Jos se on toiminut oikein ennen akun sippaamista, niin alkaa toimimaan, kun käytät akun kengän irti. Paljoko akun lepojännite?
E39 530D Webasto
Collapse
X
-
En ole jännitettä mitannut, mutta rupesin aprikoimaan tuota akkua itsekin. Latasin Ctekillä vain yön yli tuolloin ja akku oli aika kylmä. Vein auton nyt lämpimään ja laitoin uudelleen latautumaan. Katsotaan huomenna uudelleen.
Akku on neljä vuotta vanha 100 Ah Bosch S5.
Pengoin myös esiin tuon Webaston huoltokuitin vuodelta 2013. Tuolloin on (ainakin laskun mukaan) vaihdettu myös vesipumppu. Odottaisin tuon kestävän hieman enemmän kuin neljä vuotta ja 110 tkm.
Palaan huomenna asiaan. Jos ei lähde pöhisemään, niin vissiin akku vaihtoon...
Comment
-
-
Eihän se romu syty tulille. Auto oli lämpimässä vuorokauden Ctekin päässä. Tämän jälkeen otin akun kymmeneksi minuutiksi irti ja ei vaan syty.
Direct modella Webasto ääntää noin minuutin tasaista huminaa. Sykkivää ääntä ei kuulu lainkaan.
Kannattaako sitten suosiolla uusia akku, käyttää vanhaa rasitustestissä vai viedä johonkin Webasto-huoltoon piuhan päähän?
Missä näitä akkujen rasitustestejä tehdään ja kauanko sellainen kestää?
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostEihän se romu syty tulille. Auto oli lämpimässä vuorokauden Ctekin päässä. Tämän jälkeen otin akun kymmeneksi minuutiksi irti ja ei vaan syty.
Direct modella Webasto ääntää noin minuutin tasaista huminaa. Sykkivää ääntä ei kuulu lainkaan.
Kannattaako sitten suosiolla uusia akku, käyttää vanhaa rasitustestissä vai viedä johonkin Webasto-huoltoon piuhan päähän?
Missä näitä akkujen rasitustestejä tehdään ja kauanko sellainen kestää?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTuskin on nyt sulla akussa se ongelma, tai sit pitää olla akku kyllä ihan sökö/lievästi oikosulussa tms. Olikos näissä missä se polttoainepumppu jos pääsis antaa vaikka suoraa virtaa ja kattomaan pyöriikö pumppu silloin...?
Inpalla näkee koodit ja voi myös ajaa sitä polttoainepumppua erikseen.
Comment
-
-
Kuskin penkin alla oleva polttoainepumppu on vaihdettu noin vuosi sitten Boschin valmisteeseen. Auto käynnistyy ja kulkee normaalisti. En usko että siinä on vikaa.
Tankilta tälle pumpulle johtavat polttoainelinjat ja siinä pumpun vieressä oleva jakotukki uusittiin viime keväänä. Jakotukki on Original teile.
Edittiä tuohon edelliseen tekstiini. Siis onko Webastolla oma polttoainepumppunsa pohjamuovien alla varsinaisen siirtopumpun lähellä?
Comment
-
-
Erittäin harvinaista, että tuossa Weban PA-pumpussa olisi vikaa. Syöttö sille tulee sykäyksinä suoraan Webalta. Diagnostiikan kanssa ihmettelemään, mitä siellä Weballa tapahtuu tai jää tapahtumatta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Huokaus, eiköhän sitä sitten pidä johonkin Webasto-osaajalle suunnata. Kuulen jo kassakoneen kilinän.
Tässä autossa on ollut hyvin vähän vikoja, mutta luottamus näihin Webastoihin on mennyt täysin. Viimeisen neljän vuoden aikana kaatanut mokoman rakkineen osiin + kuluihin 950 euroa. Eikä siis edes toimiessaan lämmitä kunnolla moottoria, kunhan hönkii sisälle. Kurja toteutus, sanon minä.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostHuokaus, eiköhän sitä sitten pidä johonkin Webasto-osaajalle suunnata. Kuulen jo kassakoneen kilinän.
Tässä autossa on ollut hyvin vähän vikoja, mutta luottamus näihin Webastoihin on mennyt täysin. Viimeisen neljän vuoden aikana kaatanut mokoman rakkineen osiin + kuluihin 950 euroa. Eikä siis edes toimiessaan lämmitä kunnolla moottoria, kunhan hönkii sisälle. Kurja toteutus, sanon minä.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment