Täältä lukemani perusteella ei kestä? Miten perustelisit väittämäsi?
Alkuperäisen omasta e39:stä vaihdoin tuossa alkutalvesta, 305 tkm oli sillon mittarissa. Pikkasen oli klappia laakerissa.
Kaverilla orkkis petti totaalisesti 360 tkm kohdalla.
Tuolla vaihto tahdilla se on just sama minkä tekeleen sinne laitat. Orkkis laadun pumppu pyörii huoletta +250 tkm, ja vaihtoa voi suunnitella 300 tkm kohdilla.
Täältä lukemani perusteella ei kestä? Miten perustelisit väittämäsi?
Noniin.. Minkä merkkistä vesipumppua porukka on laittanut? Itsellä on ollut nyt schmiedmannin vahvistettu metallisiipinen +100tkm ja nyt täytyis uusia ettei vaan pääse mitään tapahtumaan! Onko Valoen-pumpuista kokemusta?
Tuolla vaihto tahdilla se on just sama minkä tekeleen sinne laitat. Orkkis laadun pumppu pyörii huoletta +250 tkm, ja vaihtoa voi suunnitella 300 tkm kohdilla.
Noniin.. Minkä merkkistä vesipumppua porukka on laittanut? Itsellä on ollut nyt schmiedmannin vahvistettu metallisiipinen +100tkm ja nyt täytyis uusia ettei vaan pääse mitään tapahtumaan! Onko Valoen-pumpuista kokemusta?
Pääasiassa osat 6 ja 15 kulahtaa. Kiristäjän hydraulista jousta no. 8 ei välttämättä ole pakko vaihtaa, mutta ilmeisesti sekin on suositeltavaa vaihtaa. Itse jätin sen vielä vaihtamatta. Rullien laakerit ne menee ensimmäisenä. Kannattaa myös kattoa, että rullien muovisuojat (17 ja 18) on tallessa. Jos puuttuu, saattaa ruostuttaa rullan laakerin ennenaikaisesti. Molemmat hihnat kannattaa vaihtaa samalla. Periaatteessa ilmastoinnin hihnan kiristäjä kannattaa vaihtaa myös, tai ainakin tarkistaa sen kunto samalla.
Eli mitäs noitakaikkia kannat vaihtaa? Mitkä noista kulahtaa, vai kulahtaakko? Vai pelkästään tuo nr. 8?
Pääasiassa osat 6 ja 15 kulahtaa. Kiristäjän hydraulista jousta no. 8 ei välttämättä ole pakko vaihtaa, mutta ilmeisesti sekin on suositeltavaa vaihtaa. Itse jätin sen vielä vaihtamatta. Rullien laakerit ne menee ensimmäisenä. Kannattaa myös kattoa, että rullien muovisuojat (17 ja 18) on tallessa. Jos puuttuu, saattaa ruostuttaa rullan laakerin ennenaikaisesti. Molemmat hihnat kannattaa vaihtaa samalla. Periaatteessa ilmastoinnin hihnan kiristäjä kannattaa vaihtaa myös, tai ainakin tarkistaa sen kunto samalla.
Tulipas kanssa tehtyä vähän jäähdytin remmppaa. Nesteitä alkoi häviään melko reippaasti. 225 tkm ajettu 530i. Syyläri oli alkuperäinen (tais leimassa lukea 20.11.2000) ja murtui ylävesiletkun kiinnityksen ympäriltä. Oli muuten järjetön määrä paskaa syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä. Ei olis varmaan kauaa menny, että olisi tuon paskan määrän takia tullu ongelmia.
Samalla tuli vaihdettua termostaatti, vesipumppu, moniurahihna sekä kiristin. Edelleen sai muuten motonetistä tota behrin termaria, josta hiottu bmw merkki pois. Eli tosiaan identtisen näköinen originaaliin verrattuna poisluettuna toi hiottu merkki. Myös syyläri tuli ostettua motonetistä. Oli merkiltään nissen, saas nähdä miten kestää . Vesipumpun jouduin hakeen marmorilta kun ei muualta löytyny hyllystä metallisiipistä. Autossa kiinni ollut pumppuhan oli tietysti metallisiipinen ja vaikutti priimakuntoselta.
Omia kokemuksia korkeista, jokaiseen bemariin olen heti oston jälkeen 1,4bar korkin vaihtanut, tarvikekorkki on toiminut mainiosti autoissa jossa paisari integroitu syyläriin. 728:iin ja 750:een ostin myös korkit ja hetken aikaa sai kyllä ihmetellä kun tuuppas kummassakin nesteet ulos korkin juuresta. Syyksi paljastui juuri se tarvikekorkki, uusi OEM 1,4bar korkki --> ei ongelmia.
Kun vaihdatte korkin, ostakaa OEM, hintaeroa ei juuri ole ja toimii varmasti.
728i:ssa on sellainen alilämpöongelma ettei lämmöt nouse salavalikon mukaan kuin reiluun 70c, sinne asti nousee ihan normaalivauhdilla, mutta siihen tökkää, homman huomaa myös lämpömittarista, ei nouse keskelle. Onko nyt ainoa järkevä vikapaikka termari? Termari+koppa nyt jokatapauksessa menee vaihtoon, mutta kiinnostas tietää onko kokemuksia.
tilasin orggiskorkin wetteriltä ja nyt tuntuis pitävän. Kai niissä on eroja vaikka näyttävät identtisiltä?
Omia kokemuksia korkeista, jokaiseen bemariin olen heti oston jälkeen 1,4bar korkin vaihtanut, tarvikekorkki on toiminut mainiosti autoissa jossa paisari integroitu syyläriin. 728:iin ja 750:een ostin myös korkit ja hetken aikaa sai kyllä ihmetellä kun tuuppas kummassakin nesteet ulos korkin juuresta. Syyksi paljastui juuri se tarvikekorkki, uusi OEM 1,4bar korkki --> ei ongelmia.
Kun vaihdatte korkin, ostakaa OEM, hintaeroa ei juuri ole ja toimii varmasti.
728i:ssa on sellainen alilämpöongelma ettei lämmöt nouse salavalikon mukaan kuin reiluun 70c, sinne asti nousee ihan normaalivauhdilla, mutta siihen tökkää, homman huomaa myös lämpömittarista, ei nouse keskelle. Onko nyt ainoa järkevä vikapaikka termari? Termari+koppa nyt jokatapauksessa menee vaihtoon, mutta kiinnostas tietää onko kokemuksia.
Leave a comment: