Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    Originally posted by jamoc8
    .
    Mikäs ihme köyhänpelko täällä vallitsee, vakuutan että kykenen hoitamaan auton ylläpidon ja huollot/korjaukset asiallisesti, kuluneen vuoden aikana on käyttöpelin korjauksiin mennyt about 4500e, plus sitten juoksevat kulut, enkä jaksa uskoa että BMW tulisi tuon kalliimmaksi.

    [B]No jo on ollu tosi paska auto sulla.. tai sitten joku puhuu paskaa, eikö sulla ollu vielä taito tehdä mekaaniset korjaukset itse taitaa olla teini täällä aikaa kuluttamassa.. [/B
    Kyllä, 32v teini. Tarkoitin että kahteen käyttikseemme vuoden aikana tehdyt korjaukset, toiseen riitti pelkkä koneremontti, eli sen osuudeksi jäi reilu tonni, loput on mennyt toisen kunnostamiseen. Ja itse on kaikki tehty.

    Mutta antaa olla, lopetan osaltani täällä höpöttämisen, ei näin ahdasmielisellä palstalla viitsi mitään kysellä.
    Saa jobbari etsiä hyväkuntoisen auton ja vaikka käydä testauttamassa sen Saksassa ennen hankintaa.
    Moro.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7455
      • Oulu

      Originally posted by Kajakki
      http://www.pepper-mobile.de/fahrzeug...ils&id=177&p=0
      Vanhahan tuo toki on mutta hällä väliä jos olisi vain kunnossa
      Tuon liikkeen kaikilla autoilla on ajettu naurettavan vähän, ehkäpä tuon kannattaisi unohtaa vaikka ihan hienolta näyttääkin :(
      Ei nyt juuri liity tähän, mutta näyttää olevan tuolla Pepperillä vieläkin punainen 523i M Sport jota jos joskus alkutalvesta katselin. 160 tkm ajettu ja '99 mallia, eli samaa ikäluokkaa mun auton kanssa, sisältä vain on selvästi kuluneemman näköinen.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • dhr
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 207

        Originally posted by Kajakki
        Mutta antaa olla, lopetan osaltani täällä höpöttämisen, ei näin ahdasmielisellä palstalla viitsi mitään kysellä.
        Saa jobbari etsiä hyväkuntoisen auton ja vaikka käydä testauttamassa sen Saksassa ennen hankintaa.
        Moro.
        En usko että vika on palstassa. Sinua on vain yritetty opastaa järkevään autonhankintaan, koska omat kriteerisi ovat olleet epärealistisia ja ailahtelevia.

        Välillä etsit diesel-Touringia vm 2000, seuraavassa hetkessä vanhinta mahdollista sedania isolla bensakoneella, jopa M5 välähtelee ajatuksissa. Välillä auton kunnolla ei ole isoa merkitystä ja kilometrejä saa olla jopa 400tkm. Sitten muutatkin mieltäsi, ja haluat auton joka on luotettava ja vähän ajettu. Hintakin heilahtelee 15 te ja 25 te välillä. Välillä haluat auton Saksasta, sitten Suomesta, sitten taas välittäjän hakemana Saksasta. Ota tuosta nyt selvää.

        Suosittelisin katsomaan peiliin, ja jättämään marttyyrin asenteen kotiin. Kysy reilusti ja saat reiluja vastauksia. Laske, paljonko olet valmis sijoittamaan auton hankintaan ja ylläpitoon. Sitten valitset korimallin, vuosimallin, varustetason ja sopivat koneet. Tällöin valinta järkevöityy ja asettuu tiettyyn haarukkaan.

        Kun kriteerit on asetettu, älä harhaudu niistä enää epärealistisiin päiväunelmiin. Tällä tavoin voidaan päästä lopputulokseen, jonka kanssa kuski ja lompakko voivat hyvin ostoksen jälkeenkin.

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          Originally posted by dhr
          En usko että vika on palstassa. Sinua on vain yritetty opastaa järkevään autonhankintaan, koska omat kriteerisi ovat olleet epärealistisia ja ailahtelevia.

          Välillä etsit diesel-Touringia vm 2000, seuraavassa hetkessä vanhinta mahdollista sedania isolla bensakoneella, jopa M5 välähtelee ajatuksissa. Välillä auton kunnolla ei ole isoa merkitystä ja kilometrejä saa olla jopa 400tkm. Sitten muutatkin mieltäsi, ja haluat auton joka on luotettava ja vähän ajettu. Hintakin heilahtelee 15 te ja 25 te välillä. Välillä haluat auton Saksasta, sitten Suomesta, sitten taas välittäjän hakemana Saksasta. Ota tuosta nyt selvää.

          Suosittelisin katsomaan peiliin, ja jättämään marttyyrin asenteen kotiin. Kysy reilusti ja saat reiluja vastauksia. Laske, paljonko olet valmis sijoittamaan auton hankintaan ja ylläpitoon. Sitten valitset korimallin, vuosimallin, varustetason ja sopivat koneet. Tällöin valinta järkevöityy ja asettuu tiettyyn haarukkaan.

          Kun kriteerit on asetettu, älä harhaudu niistä enää epärealistisiin päiväunelmiin. Tällä tavoin voidaan päästä lopputulokseen, jonka kanssa kuski ja lompakko voivat hyvin ostoksen jälkeenkin.
          Siis ailahtelevaisia kylläkin, mutta epärealistisia ei, rahatilanne mahdollistaisi juuri ja juuri M5:n hankkimisen, joten miksi sellaista ei voisi aivan hyvin suunnitella hankkivansa, monet tuntuvat maksaavan esim. 530D:stä aivan saman verran. Pankkilainaa tms, ei ole tarkoitus ottaa autoa varten.

          Siis ailahtelevuus tietenkin johtuu tarjolle ilmestyneistä ehdokkaista, en ymmärrä miksi ihmeessä minun pitäisi ensin etukäteen päättää auton vuosimalli, varusteet, moottorin koko, ajokilometrit ja hinta? Vuosimallilla ei ole sinänsä mitään merkitystä koska aivan samanlaisia autoja nuo ovat, ainakin maallikon silmään, ja moottoriksi käy mikä vain M5:n ja 528:n myllyn väliltä, miksi tuosta tehdä suurta numeroa?

          Jos jobbari löytää siistikuntoisen ja vähänajetun auton niin ostan sen pois, mies on ammatiltaan autokauppias ja on myynyt 20 vuotta autoja joten eiköhän jollain lailla tunne hommansa, ja tunnista esimerkiksi Mehmetin täyttämän huoltokirjan alkuperäisestä jne.

          Jos Suomesta löytyy mielenkiintoinen yksilö joka on ikäänsä ja kuntoonsa nähden järkevän hintainen, voin ostaa sen tietenkin täältäkin, tällä hetkellä ainakin osassa noista jo velmiiksi tuoduista tuntuu olevan kohtuuton myyjän kate välissä, aivan kuten joku jo kirjoittikin.
          Esim. yli 200tkm ajettu vm 1996 540i yli 20 kiloeuroa. Tuollaisesta menee maksimissaan 7 tuhannen verot ja nuo maksavat Saksassa 6-7 tuhatta, ja haluavat noista mielellään eroon. En saa yhtälöstä tuontikuluineen, katsastuksineen ja talvirenkaineenkaan moista summaa.

          Ja runsailla ajokilometreillä tarkoitin vain tullauskilometrejä.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Cell
            Toisaalta tätä samaa ongelmaa on ollut suht monessa e39:ssä jonka ajokilometrit on tiedetty oikeiksi. Kyseessä voi siis olla myös materiaalipohjainen ongelma, ei välttämättä ruuvaus.
            Venyneet nahat taitaa olla sitä pehmeämpää nahkaa, nuo penkit näytti vakionahalta.

            Mutta toinen juttu mikä aiheuttaa vähän samaa ongelmaa on penkin rungossa olevan tuen taipuminen ja se ei taida vaatia kuin huonoa tuuria ja tukevan kuskin. Siihen löytyy korjausohjeet:


            Täytyy itsekin kesällä tutkia tuo juttu sillä noissa nykyissä penkeissä taitaa olla vähän samaa vikaa, alkuperäissä sitä ei ollut. Nahat siis on alkuperäisistä, rungot on vaihdettu (mekaaniset->comfort) mutta en silloin tajunnut tuota tutkia.
            E39 528iA

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 459
              • Helsinki

              Voisiko ylläpito poistaa tämän viestiketjun, aiheuttaa vain turhaa närää, kyselen sitten neuvoa kunhan auto on hankittu ja jos jotain ongelmia ilmenee. Tattikset hyvistä vastauksistanne.
              Last edited by Kajakki; 01-03-2006, 14:00.
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                Originally posted by Kajakki
                ...mies on ammatiltaan autokauppias ja on myynyt 20 vuotta autoja joten eiköhän jollain lailla tunne hommansa...
                Kyllä ne autojobbarit joo hommansa tuntee ;o) No ei herneitä nokkaan.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  528i

                  Moro kans täält...

                  Omat kriteerit oli viime syksynä: vanhasta -98 gti golffista n.14500-16000 rahaa ja sillä piti saada 528i vm.96, veroineen, välitysfirman palkkioineen, kaikkineensa. Sai golfista n. 15.400 ja maksoin bemusta 13.750(vain talvirenkailla) + pari hihnaa 20e, säteilylämmitin 150e, kaksien ovien tiivisteet100e, pieni ruostekorjaus 180e, pissapojan pumppu 100e ja lisäksi kohta varattu n. 1000e kesävanteisiin ja renkaisiin. Eli auto "suomi"kunnossa yht. 15.300e eli tullee meneen aika hyvin golffin hinnan kanssa.
                  Mutta kun vertaa nettiauton valikoimaa niin kyllä n.15.000e olisi saanut jo melkein suomestakin sellasen auton. Omassa oli hyvät varusteet, muttei mitkään täydet kympit (eli autoilm., nahat, kattol., p-tutka, cd-vaiht. napit ratissa, suksip., "sport body and suspension", iso ajotietok., ja tapakoitsijan paketti->tuo on hauska.

                  Tosin golffi pari vuotta nuorempi ja bemu 50tkm vähemmän ajettu. Mittarissa alle maagiset 100tkm, mutta selvitysten mukaan pitäisi pitää paikkansa. Ja auton kunto vaikuttaa ainakin hyvältä.
                  Että voihan sitä saada tuollasen e39 edullisesti, ajokilometrit on sitten mitä on, kait se auton ja osien kunto on ratkaisevampaa.

                  Mutta tässä oma tarina hinnasta kajakille jos vielä lukee ja muillekin..
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    Originally posted by hoikkas
                    Mutta tässä oma tarina hinnasta kajakille jos vielä lukee ja muillekin..
                    Kajakki tais vetää palkoa,kun oli poistellu omia viestejään urakalla.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎