Uudet korkit on chf tekstillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39: mitkä ohjaustehostimen öljyt?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostUudet korkit on chf tekstillä.
Omaan E39:iin ohjaustehostimen säiliö korkkeineen uusittiin vuosi pari sitten, ja siinä ainakin lukee painettuna samoin kuin alkuperäisessäkin, ATF Only. Jospa niitä on saatavilla sekä että."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSiis uudet korkit E39:iin vaiko uudempiin malleihin?
Omaan E39:iin ohjaustehostimen säiliö korkkeineen uusittiin vuosi pari sitten, ja siinä ainakin lukee painettuna samoin kuin alkuperäisessäkin, ATF Only. Jospa niitä on saatavilla sekä että.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaikki uudet tulee CHF tekstillä, korkit ja säiliöt. Sun purkki ollut jotain vanhaa varastoa. Yli 2v sitten vaihdoin omaani ja silloin tuli CHF tekstillä. Kysyin asiaa niin sanottiin, että ei saa kuin ATF tarraa enää.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostItsellä on juuri tällä viikolla Saksasta tullut säiliö+korkki, jossa lukee ATF-oil only. Oiskohan nuo säilöneet noita "vanhoja"...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostRiippuu varmaan, mihin malliin on tulossa, mutta lienee vielä vanhaa varastoa. Itellekin tulleet uudemmat korkit ovat olleet CHF-valulla.
EDIT: Näkyy olevan vain M5:ssa ja M6:ssa käytössä tuo säiliö, joten poikkeus ilmeisesti.Last edited by BMW_Harrastaja; 11-06-2014, 14:52.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Itse vaihdoin joku aika sitten ohjaustehostimen oljyt 96 vuoden 523i, oli vanha oljy jo vähän likaista ja metallisilppua näkyi fikkarin valolla. Punasta siel oli ja mobilin öljyvalistin ilmotti synthetic ATF jote sitä tuli myös laitettua kun korkissa myös lukee ATF oil only. Pumpun ulina ei tietysti paljoa hiljentynyt mutta itse tominta parani jonkin verran, sit jos tekee mieli vaihtaa pumppu ja säiliö nii kyllä tulee CHF 11s laitettua.
Edellises E34 525ix kyllä luki se CHF 11s korkissa vaikka olikin saksan tuonti peli, siinä kyl oli samassa järjestelmässä toimiva sähköhydraulinen lukkoperä että varmaa sekin vaikutti öljyvaatimuksiin.
Eli bemariin ku bemariin CHF:ää vaan, ei mulla muuta.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Onko mitään perustelua miksi ei ATF? Varsinkin, jos ei aja -40 asteessa.Last edited by BMW_Harrastaja; 12-06-2014, 19:08.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Itsellä aika epäselvää, mitä tankissa on, joten ihan kertauksena tuo laadunvaihdon (atf->chf tai toisinpäin) suorittaminen. Neuvoja otetaan vastaan.
-Syöttöpuolen letku uuden nesteen pönttöön?
-Paluuletku jäteöljypönttöön?
-Mylly käyntiin?
-Pari kolme litraa uutta nestettä läpi systeemistä
-Letkut kiinni ja uudet aineet uuteen tankkiin?
Vai jotenkin muuten? Haukkaako herkästi ilmaa välissä?Last edited by Jii_Koo; 08-09-2015, 19:17.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostItsellä aika epäselvää, mitä tankissa on, joten ihan kertauksena tuo laadunvaihdon (atf->chf tai toisinpäin) suorittaminen. Neuvoja otetaan vastaan.
-Syöttöpuolen letku uuden nesteen pönttöön?
-Paluuletku jäteöljypönttöön?
-Mylly käyntiin?
-Pari kolme litraa uutta nestettä läpi systeemistä
-Letkut kiinni ja uudet aineet tankkiin.
Vai jotenkin muuten? Haukkaako herkästi ilmaa välissä?
Itse vaihdoin ihan lääkeruutalla säiliön imemällä tyhjäksi, uutta tilalle, kone käyntiin ja toistetaan kunnes tulee puhdasta uuden väristä kamaa pihalle. Alunperin säiliössä oli CHF (tai jonkun sekoittamaa sekasotkua väristä päätellen..), laitoin tilalle ATF (Halvempaa, parempi saatavuus ja toimii pakkasellakin hyvin jos järjestelmä kunnossa).
Toki tällä tavoin saattaa joutua jumppaamaan 10-15 kertaa että tulee koko tilavuus vaihdettua. Jos on vehkeet ja aikaa niin tuo mainitsemasi tapa varmasti parempi. Itse tein näin auton saadessani kun säiliössä kiertänyt ruskea kuravesi oli saatava heti pois kun sen tienposkessa huomasin eikä ollut vehkeitä tehdä perusteellisemmin.
Comment
-
-
^Hyvä hätäkeino. Tallissa olisi kuitenkin itse tarkoitus tehdä ihan niillä vehkeillä mitä hommaan tarvitsee.
Säiliön vaihdon unohdin mainita, eikös siellä ollut joku integroitu suodatin?
Edit. Taitaapa olla 530d:ssä pumppu ja tankki samaa pakettia .
Onkos siellä suodatusta ollenkaan?Last edited by Jii_Koo; 08-09-2015, 20:28.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
paluuletku irti ja sojottamaan jäteöljypönikkään. koneet käyntiin ja laittaa säiliöön lisää niin kauan, kunnes paluulinjasta tulee kirkasta. sitten vaan letku takasin kiinni ja menoks.
atf:ää olen käyttänyt. kyllä se pelaa vileä 40 pakkasessakin. muutenhan automaattivaihteiset autot seisoisi talven pakkasilla paikoillaan. vähän se on kankea kovalla pakkasella, mutta niinhän se on koko auto vähän kankea, kun on yli 20 pakkasta.
Comment
-
Comment