Eli on alkuperäinen webasto (-00 vuodelta) ja ohjelmoitu myös esilämmittimeksi. Nyt sellainen vika että yrittää käynnistää vain hetken jonka jälkeen sammuu ja tuulettaa vain noin minuutin palokammiota. Polttoainepumppukaan ei iske missään vaiheessa. Vesipumppu kylläkin pyörii yrityksen yhteydessä. Merkkiliikkeen vikakoodi väitti hehkutulpan menneen. Vaihtoon, (mukana tuli koko palokammio 230 EUR!!!!!) muttei auttanut, sama käytös jatkuu. Tarkistettu polttoainepumppu, tuuletin ja vesipumppu, kaikki toimii "suoralla" kykennällä. Missähän vika, voisiko tuolla webastossa olla piirikortti tai joku ohjaussysteemi rikki. Vai onko näissä joku lukitus joka pitää nollata korjausken jälkeen, olen yrittänyt vain noita "sulakenollauksia". BMW:llä kun ei ole varaosia erikseen, ainoa varaosa on koko webasto.
E39 530D Webasto
Collapse
X
-
Omaan E46 D:hen vaihdettiin se piirikortti alkuperäiseen tehdas-webastoon. Vaihdettuna n. 350 e. Sen jälkeen toimii pelkästään manuaalisesti kellolla ohjattuna. Mikä on kyllä parempi kuin, että se pörähtää käyntiin jokaisella viiden metrin auton siirrolla.
Oireet oli ihan samat, laite ei hörähtänyt käyntiin vaan teki vain sen parin minuutin puhalluksen.
Comment
-
-
Varma nollaus
Ota akun miinuskenkä vähintään 10s irti niin Webasto nollautuu varmasti. Tosin penkkimuistikin nollautuu. Joskus joutuu nollaamaan useamman kerran ennen kuin alkaa pöhisemään. Yöt 530da viettää Ctekin perässä, alhaiset jännitteet ilmeisesti ajavat Weban häiriötilaan. Itse temppuilen näin tuon tosi mukavan Weba-laitteen kanssa ja siten pärjää. Huonosti tosin, mutta kumminkin.
Comment
-
-
Originally posted by AT_VARE View PostOta akun miinuskenkä vähintään 10s irti niin Webasto nollautuu varmasti. Tosin penkkimuistikin nollautuu. Joskus joutuu nollaamaan useamman kerran ennen kuin alkaa pöhisemään. Yöt 530da viettää Ctekin perässä, alhaiset jännitteet ilmeisesti ajavat Weban häiriötilaan. Itse temppuilen näin tuon tosi mukavan Weba-laitteen kanssa ja siten pärjää. Huonosti tosin, mutta kumminkin.
Nollaus onnistuu myös kun weban sulakkeen F47 takakontissa käyttää irti auton käydessä. Tämä synkkaa weban ja ihkan väyläkeskustelun.
Comment
-
-
Lainataampa vaikka tätä topikkia sitten.
Webasto lakkas pelaamasta keväällä. INPAlla ei päässyt sisään ja ei puhunu mitään. IHKAn puolelta anto koodin short circuit to ground. Keväällä kun odotin parkissa webasto päällä, niin alko kuulua ihme kurnutusta. Ja tuossa kuukaus takaperin palopuhallin alko puhaltamaan, ku avas oven. Sen jälkeen ei oo puhunu mitään. Tänään sitten vaihdoin Webaston liittimen. Kakkosnavan johdosta oli sisukset hapettunu. Kun aikani kikkailtua pääsin myös webaston avoihin kiinni. Vikakoodeja oli k-bus breakdown ja aiemmin mainittu oikosulku. Koodien nollaus ja koekäyttö. Ei puhu mitään. Sulakeresetillä yritti jotenkin toimia, kunnes taas meni mykäks ja tuli metering pump vikakoodi. Uus sulakeresetti ja sitte alko pelaamaan jotenkuten normaalisti, kunnes alkoi tuo kurnutus kuulumaan ja katkera käry leijailemaan. Koitin auto käynnissäkin ,mutta koneen lämmöt niin korkealla, ettei oikeen lähteny edes päälle. Nyt illalla kokeilin hiukan viileämmällä koneella ja lähti käyntiin ja alko polttamaan, kunnes nesteen lämmöt nousi vikkelästi 40 asteesta yli 90 asteen ja taas kuului kurnutus. Kurnutus muistuttaa vedenkeittimenääntä, joten vesi siellä kiehuu. Koitin kädellä vesipumppua, kun aiemmin päivällä koekäyttelin Webaa ja se tuntui värisevän, joten se pyörii kyllä. Mutta pyöriikö riittävästi?
Eli kaikki toimii muuten hyvin. Vikakoodeja ei ole tullut sen metering pumpin jälkeen, hehkuttaa ok, lähtee päälle ok, mutta tuntuis kiehuvan. Voiko tuossa olla nyt sitten muuta ku vesipumpun vaihto? Taitaa ainoa järkevä korjauspumppu olla tuo Bühlerin pumppu esim. MTTradingiltä?
Comment
-
-
Aika varma kortti vika...
Taitaa jokunen kortti olla vielä hyllyssä jos tarvit.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Tänään aamulla koitin taas töihin lähtiessä. Poltti normaalista n. 5min ja savutti kokoajan, alussa kovasti, mutta väheni sitten. Sitte sen n. 5min jälkeen sammu ja vähä kurahteli. Pitää kattoa koodit, kunhan pääsee kotiin. Jotenki tuntuis loogiselta, että vesipumppu alkais olemaan entinen, ku tuntuu kiehuvan. Toki voihan se olla muuallakin se vika. Uusi pumppu nyt ainakin ebaysta tilattu. Ei se pahitteeks ole vaihtaa sitä 10v vanhaa pumppua muutenkaan.
Laitoin exautisti sulle privaa kortista.
Comment
-
-
Mulla lakkasi Weba kans pelaamasta, Inpa näyttää että jäädytinnesteen lämpötila näyttää taas ihan mitä sattuu. Kortti on jo kertaalleen vaihdettu, saman vian takia. Muistelisin, että aiemmin tuli vikakoodikin jäähdytinnesteen sensorista, mutta nyt tällä kertaa ei tule mitään koodeja. Webaston pumppu lähtee päälle ja IHKA herää, mutta mitään muuta ei tapahdu. Inpa näytti jäähdytinnesteen lämpötilaksi vähän toistasataa celsiusta... Pitääköhän taas koko kortti vaihtaa, vai riittääkö pelkkä anturin vaihto?E53/M54B30 -04
E39/M57D30 -99
E34/M30B35 -88
E28/M10B18 -85
Comment
-
-
Itsellä on 520d -02 alkuperäisellä webastolla. Käytin MID-näytön korjuulla, että pääsen käsiksi lämmittimen ohjaukseen > tuuletus toimii, mutta lämmitys ei. Tarkistettu sulake 47, joka oli palanut. Vaihdoin sen uuteen ja sulake paloi heti asennuksen yhteydessä.
Onko tämän 47 sulakkeen takana muuta kuin itse lisälämmitin? Tietysti kytkentäkaavio kiinnostaisi jos sellaista olisi saatavilla? Viikonloppuna on tarkoitus käyttää johdot irti lämmittimeltä ja kokeilla sulakkeen kestävyyttä.Skyline R33
A6 4F Avant S-Line
Ex. f06 640d GC M Sport -12
Ex. e24 635CSiA -88
Ex. e39 525d -02
Ex. e39 520d -01
Comment
-
-
Originally posted by ¤kkk¤ View PostTarkistettu sulake 47, joka oli palanut. Vaihdoin sen uuteen ja sulake paloi heti asennuksen yhteydessä.
Viikonloppuna on tarkoitus käyttää johdot irti lämmittimeltä ja kokeilla sulakkeen kestävyyttä.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostJos sulake kestää viikonlopun, luultavasti ohjaikortilta TVS-diodi oikosulussa. Diodi on helppo vaihtaa. Jos ei tule sittenkään kuntoon, exautistilta löytynee vielä pari valmiiksi korjattua korttia.Skyline R33
A6 4F Avant S-Line
Ex. f06 640d GC M Sport -12
Ex. e24 635CSiA -88
Ex. e39 525d -02
Ex. e39 520d -01
Comment
-
Comment