Apua kaivataan...
minulla syylärin flekti rohisee pyöriessään ja paikallaan käsillä paineltuna heiluu akselin kohdalta, mutta vain siis flektin juuresta, eikä vesipumpun akselista (se 32mm mutteri) näytä heiluvan.
Kysymykset:
1. Auttaako vesipumpun vaihtaminen tuohon ongelmaan yhtään mitään vai tarviiko flektiin oman uuden laakerin tms.?
2. tyhjäkäynnillä flekti pyörii heti koneen mukana, muttei kuitenkaan täysillä. Meinakao tuo, että viskon laakeri on entinen?
3. mikä osa tuonne pitäisi vaihtaa, että rohina häviäisi? Vesipumppu on jo valmiina ostettuna, mutta riittäkö pelkästään se?
Jos muuten flektiä pyörittää käsin auton ollessa sammuneena, pitäisikö moniurahihnan pyöriä ollenkaan jos visko on kunnossa? Todella kuumilla keleillä visko kyllä tarraa täysin kiinni ja humina on selkeästi kovempi, mutta onkohan tuo silti jo elinkaarensa päässä...
E39: vesipumpun ja termostaatin asennus
Collapse
X
-
HIGH-END miehet käyttää tuon viskon mutterin avaamiseen BMW-erikoistyökalua jolla pitävät hihnapyörästä kiinni. On lähestulkoon sama mitä hihnan ja hinapyörän väliin tunkee ettei hihna luista kunhan hihnapyörä/hihna ei vaurioidu, puukiila on hyväksi havaittu.
Tämä juttu löytyy nyt myös FAQ:sta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peltone View PostNÄinhän se on tehtävä. Vois myös kokeilla tota lämmön antoa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hobro View Postonnistuu myös/helpoiten kun flektin hihnapyörässä on ne 4 pulttia 10 kannalla ottaa pitkän lenkin ja pitää yhdestä pyörän paikallaan.. todettu aina toimivaksi konstiksi mutta vääntämisessä sitten kumminkin kohtuus ettei väännä vaan poikki.
Mutta laitetaan tuokin korvan taakse, kiitos vaan.
Leave a comment:
-
-
onnistuu myös/helpoiten kun flektin hihnapyörässä on ne 4 pulttia 10 kannalla ottaa pitkän lenkin ja pitää yhdestä pyörän paikallaan.. todettu aina toimivaksi konstiksi mutta vääntämisessä sitten kumminkin kohtuus ettei väännä vaan poikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumbo View PostOlihan suunta oikea(tietysti oli), Kyllä ite oon aina saanu ko. menetelmällä auki:think mutta poikkeuksiakin on varmasti...
Leave a comment:
-
-
Olihan suunta oikea(tietysti oli), Kyllä ite oon aina saanu ko. menetelmällä auki:think mutta poikkeuksiakin on varmasti...
Leave a comment:
-
-
Piti tänää vaihtaa termostaatti ja kampiakselin asentotunnistin.
Oli niin hyvin kiinni ja muutenki fiksu vehe toi flekti ni jäi vaihtamatta...
Leave a comment:
-
-
Mulla ongelmana kans e30.sta m20b20 koneesta en saa flektiä irti, eka otin flektistä 4kpl 10mm mutteria irti, jonka jälkeen koneen puolesta kans 4kpl pikkupultteja irti ja silloin siihen väliin jäi roikkumaan se kuppi, mikä lieneekin. Sen jälkeen sain 32mm mutterin auki mut se vaan pyörii eikä mitään tapahdu. Mikä tämä metallinen mötikkä on flektin etupuolella? onko se kiinteästi muovisessa flektissä kiinni vai mitä helkkaria? Kun iso mutteri on auki niin pitääkö flektiä vain vetää voimalla pois? Vai mikä jippo tässä piilee? Kiitos
Leave a comment:
-
-
Moskalla lyöminen on ihan turhaa, vaikka voimaa siinä on mutta se napakkuus puuttuu. 32mm avain ja mahdollisimman pieni vasara(esim. biltemasta tollanen ~300g kuulapäävasara), sillä vetää ihan täysiä, (kantsii laittaa jotain siihen avaimen ja ylävesiletkun väliin ettei mitään hajoa turhaan) niin auki on. Välillä voi olla tosi kovassa eikä lähde ekalla auki. Noita vanhoja nesteitä en ole ikinä ottanut talteen vaan oon aina laittanut uutta tilalle niin vaihtuu mukavasti uudet nesteet tai ainakin osa, tietty jos on juuri viimeviikolla ne vaihtanut niin ei varmaan kantsi hukata.
Leave a comment:
-
-
Mie sain ujutettua sellasen ruuvipuristimen siihen hihnapyörään ja sen ku tiukkas kunnolla ja piti kiinni ni helposti lähti toi mutteri auki.
Eli tollasen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../16-3101_l.jpg
Leave a comment:
-
Leave a comment: