Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39: mitkä ohjaustehostimen öljyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #31
    Tehostimia on kahdenlaisia. Ongelmia on luvassa jos korkissa lukee CHF ja sinne työnnetään atf:ää. Sama kait toisinpäin, mutta varsinkin tuo CHF:ää ruinaava tehostin on pikipikaa valmis atf:llä. Ainakin V-8:ssa vaikuttaa myös jarrutehostimen kuolemaan. Jos korkissa siis lukee *****only, se myös tarkoittaa sitä.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #32
      Originally posted by TFV View Post
      Tehostimia on kahdenlaisia. Ongelmia on luvassa jos korkissa lukee CHF ja sinne työnnetään atf:ää. Sama kait toisinpäin, mutta varsinkin tuo CHF:ää ruinaava tehostin on pikipikaa valmis atf:llä. Ainakin V-8:ssa vaikuttaa myös jarrutehostimen kuolemaan. Jos korkissa siis lukee *****only, se myös tarkoittaa sitä.
      Eiköhän se ole niin, että kylmiin olosuhteisiin myydyt autot tankataan CHF:llä ja leudompiin ATF:llä. Siis jo tehtaalla ja niihin lätkästään sen mukaisesti se säiliön korkki. Voin olla väärässäkin.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #33
        Originally posted by mikron View Post
        Eiköhän se ole niin, että kylmiin olosuhteisiin myydyt autot tankataan CHF:llä ja leudompiin ATF:llä. Siis jo tehtaalla ja niihin lätkästään sen mukaisesti se säiliön korkki. Voin olla väärässäkin.
        Täsmälleen näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Omaan ATF:llä täytettyyn olen huuhtelemalla vaihtanut synteettiset, Febi S6161. Hyvin on toiminut.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • juu-das
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 756
          • Kuopio

          #34
          mikähän mahtaa olla vikana tehostimessa? ohjaus jumii aina mutkassa kun polkee kaasua, tehostimen öljyt vaihdettu--ei vaikutusta

          vm2000 ja motti m62

          ohjaus siis "jähmettyy" mutkaan tultaessa jos polkee vähänkin reilummin kaasua. lumen päällä tätä ongelmaa ei ilmene:think

          pystyykö servotroniccia nollaamaan/ohjelmoimaan?

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #35
            Hox

            Onko kukaan muu laittanut merkille, että AINAKIN e30, e36, e34 Ohjaustehostimen säiliön korkissa lukee aina ATF oil only.
            Siis viimeistään kun se rinkulan mallinen öljyn laatuvaatimus tarra on painepesty päältä pois :think
            Eli korkit on aina samoja ja niihin on jo valussa merkattu se atf-oil. Sitten jälkikäteen tarpeen mukaan tarralla merkattu ne mahdolliset chf:t.
            Ei ihme jos menee jossain vaiheessa litkut sekaisin...
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • 0101769
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 68
              • hyvinkää

              #36
              on havaittu

              >Onko kukaan muu laittanut merkille, että AINAKIN e30, e36, e34 Ohjaustehostimen säiliön korkissa lukee aina ATF oil only.
              Siis viimeistään kun se rinkulan mallinen öljyn laatuvaatimus tarra on painepesty päältä pois
              Eli korkit on aina samoja ja niihin on jo valussa merkattu se atf-oil. Sitten jälkikäteen tarpeen mukaan tarralla merkattu ne mahdolliset chf:t.
              Ei ihme jos menee jossain vaiheessa litkut sekaisin...<

              samaa on havaittu. korkit on aina samoja mutta tarraa lyödään päälle. >joka sitten vanhemmiten pestään pois ja sitten menee chf:n tilalle atf:ää =litkut sekaisin.

              Comment

              • LuRgE
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 10

                #37
                sellasta vaivaa löytyy että tehostin koko ajan melko jämäkkä....eikö pitäisi olla köykäisempi kun auto on paikoillaan.
                lisäsin öljyä ja veivasin löysät pois mutta ei vaikutusta....
                vai onko niin että muuttuvajäykkyyksinen tehostaja on lisävaruste mitä meikäläiseltä ei löydy....:think
                -96 E39 523i tomaatti

                Comment

                • Makee28
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 527
                  • Kitee

                  #38
                  Originally posted by mekstrm View Post
                  Onko kukaan muu laittanut merkille, että AINAKIN e30, e36, e34 Ohjaustehostimen säiliön korkissa lukee aina ATF oil only.
                  Siis viimeistään kun se rinkulan mallinen öljyn laatuvaatimus tarra on painepesty päältä pois :think
                  Eli korkit on aina samoja ja niihin on jo valussa merkattu se atf-oil. Sitten jälkikäteen tarpeen mukaan tarralla merkattu ne mahdolliset chf:t.
                  Ei ihme jos menee jossain vaiheessa litkut sekaisin...
                  Vaihdoin omaan E39 528i:hin tehostimenöljyt, laitoin atf:ää niinkuin korkissa luki. Öljyt oli väriltään suurinpiirtein mustaa, vissiin pyörineet siellä aikansa..
                  Öljynvaihdon jälkeen alko pumppu ulvomaan, ottiko siipeensä vaihdosta vai onko nyt väärät öljyt sisällä, tiiäppä häntä.

                  Kaverin 523i:stä, jossa taitaa olla samanlainen pumppu yms vermeet..? on korkissa vihreä tarra,missä lukee chf only. Mutta kun tarraa vähä raottaa, korkissa lukee atf only.
                  Vittu sanon minä..
                  Joku joskus pessy konehuoneen pesurilla--> Tarra murrin persiessä..

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Makee28 View Post
                    Vaihdoin omaan E39 528i:hin tehostimenöljyt, laitoin atf:ää niinkuin korkissa luki. Öljyt oli väriltään suurinpiirtein mustaa, vissiin pyörineet siellä aikansa..
                    Öljynvaihdon jälkeen alko pumppu ulvomaan, ottiko siipeensä vaihdosta vai onko nyt väärät öljyt sisällä, tiiäppä häntä.

                    Kaverin 523i:stä, jossa taitaa olla samanlainen pumppu yms vermeet..? on korkissa vihreä tarra,missä lukee chf only. Mutta kun tarraa vähä raottaa, korkissa lukee atf only.
                    Vittu sanon minä..
                    Joku joskus pessy konehuoneen pesurilla--> Tarra murrin persiessä..
                    Miten suoritit nesteiden vaihdon? Joku letkuliitos hieman falskaa (jos oli irrotettu) ja pääsee haukkaamaan ilmaa sekaan? Vaihda uudelleen huuhtelemalla CHF/Febin nesteet. Ei turhaa käyttöä ennen nesteiden vaihtoa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by LuRgE View Post
                      sellasta vaivaa löytyy että tehostin koko ajan melko jämäkkä....eikö pitäisi olla köykäisempi kun auto on paikoillaan.
                      lisäsin öljyä ja veivasin löysät pois mutta ei vaikutusta....
                      vai onko niin että muuttuvajäykkyyksinen tehostaja on lisävaruste mitä meikäläiseltä ei löydy....:think
                      Normaali tehostin toimii puhtaasti kierrosluvun mukaan. Ainoastaan lisävarusteena Servotronic muuttaa tehostusta nopeuden mukaan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Makee28
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 527
                        • Kitee

                        #41
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Miten suoritit nesteiden vaihdon? Joku letkuliitos hieman falskaa (jos oli irrotettu) ja pääsee haukkaamaan ilmaa sekaan? Vaihda uudelleen huuhtelemalla CHF/Febin nesteet. Ei turhaa käyttöä ennen nesteiden vaihtoa.
                        Irrotin letkut säiliöstä, letkut pulloon ja auto käyntiin--> ratin käytin ääriasennoissa.
                        On sillä tullu ajettua jo jokunen tonni, vituikshan se on menny jo varmaan. En usko jotta letkut falskaa, uusin klemmaritki sinne. Täytyy ettii jostain pumppu tilalle. Vai kannattaako enää ees kokeilla vaihtaa noita CHF:iä..? :think

                        Osiahan tuohon pumppuun ei varmasti saa, mutta liekkö sille tehtävissä mitään tee-se-itse konstein?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Makee28 View Post
                          Irrotin letkut säiliöstä, letkut pulloon ja auto käyntiin--> ratin käytin ääriasennoissa.
                          On sillä tullu ajettua jo jokunen tonni, vituikshan se on menny jo varmaan. En usko jotta letkut falskaa, uusin klemmaritki sinne. Täytyy ettii jostain pumppu tilalle. Vai kannattaako enää ees kokeilla vaihtaa noita CHF:iä..? :think
                          Joskus ulisevat pumput kokevat ihmeparantumisen, kun sopivat nesteet vaihtaa kiertoon. Voihan ne paremmat nesteet vaihtaa sinne jo uutta pumppua varten. Jos ei toivu, käytettyä pumppua metsästämään.

                          Originally posted by Makee28 View Post
                          Osiahan tuohon pumppuun ei varmasti saa, mutta liekkö sille tehtävissä mitään tee-se-itse konstein?
                          Yhden elvytysyrityksen kokemuksella sanoisin, että melkoisia tuomiopäivän vehkeitä ovat pahimmillaan. Ennemmin lyön itseäni vasaralla polvilumpioon, kuin yritän korjata lamellipumppua ilman varaosia.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Makee28
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 527
                            • Kitee

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Joskus ulisevat pumput kokevat ihmeparantumisen, kun sopivat nesteet vaihtaa kiertoon. Voihan ne paremmat nesteet vaihtaa sinne jo uutta pumppua varten. Jos ei toivu, käytettyä pumppua metsästämään.
                            Pitää kokeilla vielä öljynvaihtoa.
                            Ohjaustehostinöljy BMW-81229407758 1L (Kelt/Vihr). . . . . 59-0002 12.45 kuva
                            Ohjaustehostinöljy BMW-81229407549 1L (VIHREÄ). . . . . . . 59-0007 9.90 kuva

                            Mikä ero noilla?


                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Yhden elvytysyrityksen kokemuksella sanoisin, että melkoisia tuomiopäivän vehkeitä ovat pahimmillaan. Ennemmin lyön itseäni vasaralla polvilumpioon, kuin yritän korjata lamellipumppua ilman varaosia.
                            Ok, Lyö kerran minunkin puolesta.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by Makee28 View Post
                              Pitää kokeilla vielä öljynvaihtoa.
                              Ohjaustehostinöljy BMW-81229407758 1L (Kelt/Vihr). . . . . 59-0002 12.45 kuva
                              Ohjaustehostinöljy BMW-81229407549 1L (VIHREÄ). . . . . . . 59-0007 9.90 kuva

                              Mikä ero noilla?
                              Febi S6161, vihreä purkki, kellertävä neste, synteettinen, vastaa Pentosin CHF 11S.

                              Febi M6162, valkoinen purkki, vihreä neste, mineraalipohjainen, vastaa Pentosin CHF 7.

                              Synteettinen hieman notkeampaa pakkasella. Ei saa sekoittaa keskenään.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Makee28
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2003
                                • 527
                                • Kitee

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Febi S6161, vihreä purkki, kellertävä neste, synteettinen, vastaa Pentosin CHF 11S.

                                Febi M6162, valkoinen purkki, vihreä neste, mineraalipohjainen, vastaa Pentosin CHF 7.

                                Synteettinen hieman notkeampaa pakkasella. Ei saa sekoittaa keskenään.
                                Onko vaihtaessa viisainta "syöttää" öljyä niin pitkään, jotta paluuletkusta tulee puhdasta..? Riittää varmaan kun parilitraa tota ostaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎