E39 530D Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #46
    Jos se on toiminut oikein ennen akun sippaamista, niin alkaa toimimaan, kun käytät akun kengän irti. Paljoko akun lepojännite?

    Comment

    • hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 575
      • Espoo

      #47
      En ole jännitettä mitannut, mutta rupesin aprikoimaan tuota akkua itsekin. Latasin Ctekillä vain yön yli tuolloin ja akku oli aika kylmä. Vein auton nyt lämpimään ja laitoin uudelleen latautumaan. Katsotaan huomenna uudelleen.

      Akku on neljä vuotta vanha 100 Ah Bosch S5.

      Pengoin myös esiin tuon Webaston huoltokuitin vuodelta 2013. Tuolloin on (ainakin laskun mukaan) vaihdettu myös vesipumppu. Odottaisin tuon kestävän hieman enemmän kuin neljä vuotta ja 110 tkm.

      Palaan huomenna asiaan. Jos ei lähde pöhisemään, niin vissiin akku vaihtoon...

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 575
        • Espoo

        #48
        Eihän se romu syty tulille. Auto oli lämpimässä vuorokauden Ctekin päässä. Tämän jälkeen otin akun kymmeneksi minuutiksi irti ja ei vaan syty.

        Direct modella Webasto ääntää noin minuutin tasaista huminaa. Sykkivää ääntä ei kuulu lainkaan.

        Kannattaako sitten suosiolla uusia akku, käyttää vanhaa rasitustestissä vai viedä johonkin Webasto-huoltoon piuhan päähän?

        Missä näitä akkujen rasitustestejä tehdään ja kauanko sellainen kestää?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10112
          • KVLA

          #49
          Sigun X3:n bensa weba kyykkäsi ja laakista aikoinaan. Bensapumppu oli korkannut. Kai joku foorumilainen tarvittaessa saisi viakoodit tuosta ulos.

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #50
            Originally posted by hietase View Post
            Eihän se romu syty tulille. Auto oli lämpimässä vuorokauden Ctekin päässä. Tämän jälkeen otin akun kymmeneksi minuutiksi irti ja ei vaan syty.

            Direct modella Webasto ääntää noin minuutin tasaista huminaa. Sykkivää ääntä ei kuulu lainkaan.

            Kannattaako sitten suosiolla uusia akku, käyttää vanhaa rasitustestissä vai viedä johonkin Webasto-huoltoon piuhan päähän?

            Missä näitä akkujen rasitustestejä tehdään ja kauanko sellainen kestää?
            Tuskin on nyt sulla akussa se ongelma, tai sit pitää olla akku kyllä ihan sökö/lievästi oikosulussa tms. Olikos näissä missä se polttoainepumppu jos pääsis antaa vaikka suoraa virtaa ja kattomaan pyöriikö pumppu silloin...?

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by -Markus- View Post
              Tuskin on nyt sulla akussa se ongelma, tai sit pitää olla akku kyllä ihan sökö/lievästi oikosulussa tms. Olikos näissä missä se polttoainepumppu jos pääsis antaa vaikka suoraa virtaa ja kattomaan pyöriikö pumppu silloin...?
              Kuskin penkin kohdalla, pohjamuovien alla. Polttoaineen esipainepumpun vieressä. Pääsee käsiksi yhden pohjamuovin irroituksella.

              Inpalla näkee koodit ja voi myös ajaa sitä polttoainepumppua erikseen.

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 575
                • Espoo

                #52
                Kuskin penkin alla oleva polttoainepumppu on vaihdettu noin vuosi sitten Boschin valmisteeseen. Auto käynnistyy ja kulkee normaalisti. En usko että siinä on vikaa.

                Tankilta tälle pumpulle johtavat polttoainelinjat ja siinä pumpun vieressä oleva jakotukki uusittiin viime keväänä. Jakotukki on Original teile.

                Edittiä tuohon edelliseen tekstiini. Siis onko Webastolla oma polttoainepumppunsa pohjamuovien alla varsinaisen siirtopumpun lähellä?

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by hietase View Post
                  Siis onko Webastolla oma polttoainepumppunsa pohjamuovien alla varsinaisen siirtopumpun lähellä?
                  Kyllä vain. Sykkivä ääninen

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10112
                    • KVLA

                    #54
                    Sieltä auton alta pitäisi kuulua selvä pumpun "naksutus",jos/kun pumppu toimii.

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 575
                      • Espoo

                      #55
                      Jahas, kiitoksia herroille tästä. Taitaa olla suunta nosturille, vai onko tuolle pumpulle jossakin sulake?

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #56
                        Erittäin harvinaista, että tuossa Weban PA-pumpussa olisi vikaa. Syöttö sille tulee sykäyksinä suoraan Webalta. Diagnostiikan kanssa ihmettelemään, mitä siellä Weballa tapahtuu tai jää tapahtumatta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 575
                          • Espoo

                          #57
                          Huokaus, eiköhän sitä sitten pidä johonkin Webasto-osaajalle suunnata. Kuulen jo kassakoneen kilinän.

                          Tässä autossa on ollut hyvin vähän vikoja, mutta luottamus näihin Webastoihin on mennyt täysin. Viimeisen neljän vuoden aikana kaatanut mokoman rakkineen osiin + kuluihin 950 euroa. Eikä siis edes toimiessaan lämmitä kunnolla moottoria, kunhan hönkii sisälle. Kurja toteutus, sanon minä.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            #58
                            Originally posted by hietase View Post
                            Huokaus, eiköhän sitä sitten pidä johonkin Webasto-osaajalle suunnata. Kuulen jo kassakoneen kilinän.

                            Tässä autossa on ollut hyvin vähän vikoja, mutta luottamus näihin Webastoihin on mennyt täysin. Viimeisen neljän vuoden aikana kaatanut mokoman rakkineen osiin + kuluihin 950 euroa. Eikä siis edes toimiessaan lämmitä kunnolla moottoria, kunhan hönkii sisälle. Kurja toteutus, sanon minä.
                            Mjuu, laite on hyvä, mutta hankala selvitellä vikoja ilman diagnostiikkaa. Sama pätee aivan kaikkeen missä laitteessa vaan lutikka majailee. Minä selvisin E39:n webaston kanssa 9v jona aikana meni kerran ohjainkortti, toisella kertaa kiertovesipumppu. Molemmista ongelmista selvittiin INPA:n dignosoinnilla.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • JarkkoMikael
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 165
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Omani laitoin toisen vian jälkeen ohjainkortin korjaukseen ja toiminnan tarkistukseen/puhdistukseen Sercapille ja on sen jälkeen toiminut moitteetta. Lähetin koko aparaatin ilman pa-pumppua huoltoon eikä ollut edes kovin kallista.

                              JM

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 575
                                • Espoo

                                #60
                                No joo on mullakin jo kertaalleen korjattu alkuperäinen kortti, joka myöhemmin rikkoutui asennusvirheen vuoksi. Nyt siellä on palstalaiselta ostettu kortti.

                                Eikö varsinainen Webasto-liike näe koodeja / sielunelämää, pitääkö olla INPA?

                                Comment

                                Working...
                                X