei voi tyhjentyä minuutissa mitenkään. Ei vaan ole mahdollista. Jos akku on melkein tyhjä, niin sitten toki mahdollista. Onhan liitokset tarkistettu, että on kunnossa? Miten akku on todettu tyhjäksi? Huono liitos saa sen aikaan ettei auto käynnisty.
      no laitoin virrat päälle autoon niin just ja just tuli virtavalot päälle ja avaimesta väänti niin ritisi vaan, uskoakseni virranvähyydestä. Latasin akun täyteen ja virtaa taas oli, yöksi otin miinuskaapelin irti että pääsen aamulla töihin. Ei ole löytynyt ainakaan vielä mitään löysiä johtoja tai liitoksia, ja täytyy katsoa toi airback juttu että tuleeko akkukaapelille mitään muita johtoja.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by DarkWarder65 View Post
        no laitoin virrat päälle autoon niin just ja just tuli virtavalot päälle ja avaimesta väänti niin ritisi vaan, uskoakseni virranvähyydestä. Latasin akun täyteen ja virtaa taas oli, yöksi otin miinuskaapelin irti että pääsen aamulla töihin. Ei ole löytynyt ainakaan vielä mitään löysiä johtoja tai liitoksia, ja täytyy katsoa toi airback juttu että tuleeko akkukaapelille mitään muita johtoja.
        Minkälaisella laturilla latasit akun täyteen? Pienellä laturilla ei välttämättä edes 24h riitä akun täyteen lataamiseen. Kuten sanoin, niin akkua ei vaan voi minuutissa tyhjentää jos se oli täynnä. Eli siellä on joko huono liitos tai sitten akku ei ole täynnä/kunnossa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Minkälaisella laturilla latasit akun täyteen? Pienellä laturilla ei välttämättä edes 24h riitä akun täyteen lataamiseen. Kuten sanoin, niin akkua ei vaan voi minuutissa tyhjentää jos se oli täynnä. Eli siellä on joko huono liitos tai sitten akku ei ole täynnä/kunnossa.
          kooltaan pienikokoinen, koko päivän oli latauksessa, ja 2 laturilla katsottu ja kummallakin näytti että akku täynnä, ja akkutesterillä katsottu että akku kunnossa, tai 2 akkua testattu samalla lailla.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Onko näissä latauksen säädintä ?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              kooltaan pienikokoinen, koko päivän oli latauksessa, ja 2 laturilla katsottu ja kummallakin näytti että akku täynnä, ja akkutesterillä katsottu että akku kunnossa, tai 2 akkua testattu samalla lailla.
              Akkutesterit ei kyllä omien kokemusten mukaan mitään kovin luotettavaa kuvaa anna akun kunnosta. Itse testautin akun ja pari kk sen jälkeen akku oli niin loppu, että jos siirsi autoa pihassa lyhyen matkaa ei enää lähtenyt uudelleen käyntiin. Testissä akun kunto oli kuitenkin ollut jotain yli 80%. Jos epäilet auton purkavan akun nopeasti, niin mikä tahansa pihtimittari näyttää purkaako autoa akkua isolla virralla vai ei.

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Onko näissä latauksen säädintä ?
              Kyllä, paljon vanhemmissakin laitteissa on.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 279
                • Helsinki

                #22
                Alkaa olla neuvoton olo, kun auto tyhjentää akun muutamassa tunnissa, ja välillä yhtääkkiä ja akku kuitenkin täysi. nyt on ostettu uusi akku, uusi siili ja laturi, mutta silti tyhjentää akun, ja kun akku kaapelia laittaa akkuun niin rätkii aika lailla. Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8282
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  Alkaa olla neuvoton olo, kun auto tyhjentää akun muutamassa tunnissa, ja välillä yhtääkkiä ja akku kuitenkin täysi. nyt on ostettu uusi akku, uusi siili ja laturi, mutta silti tyhjentää akun, ja kun akku kaapelia laittaa akkuun niin rätkii aika lailla. Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

                  Siellä ON löysä tai hapantunut liitos jossakin.


                  Pimeneekö mittariston valot kun ei jaksa lähteä käyntiin?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • DarkWarder65
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 279
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Siellä ON löysä tai hapantunut liitos jossakin.


                    Pimeneekö mittariston valot kun ei jaksa lähteä käyntiin?
                    mittarivalot himmeet ja joo pinenee.Takakontin piuhat kkatottu ja kaikki kiinni hyvin ja ei löydy hapettumaakaan, konehuoneestakin kateltu piuhoja että olisko löysällä mutta ei ole vielä tullut vastaan.
                    E39 535i M62 1998

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by DarkWarder65 View Post
                      mittarivalot himmeet ja joo pinenee.Takakontin piuhat kkatottu ja kaikki kiinni hyvin ja ei löydy hapettumaakaan, konehuoneestakin kateltu piuhoja että olisko löysällä mutta ei ole vielä tullut vastaan.
                      Onko nämä tarkistettu?

                      Takaluukussa akun yläpuolella:


                      Apukuskin penkin alla:

                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 279
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Onko nämä tarkistettu?

                        Takaluukussa akun yläpuolella:


                        Apukuskin penkin alla:

                        on katottu ja putsattu.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #27
                          Kuten Peto2 sanoi, niin siellä on huono liitos, ei se akku yhtääkkiä tyhjene ja sitten olekkin täynnä. Tämähän on hyvin helppo ratkaista, jos löytyy yleismittari. Mittaat jännitehäviön, niin löytyy missä välillä jännite katoaa -> siltä väliltä löytyy se huono liitos. Ei tarvitse arpoa eikä mene edes pitkään etsiessä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 279
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kuten Peto2 sanoi, niin siellä on huono liitos, ei se akku yhtääkkiä tyhjene ja sitten olekkin täynnä. Tämähän on hyvin helppo ratkaista, jos löytyy yleismittari. Mittaat jännitehäviön, niin löytyy missä välillä jännite katoaa -> siltä väliltä löytyy se huono liitos. Ei tarvitse arpoa eikä mene edes pitkään etsiessä.
                            siis joka kerta joudun tietysti lataamaan akun. kun auto käynnissä puskee 13,8-14,3 ja kun auto ei ole käynnissä niin välillä pysyy 12, 2-12,16 välillä pudottaa sen aika paljon ja sitten taas yhtä äkkiä nousee takasin.

                            HTK12 mistä sä meinasit että mittaa sen, sulakarasiasta vai takakontista vai mistä, ja miten se mitataan, tää on tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin, koska me ollaan mittatu se akun kautta nyt eli yleismittarin piuhat akkuun kiinni.
                            Last edited by DarkWarder65; 07-05-2019, 18:33.
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • Vii83
                              BTCF Member
                              • Apr 2016
                              • 154
                              • Lohja

                              #29
                              Kokeile ottaa sulake nro 4 irti ja seuraa onko vaikutusta.
                              E61 535da -06
                              F11 520da m-sport -15
                              e36 325 sedan -91

                              ex e46 320d touring -02
                              ex e91 318d -09
                              ex e39 520ia
                              ex e36 318i m-look
                              ex e36 328ia touring
                              ex e39 523ia touring

                              Comment

                              • Vii83
                                BTCF Member
                                • Apr 2016
                                • 154
                                • Lohja

                                #30
                                hanskalokeran rasiasta
                                E61 535da -06
                                F11 520da m-sport -15
                                e36 325 sedan -91

                                ex e46 320d touring -02
                                ex e91 318d -09
                                ex e39 520ia
                                ex e36 318i m-look
                                ex e36 328ia touring
                                ex e39 523ia touring

                                Comment

                                Working...
                                X