Tuskin se siitä farmariudesta johtuu, sama ongelma oli myydessäni 523iA sedania. Ennen auton ostoa (vuoden 02 keväällä) oli Pörssissäkin ostoilmoituksia ko. mallista mutta auton hankittuani ja "tuonnin vapauduttua" ilmoitukset hävisivät ja näiden autojen tarve näytti tyydyttyneen. Hinta tuli reippassti alaspäin koska myyjillä oli kilpa saada omansa pois ennen kuin arvo laskee enempää. Kaveri myi juuri vastaavan (70 tkm vähemmän ajetun) kuin omani 5000 € halvemmalla kuin mitä itse sain 4 kk aiemmin.
Suurin osa soittelijoista pelkäsi isoa (2,5 litraa taitaa olla iso joillekin) moottoria, parempia varusteita (joku perusteli autoni epävarmaksi koska siinä oli kattoluukku, nehän tuppaavat vuotamaan ja olemaan epäkunnossa
). Äsken kuulin kaverin kehuvan jotain autoa paikallisessa puljussa, mutta hän ei oikein uskalla laittaa siihen rahojaan, koska siinä on ilmastointi. Sehän voi mennä rikki ja mitenkäs sitten suu pannaan..). Automaattivaihteetkin ovat täällä Suomessa jotenkin pelottava asia vaikka muualla ne lisäävät arvoa.
Että 528:n myymisessä se vaikein osa on saada ostaja ymmärtämään että se 2,8 EI ole liian iso moottori kenellekään. Ja että BMW-merkkisen henkilöauton varaosat maksavat aika lailla saman verran kuin muihinkin.
Suurin osa soittelijoista pelkäsi isoa (2,5 litraa taitaa olla iso joillekin) moottoria, parempia varusteita (joku perusteli autoni epävarmaksi koska siinä oli kattoluukku, nehän tuppaavat vuotamaan ja olemaan epäkunnossa

Että 528:n myymisessä se vaikein osa on saada ostaja ymmärtämään että se 2,8 EI ole liian iso moottori kenellekään. Ja että BMW-merkkisen henkilöauton varaosat maksavat aika lailla saman verran kuin muihinkin.
Comment