Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #31
    Osa enemmän tuning henkistä, jotkut jopa vastaan. Osalle tuntuu olevan alkuperäiset ja M-osat ainoita oikeita. Samasta asiasta kuitenkin kaikki kiinnostuneita. Hyvä foorumi kaikin puolin. Jokaiseen vikaan ja askarruttavaan kysymykseen on aina löytynyt vastaus.

    Noihin vikoihin ei kannata liikaa kiinnittää huomiota vaan enemmän hyvän käytetyn yksilön löytämiseen. Kaikissa ~10 vuotta vanhoissa autoissa on vikoja, monta kertaa pidosta ja huollosta kiinni. E39 528 on ehkä hinta/laatusuhteeltaan parhaita mahdollisia autoja. Liikkuukin jollakin tavalla ja kulutus ei kovin suuri. Kannattaa saman tien etsiä hyvin varustettu yksilö. Varusteet eivät kuitenkaan nosta hintaa merkittävästi. Itselläni oli vajaan vuoden tuollainen 528 ja hyvin pelasi. Voi varauksetta suositella!

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      #32
      joopajoo
      Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:56.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #33
        Originally posted by Kajakki
        Jeps, tattis vinkistä, ihan asiallista keskustelua täällä tuntuisi kuitenkin olevan.
        Kylläpä vaan tuo 540i tuntuisi oikeammalta valinnalta, 528i oli suoraan sanottuna hieman suorituskyvytön
        Niin ja nuo 540:set tuntuvat olevan jokseenkin paremmin varusteltuja kuin pikkuveljensä, sähkösäätöiset penkit, jalopuut, kattoluukku tai navi/tv eivät tuntuisi olevan noissa isompikoneisissa mikään harvinaisuus. Toki kaikki mahdolliset varusteet sopisi löytyä, liikaahan niitä ei missään nimessä voi olla kuitenkaan
        Jos tuossa V8:sissa ei ole mitään perustavanlaatuista tyyppivikaa (kuten esim. pinnoitetut sylinterit) niin valinta on aivan selvä, meikäläisen ajokilometreillä ei kulutus ole kovin oleellinen seikka, ja 70% bonuksilla ei vakuutukset osakaskon kera maksa paljoakaan enempää kuin pienempikoneiseen.

        Pitipä vielä kysymäni että onko noissa ajonvakautusjärjestelmää ja jos on niin saako sen kytkettyä pois päältä? Moisen järjestelmän kanssa en haluaisi tapella siitä kumpiko ajaa, auto vai minä. Luistonesto varmaankin toimii kuten pitääkin, ja senkin saa kytkettyä tarvittaessa pois toiminnasta?

        Luistonesto, yleisesti se on asc+t, joskus dsc, lähtee veke napista!

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Kajakki
          Onkos olemassa mitään anti-tuning forumia?
          Täällä pitäisi olla sellainen, tosin vain jäsenille: http://www.bmwclub.fi/
          E39 528iA

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 459
            • Helsinki

            #35
            joopajoo
            Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:56.
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Kajakki
              Kylläpä vaan tuo 540i tuntuisi oikeammalta valinnalta, 528i oli suoraan sanottuna hieman suorituskyvytön
              Millaista 528:ia koeajoit, siis vaihteisto ja vuosimalli? Suorituskyvyn riittäminen riippuu tietysti siitä mihin autoon vertaa ja mitä haluaa, jos kortin menetys muutaman sekunnin nopeammin on tärkeää niin sitten tietysti 540. Jossain vaiheessa 540:n bensankulutus voi alkaa kypsyttämään. 535/540-malleissa on eri tavalla tehty ohjaus ja 528:n ohjausta sanotaan paremmaksi. 540:n jotkut varaosat ovat kalliimpia. Varusteiden osalta olet oikeassa, tosin myös karvalakki 540 autojakin löytyy joten kannattaa olla tarkkana eikä sokeasti uskoa ilmoituksen vollaustatung-tekstiin.
              E39 528iA

              Comment

              • harald
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 252
                • Kaarina

                #37
                E39 on sen verran iso ja hiljainen auto, että suorituskyky ei tunnu luissa ja ytimissä samalla tavalla kuin jossain halvemman hintaluokan vastaavan suorituskyvyn omaavassa autossa. 528:n ~200hp riittää kyllä liikuttamaan tuota koria hyvinkin mukavasti. Mut kaikkeen tottuu, ja niin tottuu myös 540:n suorituskykyyn, joka sekään nyt ei ole mitään niin taivaallista mitä voisi kuvitella. Mun mielestä E39:n haluttavuus tulee jostain muusta kuin suorituskyvystä.... toki se tehokin on kiva herkku, mut auto on muutenkin niin loistava paketti kokonaisuutena. Ennemmin mä kattoisin millaisen kokonaisuuden ostan, koneen koko (2.8l vs 4.4l) ei ole niin merkitsevä. Hyvät varusteet, hyvin pidetty/huollettu, kiva väri & sisustus - mulle olis ihan sama kummalla koneella.
                W204 C350 AMG
                Toyota Corolla 1.3XI 16V
                Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                Comment

                • ViisKolmeVitonen
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 389
                  • Kauhajoki

                  #38
                  Originally posted by TJJ
                  535/540-malleissa on eri tavalla tehty ohjaus ja 528:n ohjausta sanotaan paremmaksi.
                  Muistan lukeneeni, että kutosissa hammastanko ja kaseissa simpukka.
                  Jos olen väärärssä, niin korjatkaa.
                  Passat tdi -04

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #39
                    Mulla oli myös joskus historiassa vaihtoehtona tuo 528ia mutta ajettuani 540ia:a niin se ajatus on onneksi todellakin historiaa, en voisi kuvitella tämän jälkeen ostavani enää "sielutonta" 528i:a missään nimessä.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #40
                      Kyllähän se 528iA tuntuu jotenkin puutuneelta 540:sen jälkeen. Varsinkin väännön "puutteen" huomaa ns. normaaliajossa. Kaasun kun survaisee pohjaan niin kierroksilla kulkee mielestäni ihan hyvin, jopa paremmin kuin 193hv tehot antaa olettaa. Ohituskiihtyvyys on myös varsin mainio.

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 459
                        • Helsinki

                        #41
                        joopajoo
                        Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:57.
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Mites noi bemun disulit 525d\530d molemmissa on käyttövoimaa ihan kotitarpeiksi ja 530d:stä saa lastulla tarvittaessa +230\+500 nm..
                          Väännöllähön sitä liikutaan
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by Kajakki
                            Nyt kävin ajamassa vm 1999 528iA:ta, aiemmin olen ajellut jonkin verran sukulaismiehen vm 1996 528iA:lla.
                            Vertaan nykyiseen kulkineeseni jossa suunnilleen 260hv ja painoa 250kg vähemmän kuin e39:ssä.
                            Yhtä ei-suorituskykyisiä nuo molemmat 528:it olivat (käsivalintainen ei tule kysymykseenkään )
                            Kone oli tosiaankin aika luonteeton, tasaista menoa punarajalle asti, kapea vääntö eikä missään vaiheessa tuntunut mitään hymyä herättävää nykäisyä Eli blaah.. )
                            Joo, no kaikki on suhteellista, jotkut ovat tyytyväisiä jopa 520:n tehoihin Mutta tuo tasainen meno ja äänettömyys hämää ja poistaa aika tehokkaasti "vauhdin tuntua", siis jos ei ole kokemusta E39:llä ajosta ja sen äänettömyydestä niin varsin moni reagoi siihen noin. Itselläni ainakin tapahtui noin kun eka kertoja koeajoin E39:iä eli nopeusmittarin lukemat tuli aika yllätyksenä. Mikä auto sinulla nykyään on? Onko sekin automaatti?

                            Mutta jos (turbomaista) nykäisyä kaipaat, eikä dieselin nakutus ahdista, niin tuollainen 530D voisi olla hyvä valinta. Tosin sitten ehkä tuskailet sen vikojen kanssa ja ihmettelet leviääkö vaihdelaatikko (jos chipattu huonosti) ellet osta aika uutta yksilöä jolloin taas hinta nousee jne...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              #44
                              Pakko kommentoida tuota nopeudentuntua e39. Itse en edes ajanut, olin siis kaverin kyydissä ja autona M5. Eihän se tuntunut mitenkään nopealta, erittäin hiljainen auto. Nopeusmittaria kun seurasi niin kyllä se sitten selvis että aika nopea auto
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              • Shadow-line
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 245
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Originally posted by Kajakki
                                Nyt kävin ajamassa vm 1999 528iA:ta, aiemmin olen ajellut jonkin verran sukulaismiehen vm 1996 528iA:lla.
                                Vertaan nykyiseen kulkineeseni jossa suunnilleen 260hv ja painoa 250kg vähemmän kuin e39:ssä.
                                Yhtä ei-suorituskykyisiä nuo molemmat 528:it olivat (käsivalintainen ei tule kysymykseenkään )
                                Kone oli tosiaankin aika luonteeton, tasaista menoa punarajalle asti, kapea vääntö eikä missään vaiheessa tuntunut mitään hymyä herättävää nykäisyä Eli blaah..

                                Bensankulutus harmittaa aina vaikka se olisi luokkaa 5l/100km, jos haluaisin taloudellisen auton niin ostaisin varmaan jonkin VW Passat 1.9TDI:n
                                Ylinopeussakot sain viimeksi vuonna 1992 joten tuskin suurempaa riskiä kortinmenetykselle syntyy vaikka vaihtaisin nykyisen menopelini teho/painosuhteeltaan samanlaiseen eli 540i:hin
                                Kortin menetyshän on kuljettajan aiheuttama, sen saa (melkein)millä autolla vaan pois..
                                Omasta mielestä tuo kulkupuoli on OIKEASTI täysin riittävää esim. 528:lla,kun järjellä mietitään ja jos olet "normaalia" käyttöautoa etsimässä.
                                Kivahan se tietysti on, jos potentiaalia "räjähtävään"suorituskykyyn löytyis, mutta mihin sitä taas OIKEASTI tarvii?Ilmeisesti kannattaa pitää tuo em. 260hv kiesi, ja ostaa sen lisäksi "laiska"528!
                                Tästähän voi spekuloida vaikka kuinka paljon. Mutta asiallinen auto muuten kyllä on, löydät vaan hyvän yksilön, niin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎