memebuy23buy

E39: vesipumpun ja termostaatin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    ite sain E39:iin motonetistä saksalaisen metallisen pumpun.

    Leave a comment:


  • crashline
    replied
    Originally posted by crashline View Post
    Mistäs se pumppu kannattais ostaa?

    Sieltä pumpun puolelta kun katselin niin siellä oli aika lailla roiskeita joka puolella, mitäköhän mahtaa merkata? vuotaakohan joku letku kun noin on roiskinut?
    Ai niin ja tää mun auton käyttöön otto oli jotain 08/99 ja se on tuplavanoksella.
    kattelin tocarilta mut en tiiä mikä tohon käy M51 vai M57 ja käykö toi Vaicon termostaatti tuotenumero:11531437040 mulle? onx se nyt niin et mun ei tarvitse ostaa erikseen termaria ja tota koteloa vai miten mahtaa olla?

    Leave a comment:


  • crashline
    replied
    Mistä?

    Originally posted by jumbo View Post
    Vähintään 2h taksan velottavat varmasti, eli liikkeestä riippuen töiden osuus n.110 - 170 euroa
    Mistäs se pumppu kannattais ostaa?

    Sieltä pumpun puolelta kun katselin niin siellä oli aika lailla roiskeita joka puolella, mitäköhän mahtaa merkata? vuotaakohan joku letku kun noin on roiskinut?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by crashline View Post
    Paljonko mahtaa maksaa vesipumpun vaihto liikkeessä?
    Vähintään 2h taksan velottavat varmasti, eli liikkeestä riippuen töiden osuus n.110 - 170 euroa

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by crashline View Post
    Paljonko mahtaa maksaa vesipumpun vaihto liikkeessä?
    Eihän tuo iso homma ole itse tehdä :think Tosin nesteiden lisääminen ja ilmaaminen on oma operaationsa..

    Leave a comment:


  • crashline
    replied
    Paljonko mahtaa maksaa?

    Paljonko mahtaa maksaa vesipumpun vaihto liikkeessä?

    Leave a comment:


  • koz-528
    replied
    kannattaa se pumppu vaihtaa itellä kesti entinen vesipumppu 71000km ja laakeri rupesi rohiseen ku 65000 oli ajettu tuolla pumpulla... ihmettelinkin mistä se rohina kuului ite vaihdoin moniurahihnan ku irti piti ottaa jokatapauksessa eikä ole hinnalla pilattu...

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by MMM525 View Post
    Koitin tuosta kuvasta hahmotella pumppua ja termaria. Näyttäisi siinä olevan tiiviste pumpun ja koneen välissä osa numero 2? Mikä tuo osa numero 6 on?

    Putkistokuvista tosiaan kävi ilmi tuo termostaatti, eli se on kahden putken välissä pumpun yläpuolella.
    Joo niin näkyy olevan, itse katsoin ainoastaan -02 BENSA 525 kuvia joten pahoittelen virheellistä tietoa Enkä myöskään osaa sanoa onko noissa diisselin pumpuissa ollut taipumusta hajoamiseen samoin kuin Bensamalleissa:think

    Leave a comment:


  • marko83
    replied
    Itse ainakin suosittelen ilmaamaan kunnolla ton järjestelmän.
    Ilmasin oman m52:sen noilla eka sivun ohjeilla. Sen jälkeen ei oikeen oo koko talvena tarennu tuolla kopissa, haaleaa/lämpöstä on tullut, mut ei niin lämmintä ku ennen.
    Kunnes tuossa eräs aamu löin virrat päälle niin check control ilmoitti, että neste on vähissä. Ja niin sinne about litra menikin. Sen jälkeen on kyllä autossa tarennut.
    Eli kunnollinen ilmaus kannattaa tehdä!

    Leave a comment:


  • MMM525
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Ainakaan m52 koneisissa e39:ssä ei ole pumpun ja termarin välissä tiivistettä/mitään muutakaan yhteyttä. Ja vesipumppuun tulee ainoastaan o-rengas mikä on aina pumpun mukana. Termostaatin vaihdon yhteydessä kannattaa uusi tiiviste tai koko koppa vaihtaa kyllä.

    Edit. Ja kannattaa vaihtaa pumppu uuteen samalla.
    Koitin tuosta kuvasta hahmotella pumppua ja termaria. Näyttäisi siinä olevan tiiviste pumpun ja koneen välissä osa numero 2? Mikä tuo osa numero 6 on?

    Putkistokuvista tosiaan kävi ilmi tuo termostaatti, eli se on kahden putken välissä pumpun yläpuolella.
    Last edited by MMM525; 24-06-2014, 22:41.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by MMM525 View Post
    Kannattaako vesipumppu uusia termostaatin vaihdon yhteydessä? mittarissa on 180tkm, eikä tuota pumppua ole tietääkseni vaihdettu. Samalla pitää vaihtaa tiiviste pumpun ja lohkon välillä ja toinen tiiviste pumpun ja termostaatin välillä? Kannattaako samalla avaamisella uusia jotain muutakin?
    Ainakaan m52 koneisissa e39:ssä ei ole pumpun ja termarin välissä tiivistettä/mitään muutakaan yhteyttä. Ja vesipumppuun tulee ainoastaan o-rengas mikä on aina pumpun mukana. Termostaatin vaihdon yhteydessä kannattaa uusi tiiviste tai koko koppa vaihtaa kyllä.

    Edit. Ja kannattaa vaihtaa pumppu uuteen samalla.

    Leave a comment:


  • MMM525
    replied
    Kannattaako vesipumppu uusia termostaatin vaihdon yhteydessä? mittarissa on 180tkm, eikä tuota pumppua ole tietääkseni vaihdettu. Samalla pitää vaihtaa tiiviste pumpun ja lohkon välillä ja toinen tiiviste pumpun ja termostaatin välillä? Kannattaako samalla avaamisella uusia jotain muutakin?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Ilmaaminen onnistuu myös ilman pullopatenttia, ja ei pitäs olla vesipumpulla merkitystä käyntiin. Ellei jäähynestettä mene reilusti kampuranasentotunnistimeen tms.

    Leave a comment:


  • koz-528
    replied
    moro! mulla levisi kans vesipumppu tai pumpun laakeri, kiitos hyvistä ohjeista vanhat osat tuli purettua alle tunnissa ja samalla tulee vaihdettua myös termostaatti ja moniurahihna... tuo ilmaus kannattaa varmaan tehdä tuolla pullokonstilla että tulee varmiten ilmattua? kun huomasin että vesi pumppu alkoi vuotaa niin sammutin auton ja hetken kuluttua yritin uudestaan käyntiin niin ei sanonut auto enää mitään?? nyt kun uudet osat tulee ja saan ne kasattua niin pitäskö käynnistyä normaalisti?? onko muilla tehnyt samaa kun vesipumppu on hajonnut?

    Leave a comment:


  • Nuuskapeke
    replied
    Originally posted by Nuuskapeke View Post
    En tiedä onko oikella alueella tämät juttu, mutta uskon tätä ketjua lukevilta olevan kokemusta samoista osista. Joku varmaan osaa kertoa onnistuuko e39 vm.96 528 vaihtaa ylävesiletku purkamatta etupäätä yhtään? http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=35 Kuvassa letkunkiristimen nro. 3 kohdalta tippasee jäähdytinnestettä ja letkunkiristimen ruuvi on alaspäin, joten päälypuolelta vaikeahko päästä käsiksi. Järjestelmästä täytyy ilmeisesti ottaa kaikki nesteet ulos, jos ylävesiletkun vaihtaa? En ole varma onko letku murtunut/huonosti kiinni, muttei tuntunut ainakaan löysältä . Auto oli pari kuukautta aiemmin kansiremontissa ja vein auton samalle korjaamolle, koska koneen alla läikkä jäähdytinnestettä. Huoltomies katsoi autoa ja sanoi, että ylävesiletku vaihdettava, eikä se onnistu ilman keulan purkamista. Taskulampun kans kun katsoin letkun juureen niin nestettä oli valunut ulos letkun pään ja termostaattikotelon (?) saumasta. Tuli vain mieleen, että minäkö joudun maksamaan, jos liitin väärin kiinnitetty/löysälle jätetty. Kansiremontin yhteydessä vaihdettiin termostaatti, vesipumppu ja syyläri. Ensimmäisen kerran lämmöt nousi pari viikkoa remontin jälkeen ja vein auton sinne jä käskin ilmata järjestelmän uudelleen kunnolla ja auto toimi taas moitteettomasti. Nyt autolla ei uskalla ajaa kuin lyhyitä matkoja ja heti, kun lämmöt nousee ja termostaatti aukeaa niin alkaa nesteet kulkemaan tuon vuotokohdan läpi ja tippasemaan.
    Tutkailin valossa tuota vuotoa ja kyllä se neste tippasee letkun ja sen termostaattikotelon välistä. Pitää huomena koittaa jos saa kiristettyä sitä klemmaria. Kansirempassa vaihdettiin syyläri. Onhan uudessa syylärissä korkki mukana? Mietin vain jos tekee viallisen korkin takia painetta ja päästää sen tuosta saumasta.

    Leave a comment:

Working...
X