Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by Shadow-line
    Kortin menetyshän on kuljettajan aiheuttama, sen saa (melkein)millä autolla vaan pois..
    Omasta mielestä tuo kulkupuoli on OIKEASTI täysin riittävää esim. 528:lla,kun järjellä mietitään ja jos olet "normaalia" käyttöautoa etsimässä.
    Kortin menetystä ohitustilanteessa lähinnä tarkoitin, 528:llakin kun saa aika nopeasti liikaa vauhtia. Ei kuitenkaan D-asennossa rennosti polkien eli jos sitä hakee niin sitten tietty valinta on 530d/540. Autoahan ei järjellä osteta (jäisi auto kokonaan ostamatta jos liikaa järjellä ajattelisi) joten toki se 540 kannattaa ostaa ihan mielenrauhankin takia, tulee kuitenkin kalliiksi alkaa sitä 528:ia 540:een vaihtamaan jos hitaus alkaa ahdistamaan. Ja vaikka nyt olen vaahdonnut 528:in puolesta niin jos/kun/ehkä joskus vaihdan E60:een niin kyllä 545 on aika vankka suosikki, varusteidenkin takia, mutta myös muuten. Siis mikäli bensa ei silloin maksa jo yli 2 euroa litra...
    E39 528iA

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by jakusa
      Pakko kommentoida tuota nopeudentuntua e39. Itse en edes ajanut, olin siis kaverin kyydissä ja autona M5. Eihän se tuntunut mitenkään nopealta, erittäin hiljainen auto. Nopeusmittaria kun seurasi niin kyllä se sitten selvis että aika nopea auto
      Tähän mennessä hämmentävin koeajamani auto on ollut BMW 745 (E65), se kun on suuremmissa nopeuksissa (siis yli 70km/h) selvästi hiljaisempi kuin E39. Tuli jotenkin epätodellinen/unenomainen olo kun moottoritiellä ajoi autojen ohi eikä kuulunut oikein mitään.
      E39 528iA

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        #48
        joopajoo
        Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:57.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #49
          Originally posted by Kajakki
          Siis onko ainoa perustelu jättää ostamatta 540:stä sen kohtalaisen suuri bensankulutus? Jotenkin tuntuisi siltä ettei tuo malli saa täällä kovin vankkaa kannatusta, eli mahtaisiko olla vaikea jälleenmyytävä muutaman vuoden kuluttua?
          Jos "pitää olla vee-kasi" niin eittämättä 540 on nappi ratkaisu. Tehon lisäksi eroja suoraan kutoseen tiedät itsekin varmaan; paino, kulutus, käynti (=luonne). Itseä askarruttaa ajo-ominaisuuksien ero, kun tuo kasihan on luonnollisesti hiukka painavampi eli lisää painoa etuakselille, ja lisäksi ohjauksessa on jotain eroa. Itse en siis eroa ajossa tiedä joten paha sanoa siitä.
          BMW on kuitenkin kunnostautunut tuon suoran kutosen kehityksessä, ja eittämättä maailman ykkönen jos puhutaan kuusisylinterisistä henkilöauton moottoreista. Itseä kiehtoo nimen omaan tämä silkinpehmeä käynti ja turbiinimainen veto. Olen omistanut myös ei-BMW V8:n, kasissa on se toisenlainen viehätys, jota en jotenkin ole kuitenkaan jäänyt kaipaamaan, makuasia eittämättä...
          Älä sitä jälleenmyyntiä murehdi, kyllä sen joku sulta ostaa jos itsekin sen ostit No joo... ei varmaan bensan hinnan kallistuessa halut kovakulutuksisiin lisäänny... toisaalta joillekin malleille tulee keräilyarvoa...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19178
            • -

            #50
            Originally posted by harald
            E39 on sen verran iso ja hiljainen auto, että suorituskyky ei tunnu luissa ja ytimissä samalla tavalla kuin jossain halvemman hintaluokan vastaavan suorituskyvyn omaavassa autossa.
            Kyllä mielestäni E39 540iA tai E39 M5 autoissa suorituskyky tuntuu kyllä luissa ja ytimissä, kun mennään kaasu lattiaan liimattuna. Eihän 528i(A) mallikaan mikään toivottoman laiska ole varsinkaan manuaalina, mutta ero 4,4 litraiseen V8:n on todella suuri. Parhaiten tuo 2,8 litrainen M52 pata sopii kevyempään 3-sarjalaiseen. 523i malli on jo melkoinen mopo. Jos suorituskykyä haluaa, niin ehdottomasti V8 malli alle. Dieseleistä en edes viitsi puhua, koska mielestäni BMW:n keulille ei kuulu kuorma-auton moottori..
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #51
              Itsellä on mielessä 528IA mallia 2000 päivittäminen. Kieltämättä suorituskyky voisi olla parempi, vaikkakin Saksassa sain mittariin lukemat 250 km/h.

              Olen kokeillut 540I:tä ja 530I:tä ja yllätyin kolmilitraisen suorituskyvystä. Mielestäni se on lähempänä v8 versiota kuin 528I:tä. Eli suositan kompromissiä 530I, jos hinta ei ole esteenä.

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #52
                joopajoo
                Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:57.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #53
                  Monitoimiratti, cd-boksi ja perseenhieronta

                  Ei ole sen kummenpi melu touringissa kuin sedanissa. Per'n en ole huomannut vaikuttavan ajo-omineisuuksiin. DSC antaa mukavasti vähän perän mennä sladissa ennen kuin puuttuu pelin.

                  Ja jos takuuta halajat, niin autossa täytyy olla EuroPlus guarantee, jotta takuukorjaukset onnistuisi Suomessa.

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #54
                    Mitäs ongelmia noissa ensimmäisissä 3-litraisissa dieseleissä olikaan, muistaakseni jotain softapuolella?
                    Tuntuu valitettavasti olevan jos jonkinlaista ongelmaa, jotka ovat ainakin minut karkoittaneet dieselin ostajien listalta. Tehot ja väännöt tuppaavat olevan aika usein hukassa. Haulla löytyy lisää tietoa.

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #55
                      Originally posted by Dandy
                      Osa enemmän tuning henkistä, jotkut jopa vastaan. Osalle tuntuu olevan alkuperäiset ja M-osat ainoita oikeita. Samasta asiasta kuitenkin kaikki kiinnostuneita. Hyvä foorumi kaikin puolin. Jokaiseen vikaan ja askarruttavaan kysymykseen on aina löytynyt vastaus.

                      Noihin vikoihin ei kannata liikaa kiinnittää huomiota vaan enemmän hyvän käytetyn yksilön löytämiseen. Kaikissa ~10 vuotta vanhoissa autoissa on vikoja, monta kertaa pidosta ja huollosta kiinni. E39 528 on ehkä hinta/laatusuhteeltaan parhaita mahdollisia autoja. Liikkuukin jollakin tavalla ja kulutus ei kovin suuri. Kannattaa saman tien etsiä hyvin varustettu yksilö. Varusteet eivät kuitenkaan nosta hintaa merkittävästi. Itselläni oli vajaan vuoden tuollainen 528 ja hyvin pelasi. Voi varauksetta suositella!
                      Mun mielestä tämä on ihan ihanteellinen foorumi siinä mielessä, että täällä on kaikille jotain. Tekniikkahirmut vastaa kysymykseen kuin kysymykseen, ja orkkispenaristina täältä saa asialliset ohjeet pulmiin. Toisaalta on itsekin kiva seurata vierestä kun joku saa aikaan just esim. e39:stä 'tuunaamalla' melkoisia silmäniloja (esim. Polarin rattaat).

                      Ja sitäpaitsi, toi myydään/ostetaan osasto toimii loistavasti!

                      Eikä e39 diesel mikään pommi ole. Hyvä se on... Hyötysuhteeltaan varmasti yksi parhaimpia, eli menee vähällä löpöllä eikä kuitenkaan tarvi olla tientukkona.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 459
                        • Helsinki

                        #56
                        joopajoo
                        Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:58.
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • Xander
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 122
                          • Home

                          #57
                          Originally posted by Kajakki
                          Sen mitä vaivauduin lukemaan noita dieselkoneen juttuja niin vissiin asentoantureita, siirtopumppuja, imamassamittareita ja turboja mennyt, mutta nuo nyt on niin pieniä juttuja etteivät paina vaakakupissa mitään..
                          Kaikki on niin kauan halpaa kun ei tartte omaa kättä antaa..

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #58
                            joopajoo
                            Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:58.
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • Kajakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 459
                              • Helsinki

                              #59
                              joopajoo
                              Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:58.
                              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by Kajakki
                                Kuinka sen saisi disabloitua, vai onko uusissakin bemuissa moinen vielä?
                                Miksi se pitäisi saada disabloitua, eihän sinne ole pakko kasettia laittaa. Uusissakin (16:9 näytössä) on tuo mutta se on luukun alla piilossa, siis se etupaneeli aukeaa moottorilla ja alta paljastuu kasettiluukku. E46:een on olemassa versio jossa on luukun takana CD mutta se ei toimi E39:issä.

                                Originally posted by Kajakki
                                Onkos ne soprttipenkit mukavammat istua kuin nuo tavalliset sähköjakkarat?
                                Tuossa ei ole tavalliset jakkarat vaan comfort-penkit ja ne on joidenkin mielestä parhaat. Tosin vasta E60:ssä ne on täydelliset ja yhdistää sporttipenkin hyvät puolet comfortin hyviin puoliin. Muistikytkin on ovessa. Peilit ja ratti säätyy saman muistin mukaan kuin penkit.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎