Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oi laadukas E 39 !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Joo ihan hyvä, aja se pommi suohon, ajetaan me kaikki muutkin ettei tartte paskalla ajella. Ostetaan sitte ooppelit ni taatusti tulee hyvä koppanen auto! Noitakin ihan joka nurkassa mistä on kori alkanut väsymään, tämäkin JO ensimmäinen mistä itse kuulin. Joko on 18v kohta lasissa? On nimittäin kummaa itkemistä, jos se on rikki niin sitten se on rikki ja pitää joko korjata tai paalata, tuollainen ihme parkuminen auta ketään tai mitään.

    P*rkele.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Rado
      nimimerkillä laadukas opel-taxi ex:änä ja mittarissa 700tkm.
      Suosittelen vahvasti palaamaan ex-merkin pariin. Nopeasti.
      Asiaan: Ihan turha itkeä kilometreistä mitään tuollaisten vikojen suhteen, kun et tiedä missä yhteydessä tuo vaurio on tullut. Tuohan on voitu paukauttaa johonkin kuoppaan todella rajusti, ja sitten on korjattu ripustukset, muttei koria. Laitas muuten kuva siitä vauriosta.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Moonshine
        Suosittelen vahvasti palaamaan ex-merkin pariin. Nopeasti.
        Asiaan: Ihan turha itkeä kilometreistä mitään tuollaisten vikojen suhteen, kun et tiedä missä yhteydessä tuo vaurio on tullut. Tuohan on voitu paukauttaa johonkin kuoppaan todella rajusti, ja sitten on korjattu ripustukset, muttei koria. Laitas muuten kuva siitä vauriosta.
        Tätä samaa meinasin heti tarjota, kun ei sitä toisen vanhoista romuista ikinä tiedä mitä niillä on tehty
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Otas kuva niistä halkeamisista ja pistä tänne näytille.

          Comment

          • AKSU
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 402
            • Nivala

            #20
            Originally posted by Hemi
            E210 väyrysmersut joille tuo ajosuorite jopa helsingin taksissa on hieman karrikoiden vasta sisäänajo.
            Auton edullisuus ei ole pelkästään ostohinnassa vaan sen edullisuus punnitaan vasta kun ostohintaan on lisätty käyttö+huoltokulut vähennettynä myyntihinnalla. Eli ostohinnaltaan edullisin ei useinkaan ole se halvin vaihtoehto....köyhälle varsinkaan.
            Kyllä se väyrynenkin on 400tonnin kohdalla aika pehmyt jos vertaa vaikka edeltäjäänsä eli 124:n ja mitä ny Bemarin laadusta niin vuosi toisensa jälkeen huonompaan suuntaan menee. Ei taida 20v kuluttua olla montaa 530d:tä liikenteessä...

            Comment

            • silbersix
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 770

              #21
              Mielellään näkisin kuvia moisista halkeamista.
              Last edited by silbersix; 14-03-2006, 16:19.
              E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
              E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

              Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                #22
                Originally posted by Bullitt
                Ja todelliset kilometrit ehkä jopa 2 x 400 tkm.

                Mistä ostit auton?
                Kilometreillä ei tuota kyllä voi perustella. Ei koria voida mitoittaa väsymislujuudeltaan tietyille kilometreille. Wöhler kääntyis haudassaan tuommosesta. Sitäpaitsi, 800 tkm tuntuu aika kovalta lukemalta -03 malliselle autolle. Taitaa loppua tunnit vuorokaudesta taksimiehiltäkin.
                Last edited by NHB; 14-03-2006, 14:59.

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  #23
                  Originally posted by AKSU
                  Kyllä se väyrynenkin on 400tonnin kohdalla aika pehmyt jos vertaa vaikka edeltäjäänsä eli 124:n ja mitä ny Bemarin laadusta niin vuosi toisensa jälkeen huonompaan suuntaan menee. Ei taida 20v kuluttua olla montaa 530d:tä liikenteessä...
                  Just kaveri osti tuollaisen 400 tkm ajetun taksimersun. Ei voi kuin ihailla kuinka timmissä kunnossa sisusta ja kori ovat, alusta toimii niin kuin sen on tarkoitettukkin toimimaan, ei kolise eikä nitise. "Pehmeyttä" ei ole havaittavissa missään.

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Hemi
                    Ilmaisia aterioita ei tässäkään ole ja kyllä se vain on niin että e39:n rakenteet eivät ole suunniteltu työkäyttöön samassa määrin kuin esim.
                    E210 väyrysmersut joille tuo ajosuorite jopa helsingin taksissa on hieman karrikoiden vasta sisäänajo.
                    Hassu sattuma muuten, äiteen W210 mersu on vanha taksi, ajettu vähän yli 400tkm ja sen matkanteko katkesi taannoin juurikin siihen, että etupyörän jousen ylälautanen repesi irti korista ja koko kulma tipahti alas. Korjaamolla laitettiin molemmat uusiksi, toinenkin puoli oli ihan hajoamispisteessä.
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • jannel
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 283

                      #25
                      Originally posted by Meisseli
                      Hassu sattuma muuten, äiteen W210 mersu on vanha taksi, ajettu vähän yli 400tkm ja sen matkanteko katkesi taannoin juurikin siihen, että etupyörän jousen ylälautanen repesi irti korista ja koko kulma tipahti alas. Korjaamolla laitettiin molemmat uusiksi, toinenkin puoli oli ihan hajoamispisteessä.
                      No tuohan on w210 koristen tyyppivika! Mun äiteen 190tkm ajettu mese on jo aikaa sitte puottanu jousensa tielle. Eikä oo etes vanha taksi! Mutta asiaan! Kertokaa sitte kun löytyy semmonen auto missä ei ole eikä tule vanhetessaan mitään vikaa,niin minä kyllä ostan semmosen heti! Ja ei sitte oo väliä onko se bemu,riisi tai vaikka ryssäkosla!!

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        #26
                        Ei kyllä aikuisen miehen puhetta ole tuo Radon itkeminen. Ei ne Bemaritkaan mitään ihmeautoja ole, ja kyllä nekin rikki menee jos tarpeeksi yrittää. Tässä tapauksessa varsin lapsellista tuollainen yleistäminen.

                        Mahtaisiko olla kuitenkin omaa tyhmyyttä jos olet mennyt ostamaan rikkinäisen auton?
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          Originally posted by NHB
                          Just kaveri osti tuollaisen 400 tkm ajetun taksimersun. Ei voi kuin ihailla kuinka timmissä kunnossa sisusta ja kori ovat, alusta toimii niin kuin sen on tarkoitettukkin toimimaan, ei kolise eikä nitise. "Pehmeyttä" ei ole havaittavissa missään.

                          Toimii se BMW:kin kun on kaikki huollettu ja vaihdettu mitä tarvitsee vaihtaa.
                          Jos vaikka esimerkin mersussa on jo vaihdettu varmuudella iskarit,jouset ja alustan puslia ja tässä kyseisessä BMW:ssä ei ole vaihdettu kuin iskarit, niin ei ihme jos kitisee ja nitisee...

                          400tkm autoissa on jo kunnon suhteen isoja eroja, riippuen tehdyistä huolloista ja ajosta, eli ei voi yleistää.

                          Esim. 60v patu ajaa 400tkm Helsinki Oulu väliä, versus Taxi helsingissä ja ratissa 20v renki.... voi vaan miettiä kumpi on paremmassa kunnossa...
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #28
                            Pikkuvika, helppo korjata :-) Mitäs tuollaisista murehtimaan, vahvistehitsaat/tautat ne ja taas mennään, kulut muutamia kymppejä.

                            Tuollainen mistään kolarista tms kiinni ole, väsymismurtuma, naurettavaa ees selittää että jonkun 400tkm ajetun vanhan taxin vikoja pitäis alkaa takuuna maahantuojan makseleen. En mä sillä sano, ei toi ajomäärä mikään paha ole ja varmasti toinen samanverran autolla ajetaan ilman ihmeempiä. Toisaalta jos joku sanoo että mitäs ostit vanhan luuskan niin vastaavia voi alkaa esiintyyn 150-200tkm ajetuissa jäykällä/matalalla alustalla varustetuissa, niissähän monissa muissa merkeissä on vastaavia ilmennyt...
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #29
                              Originally posted by Polar
                              Mulla on kanssa toi touring vanha taksi ja ajettukki jo enemmän ku toi sun. Silti on vielä ehjänä noi paikat ja varmasti on saanut kovaa ajoa sen mitä muutkin e39:t. Eli kyllä taitaa olla yksilövika sulla kyseessä.
                              Niin, mutta tässä treadissahan käy ilmi se, ettei alle 400tkm ajettuja taxeja olekaan

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                #30
                                Originally posted by Meisseli
                                Hassu sattuma muuten, äiteen W210 mersu on vanha taksi, ajettu vähän yli 400tkm ja sen matkanteko katkesi taannoin juurikin siihen, että etupyörän jousen ylälautanen repesi irti korista ja koko kulma tipahti alas. Korjaamolla laitettiin molemmat uusiksi, toinenkin puoli oli ihan hajoamispisteessä.
                                Ei sentään tapattanu ketään?
                                Mun äiteellä 124 300D eikä huolen häivääkään, vaikka kyseessä on vm. 89..

                                Joku joskus sanoi, että nuo jos mitkä ovat niitä "patarauta-autoja"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎