Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 huohotinputki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    No PSA konsernin autoja oli kymmenittäin paskana 2 vuoden takaisen pakkasaallon jälkeen. PUGsportin sivuilta löytyy lisää. Silloin meni uusia ja vanhoja vehkeitä.

    Tuo on niin naurettava kustannus vahinkoihin verrattuna, että enpä miettisi asiaa kauempaa. Pohjoisessa tulee vielä reissattua useammin, joten eipähän tarvitse miettiä niillä 30- 35 asteen pakkasilla (+ ajoviima)

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #17
      Se on yhtä naurettava kustannus kuin maadoitushännän ostaminen autoonsa, sekin toimii, kun ei osata todistaa miksei toimisi..

      Kyse onkin periaatteellisesta kusetuksesta varaosamyyjien/maahantuojan kannalta: Miksi Suomi-autoissa ei ole ko. varustetta vaikka se myyjän mielestä on Suomen oloissa tarpeellinen??
      ---

      Comment

      • janson
        Newbiemmer
        • Jul 2005
        • 24

        #18
        Originally posted by MakeJ
        Tämä huohotinputken jäätymis juttu vähän ihmetyttää? Onko tämä oikeesti ongelma E39:ien kanssa? Koskeeko molempia diesel ja bensa koneita? Kuinka monella on oikeesti jäätynyt huohotinputki ja tullut öljyä koneesta ulos?
        Kyllä ongelma on todellinen. Faijan 520i vm-00 jatkeesta jäätyi tuo putki ja taisipa öljyä lentää pakoputkestakin! Kieltämättä koin tapauksesta hyvänolon tunnetta. Mainitsin isälle tuosta putkesta muta hän totesi " Tää on sen verran uudempi auto kuin sulla, että varusteet on kunnossa.." Muutama viikko tuon lausunnon jälkeen hän soitti minulle hädissään, että mikä on, kun nousee höyryä konepellin alta ja suunnillen kaikki varoitusvalot vilkkuu eikä auto käynnisty...

        Comment

        • tuomkiti81
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1162
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by janson
          Kyllä ongelma on todellinen. Faijan 520i vm-00 jatkeesta jäätyi tuo putki ja taisipa öljyä lentää pakoputkestakin! Kieltämättä koin tapauksesta hyvänolon tunnetta. Mainitsin isälle tuosta putkesta muta hän totesi " Tää on sen verran uudempi auto kuin sulla, että varusteet on kunnossa.." Muutama viikko tuon lausunnon jälkeen hän soitti minulle hädissään, että mikä on, kun nousee höyryä konepellin alta ja suunnillen kaikki varoitusvalot vilkkuu eikä auto käynnisty...
          mitä kaikkee meni paskaksi?
          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
          Opel Insignia 2.0 Cdti
          Scania R560 8x4

          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
          Ex. E60 530dA -05
          Ex. E39 530dA -01
          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by -Tapi
            Se on yhtä naurettava kustannus kuin maadoitushännän ostaminen autoonsa, sekin toimii, kun ei osata todistaa miksei toimisi..

            Kyse onkin periaatteellisesta kusetuksesta varaosamyyjien/maahantuojan kannalta: Miksi Suomi-autoissa ei ole ko. varustetta vaikka se myyjän mielestä on Suomen oloissa tarpeellinen??
            No ilmeisesti jo luit yllä olevan viestin. Ystäväni on työssä BMW-liikkeessä ja häneltä asiasta kuulin ja oli omaankin dieseliin sen asentanut. Mitään ei ole pakko asentaa, jos ei huvita. Ei siinä mitään.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #21
              Luin kyllä viestin, johon Keimo viittasit, mutta olen edelleen sitä mieltä että jos niissä sadoissa (vai tuhansissa) Suomeen uutena tuoduissa E39:seissä ei ko. varustetta ole, sen tarpeellisuus on kyseenalainen.

              Tarpeellisuuteen voi riittää sekin, että itsellä on varmempi mieli asian suhteen kun asia on hoidettu. Itse en kumpaankaan omistaani E39:siin nähnyt tarpeelliseksi lämmitettyä huohotinta asentaa, enkä todennäköisesti tule asentamaan sitä seuraavaankaan.

              Edit: Pösön käyttäminen referenssinä ei oikein kelpaa. Jos sitä pidettäisiin vertailukohtana, pitäisi laittaa pahvia syylärin eteen, rakentaa imuilman esilämmitys jäätyvän kaasuläpän takia jne. Jotkut autot kun eivät ole suunniteltu toimimaan miinusasteissa..
              Last edited by -Tapi; 19-10-2005, 10:11.
              ---

              Comment

              • ART
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 305

                #22
                No, mulla väpäjää tota kakkaa sen verran herkästi housunpunttiin että taidan investoida tuon 35e ja nysvätä siihen edes jonkunnäköisen tarvikemallin lämmityksen, niin ei tarvitse pelätä turhaan. Toivottavasti sen vaan saa tuosta lämmityselementistä nysvättyä niin kuin tarvikeliikkeen ukot kehui. Niitä asennusvinkkejä otetaan edelleen vastaan.

                Kiitokset mielipiteistä ja tiedoista kaikille!

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Soitin BMW-Suomeen eli maahantuojalle, josta asioista vastaava hemmo sanoi, että kaikkiin Suomeen tuotuihin BMW -autoihin on asennettu ns. kylmien maiden paketti jo tehtaalla useamman vuoden ajan, mikä pitää sisällään tuon huohotinputken lämmittimen. VIN-koodilla se oli ennen Skandinavia paketti.

                  Jos joku haluaa inttää lisää, niin ottakoon yhteyttä maahantuojaan ja haukkukoon valehtelijoiksi ja salaliittolaisiksi. Case closed.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Kaikkiin, siis myös bensa? Ainakin se uusi E39 jonka huoltokirjaa katselin oli ilman tuota pakettia, siis varustenumero 842.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #25
                      Originally posted by ART
                      Tämähän käy mielenkiintoiseksi.. Kun eräs näistä asioista minua enemmän ymmärtävä tuttavani eilen illalla viittasi nimenomaan tuohon VAG:n 1.6-bensakoneeseen, että siinä on ollut tuota ongelmaa. Ja meinasi myös että diesel-moottorissa ei varmaankaan tapahdu lähellekään niin paljon höyrystymistä kuin bensamoottorissa, ja nimenomaan tämä höyrystyminen olisi se mikä sen huohotinputken jäädyttäisi ja aiheuttaisi öljyjen ulostautumisen?

                      Eli kummin päin tuo nyt sitten on, höyryileekö bensapelit enemmän kuin dieselit?
                      Bensat ne höyryää.. Yhtäkään dieseliä en tiedä että huohotin olisi jäätynyt. Peugeoteissa ja VAG:ssa ongelma on todellinen. Hyvin paljon vaikuttaa huohotinputken sijainti. Etuvetoisissa missä kone on poikittain ja huohotin viiman puolella, jäätyminen on melko varma asia.
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • jaakkoso
                        Newbiemmer
                        • Aug 2005
                        • 12

                        #26
                        kokemusta

                        Vähän OT, mut kerronpa e46:sestani.
                        Viime talvena jääty huohotin omasta kolmosesta 316 -02. Öljyä puski pihalle ja auto seinäjoen Auto-Kaareen. Huohotin vaihtoon, mutta onneks takuu korvas..
                        En siis pitäisi ihmeena jos myös e39 olisi moista ongelmaa..
                        Last edited by jaakkoso; 20-10-2005, 17:04.

                        Comment

                        • tero_v
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 970
                          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                          #27
                          kyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88535
                          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                          650hp/850nm 1.8bar
                          1/4m 11.48s/208km/h
                          100-150km/h 2.01s
                          100-200km/h 6.99s


                          EX jatkeet:
                          e39 528 M-Sport -99
                          e36 318is "M-sport" -92

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7398
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by tero_v View Post
                            kyllä bmw e39 voi jäätyä... omani ainakin tänään jämähti.
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88535
                            Kerrotko vielä oliko tässä autossa sitten tuo kylmien maiden paketti vai ei?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              #29
                              Originally posted by Keimo View Post
                              Soitin BMW-Suomeen eli maahantuojalle, josta asioista vastaava hemmo sanoi, että kaikkiin Suomeen tuotuihin BMW -autoihin on asennettu ns. kylmien maiden paketti jo tehtaalla useamman vuoden ajan, mikä pitää sisällään tuon huohotinputken lämmittimen. VIN-koodilla se oli ennen Skandinavia paketti.
                              Kyllä tämä tasan tarkkaan paikkansa pitää.
                              Ja kyllä niitä vaan on jäätyä napsahdellut. mikäli ei lämmitettävää huohotinta ei ole ollut.
                              Ja asiahan ei ole aivan tasapuolinen bensiini ja diesel moottoreiden kanssa. yleensä bensiini moottoreiden huohotukset (bemareissa) on nätisti jemmassa siellä imusarjan alla ja läheskään kaikissa mootoreissa ei ole mitään lämpövastuksia, vaan separaattorit on vain eristetty semmoisella kumisolumuovi eristevällyllä, sekä tietyt putket. Vasta ns uudemmissa bensiinikoneissa on kanssa ruvettu käyttämään lämpövastuksia huohotin putkissa.
                              Dieselin jäätyminen on sinänsä hieman toisenlainen asia. Kun miettii turboahtimen imuaukkoa ja sitä kuinka kova virtaus siellä on, kun huohotin on johdettu juurikin siihen turbon imuaukon läheisyyteen. Niin siinähän se herkin paika tietenkin on.

                              Ja sehän on sitten jokaisen oma asia, että miten näihin kyseisiin asioihin suhtautuu. Mutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.

                              Tuossa vielä yksi diesel moottoreita koskeva ohje mikäli jollain jäänyt huomaamatta:
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                Mutta ei ole kovinkaan kallis toimenpide laittaa kylmien maiden eristetty huohotin.
                                Kerropa vielä mikä osa/osat sinne pitää vaihtaa, 2.8l M52TU moottoriin siis. Pelkkä letku vai jotain muutakin?

                                Minä kun en huomannut mitään tuollaista kun Suomi-autoja taannoin katselin. Mutta en ole mikään moottoriasiantuntija, joten joku ero saattoi jäädä huomaamatta.

                                Maahantuojaltahan tuli muutama vuosi sitten se kehoite käydä merkkiliikkeessä tuon takia, ei siellä löydetty tuohon lämmitettävää systeemiä, joten todettiin ettei sitä tarvita.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎