Edit2: jos hankin ennen 2001 käyttöönotetun auton niin silloinhan katsastusmies jättää sen OBD (tjmsp)-tökkelin rauhaan eikä lähde tutkimaan vikakoodeja tms?
Jos näin on niin sitten auton pitäisi olla valmistettu alkaen 9/2000 ja käyttöönotettu ennen tammikuuta 2001, eli menee valintakriteerit tiukoiksi
Ei kannata OBD:ta pelätä. Ei ne yleensä edes katsatuksessa vaivaidu lukemaan koodeja, rahastaa vaan.
Nyt kun vaihtoehtoina on 530D automaattina ja M5 niin miksei sitten 540 automaattina? Mielestäni M5:lla tahtoo olla liikaa hintaa verrattuna 540. M5 fun factor on toki räppäillessä suurempi, mutta ei mielestäni läheskään ~10te lisähinnan veroinen. Nuo vaihtoehto autosi on muuten poikkeuksellisen erilaiset toisiinsa verrattuna..
01-> facelift 540iA M-sport vois olla bueno ratkaisu tähän väliin..
Niin ja eikö bemu tullut alunperin vaimon käyttöön, saapa nähdä saatko e39:ä koskaan ostettua, niin hyvä auto että melkein sama millä koneella otat sen. Ruottistaki kannattaa katella..
Ookoo, sitten sekin olisi kiinnostava...tuli replyä jobbarilta, tarjosi 528i:tä vm 1999, mutten jaksanut kiinnostua kun oli manuaalivaihteinen.
Mikäs ihme hörhö sulla keimo on avatarissasi?
Muistan jonkun kehuneen sitä oikeinkin taloudelliseksi moottoriksi ja mukavaluonteiseksi muutenkin
E39 530i tuolla 3 litran kutoskoneella on juurikin kaikkea tuota. 231 kaakkia riittää liikuttamaan isoakin koppaa ihan mukavasti. M54B30 tuplavanoskone on kyllä harkinnan arvoinen. 528 muuttui 530:seksi 2001 vuodeksi.
E39 530i tuolla 3 litran kutoskoneella on juurikin kaikkea tuota. 231 kaakkia riittää liikuttamaan isoakin koppaa ihan mukavasti. M54B30 tuplavanoskone on kyllä harkinnan arvoinen. 528 muuttui 530:seksi 2001 vuodeksi.
jahas, selvisi tuo koneasiakin, erehdyin luulemaan 3-litraista konetta samaksi kuin mikä oli edellisessä korimallissa ja 700-sarjalaisissa.
Nyt saatte kyllä kertoa että mikä on tuo paljonpuhuttu VANOS????
pyysin etsimään 9/2000 eteenpäin rekisteröityä 530DA -farkkua hyvin varustein ja alle 150tkm ajettuna.
Laitoin hintakatoksi 9500e, sillä enempää ei kannata maksaa koska päälle tonnin tuontikulut, verot ja rekisteröinnit jne, eli tulee maksamaan melkein 20kiloeuroa, eli samalla hinnalla noita alkaa saamaan jo Suomestakin
Ja meinaat että löytyy noilla kriteereillä? Kyllä joku sulle voi ruuvata mittariin tommosen lukeman, muuten ei tule ikinä onnistumaan. Vähän realismia, ensin ostamassa M5:sta ja sitten puoli-ilmaista 530D (=pommia). Näytäppä mistä tuollaisen saa suomesta tuohon hintaan.
Kyllä tuontiauton pitää tulla muutaman tonnin halvemmaksi kuin Suomesta ostettaessa, eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
Mikäs mahti maailmassa tuollaisen "hyvityksen" sinulle tekisi? Meinasitko että valtio korvaisi sinulle siksi että autosi tuli muuten samanhintaiseksi kuin Suomiauto?
Markkinat ovat nyt täynnä vaihtoautoja, joista suuri osa on tuontiautoja (varsinkin hyvävarusteiset 530 ja M5:set). Se painaa hinnat alas täällä pohjolassa ja etu ulkomailla hakemisessa jää yleensä vain laajempaan valikoimaan.
Toivottavasti sinusta ei tule taas yhtä sellaista meuhkaajaa, joka tuo halvimman E39:sin laitakaupungin autotarhasta ja todistaa osaltaan tuontiautojen huonoa kuntoa/varustelua. Olen etsinyt jo puoli vuotta hyvää -01 tai uudempaa farkku 530d:ta ja tehnyt yhden hakureissunkin eteläsaksaan ja palannut ilman bemaria vaikka budjettini on noin 26 k€ verottomana. Jos siis löydät 13 tonniin hyvän yksilön, niin olet onnekas.
Comment