memebuy23buy

E39: vesipumpun ja termostaatin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hezman
    replied
    Täältä lukemani perusteella ei kestä? Miten perustelisit väittämäsi?
    Alkuperäisen omasta e39:stä vaihdoin tuossa alkutalvesta, 305 tkm oli sillon mittarissa. Pikkasen oli klappia laakerissa.
    Kaverilla orkkis petti totaalisesti 360 tkm kohdalla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko Valoen-pumpuista kokemusta?
    Valeon Motonetista ostettu pumppu on ollut 3 vuotta käytössä, yhä se toimii...

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Täältä lukemani perusteella ei kestä? Miten perustelisit väittämäsi?
    Itsellä orkkis kyykähti n. 320tkm kohdalla

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Tuolla vaihto tahdilla se on just sama minkä tekeleen sinne laitat. Orkkis laadun pumppu pyörii huoletta +250 tkm, ja vaihtoa voi suunnitella 300 tkm kohdilla.
    Täältä lukemani perusteella ei kestä? Miten perustelisit väittämäsi?

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Noniin.. Minkä merkkistä vesipumppua porukka on laittanut? Itsellä on ollut nyt schmiedmannin vahvistettu metallisiipinen +100tkm ja nyt täytyis uusia ettei vaan pääse mitään tapahtumaan! Onko Valoen-pumpuista kokemusta?
    Tuolla vaihto tahdilla se on just sama minkä tekeleen sinne laitat. Orkkis laadun pumppu pyörii huoletta +250 tkm, ja vaihtoa voi suunnitella 300 tkm kohdilla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Noniin.. Minkä merkkistä vesipumppua porukka on laittanut? Itsellä on ollut nyt schmiedmannin vahvistettu metallisiipinen +100tkm ja nyt täytyis uusia ettei vaan pääse mitään tapahtumaan! Onko Valoen-pumpuista kokemusta?

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Pääasiassa osat 6 ja 15 kulahtaa. Kiristäjän hydraulista jousta no. 8 ei välttämättä ole pakko vaihtaa, mutta ilmeisesti sekin on suositeltavaa vaihtaa. Itse jätin sen vielä vaihtamatta. Rullien laakerit ne menee ensimmäisenä. Kannattaa myös kattoa, että rullien muovisuojat (17 ja 18) on tallessa. Jos puuttuu, saattaa ruostuttaa rullan laakerin ennenaikaisesti. Molemmat hihnat kannattaa vaihtaa samalla. Periaatteessa ilmastoinnin hihnan kiristäjä kannattaa vaihtaa myös, tai ainakin tarkistaa sen kunto samalla.

    Kiitoksia kovasti. Eikun tilausta menemään

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Eli mitäs noitakaikkia kannat vaihtaa? Mitkä noista kulahtaa, vai kulahtaakko? Vai pelkästään tuo nr. 8?
    Pääasiassa osat 6 ja 15 kulahtaa. Kiristäjän hydraulista jousta no. 8 ei välttämättä ole pakko vaihtaa, mutta ilmeisesti sekin on suositeltavaa vaihtaa. Itse jätin sen vielä vaihtamatta. Rullien laakerit ne menee ensimmäisenä. Kannattaa myös kattoa, että rullien muovisuojat (17 ja 18) on tallessa. Jos puuttuu, saattaa ruostuttaa rullan laakerin ennenaikaisesti. Molemmat hihnat kannattaa vaihtaa samalla. Periaatteessa ilmastoinnin hihnan kiristäjä kannattaa vaihtaa myös, tai ainakin tarkistaa sen kunto samalla.
    Last edited by Bomb5; 17-10-2012, 20:05.

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Terve!

    Meinasin vaihtaa tuohon m52:seen vesipumpun ja samalla kaikki muutkin siihen liittyvät hihnat jne. minkä vaihto vaan tarpeellista.

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...mp_alternator/

    Eli mitkä kaikki osat tuosta kannattaa tilata? Noita kiristimiä yms?

    Kiitos.

    Eli mitäs noitakaikkia kannat vaihtaa? Mitkä noista kulahtaa, vai kulahtaakko? Vai pelkästään tuo nr. 8?

    Leave a comment:


  • PNV
    replied
    Tulipas kanssa tehtyä vähän jäähdytin remmppaa. Nesteitä alkoi häviään melko reippaasti. 225 tkm ajettu 530i. Syyläri oli alkuperäinen (tais leimassa lukea 20.11.2000) ja murtui ylävesiletkun kiinnityksen ympäriltä. Oli muuten järjetön määrä paskaa syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä. Ei olis varmaan kauaa menny, että olisi tuon paskan määrän takia tullu ongelmia.

    Samalla tuli vaihdettua termostaatti, vesipumppu, moniurahihna sekä kiristin. Edelleen sai muuten motonetistä tota behrin termaria, josta hiottu bmw merkki pois. Eli tosiaan identtisen näköinen originaaliin verrattuna poisluettuna toi hiottu merkki. Myös syyläri tuli ostettua motonetistä. Oli merkiltään nissen, saas nähdä miten kestää . Vesipumpun jouduin hakeen marmorilta kun ei muualta löytyny hyllystä metallisiipistä. Autossa kiinni ollut pumppuhan oli tietysti metallisiipinen ja vaikutti priimakuntoselta.

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Terve!

    Meinasin vaihtaa tuohon m52:seen vesipumpun ja samalla kaikki muutkin siihen liittyvät hihnat jne. minkä vaihto vaan tarpeellista.

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...mp_alternator/

    Eli mitkä kaikki osat tuosta kannattaa tilata? Noita kiristimiä yms?

    Kiitos.

    Leave a comment:


  • paraa
    replied
    Eroaako m51 koneen vesipumpun vaihto merkittävästi tästä näistä ohjeista?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Pitäs vaihtaa E39:ään termari ja vesipumppu kesällä, kun alkuperäisillä vielä mennään. Uskaltaako laittaa SKF:n vesipumpun? http://www.car-parts24.com/products/...4-Motoren.html

    Edit. Marmorilta tuli haettua pumppu. Merkistä ei pysty sanomaan, mutta metallia vaikuttaisi olevan tuo ropeliosa.
    Last edited by Bomb5; 06-07-2012, 23:41.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Itse itselleni vastaten koppa+termari vaihettu ja nyt lämpöä riittää, oli orkkis osat vielä paikallaan



    Originally posted by rocroc View Post
    Omia kokemuksia korkeista, jokaiseen bemariin olen heti oston jälkeen 1,4bar korkin vaihtanut, tarvikekorkki on toiminut mainiosti autoissa jossa paisari integroitu syyläriin. 728:iin ja 750:een ostin myös korkit ja hetken aikaa sai kyllä ihmetellä kun tuuppas kummassakin nesteet ulos korkin juuresta. Syyksi paljastui juuri se tarvikekorkki, uusi OEM 1,4bar korkki --> ei ongelmia.

    Kun vaihdatte korkin, ostakaa OEM, hintaeroa ei juuri ole ja toimii varmasti.

    728i:ssa on sellainen alilämpöongelma ettei lämmöt nouse salavalikon mukaan kuin reiluun 70c, sinne asti nousee ihan normaalivauhdilla, mutta siihen tökkää, homman huomaa myös lämpömittarista, ei nouse keskelle. Onko nyt ainoa järkevä vikapaikka termari? Termari+koppa nyt jokatapauksessa menee vaihtoon, mutta kiinnostas tietää onko kokemuksia.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    tilasin orggiskorkin wetteriltä ja nyt tuntuis pitävän. Kai niissä on eroja vaikka näyttävät identtisiltä?

    Omia kokemuksia korkeista, jokaiseen bemariin olen heti oston jälkeen 1,4bar korkin vaihtanut, tarvikekorkki on toiminut mainiosti autoissa jossa paisari integroitu syyläriin. 728:iin ja 750:een ostin myös korkit ja hetken aikaa sai kyllä ihmetellä kun tuuppas kummassakin nesteet ulos korkin juuresta. Syyksi paljastui juuri se tarvikekorkki, uusi OEM 1,4bar korkki --> ei ongelmia.

    Kun vaihdatte korkin, ostakaa OEM, hintaeroa ei juuri ole ja toimii varmasti.

    728i:ssa on sellainen alilämpöongelma ettei lämmöt nouse salavalikon mukaan kuin reiluun 70c, sinne asti nousee ihan normaalivauhdilla, mutta siihen tökkää, homman huomaa myös lämpömittarista, ei nouse keskelle. Onko nyt ainoa järkevä vikapaikka termari? Termari+koppa nyt jokatapauksessa menee vaihtoon, mutta kiinnostas tietää onko kokemuksia.

    Leave a comment:

Working...
X