Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 valopäivitystä xenoniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Koolj_bmw4life
    onko totta että jos xenonit laittaa niin ei tarvitse ole aut.korkeuden säätöä niissä ?
    On ja ei. Automaattinen korkeudensäätö on vaadittu 10/1998 ja sen jälkeen valmistetuissa autoissa, sekä kaikissa 10/2000 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #17
      Mikä käytännön merkitys tuolla säädöllä on kuskia ajatellen ? Pitääkö tuo automaattisäätö valokuvion aina tietyllä tasolla maahan nähden, eli valot ei vaella ylös/alas, vai mikä juttu se on ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by teropa
        Mikä käytännön merkitys tuolla säädöllä on kuskia ajatellen ? Pitääkö tuo automaattisäätö valokuvion aina tietyllä tasolla maahan nähden, eli valot ei vaella ylös/alas, vai mikä juttu se on ?

        Tero
        Sen tarkoitus on pitää valokuviot vakiokorkeudella huolimatta kuormasta. En usko että tuo järjestelmä reagoi mitenkään ajonaikaisiin heittoihin, vaikkapa kuoppaan ajamiseen.
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7438
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Moonshine
          En usko että tuo järjestelmä reagoi mitenkään ajonaikaisiin heittoihin, vaikkapa kuoppaan ajamiseen.
          Ei ainakaan mulla reagoi, mutta tuollaisiakin on olemassa jos tähän on uskominen:


          Ja tuolta kappale "Automatic Dynamic Range and Height Adjustment"
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • docjones
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 127

            #20
            Automaattinen korkeudensäätö

            Kyllä reagoi, tosin ei aivan ihan yhteen yksittäiseen kuoppaan. Nimenomaisesti juuri ajon aikana automatiikka pitää huolen siitä että valot osoittavat samalle korkeudelle. Tätä varten edesta ja takaa löytyy ripustuksista korkeusanturit.
            Efektin huomaa erityisen helposti kiihdyttäessä tai jarruttaessa jonkun perässä. Valot "nytkähtävät" portaittain ylös tai alas.
            Last edited by docjones; 21-03-2006, 20:06.

            Comment

            • niksa
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 53
              • vantaa

              #21
              saako "pakkovalot" eli valoautomatiikan ohjelmoitua jotenkin niin ei tarvis aina ränkätä sitä valokytkintä ku lähtee liikenteeseen. auto 540 12/97

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #22
                Originally posted by niksa
                saako "pakkovalot" eli valoautomatiikan ohjelmoitua jotenkin niin ei tarvis aina ränkätä sitä valokytkintä ku lähtee liikenteeseen. auto 540 12/97
                Bemariliikkeessä bitinkääntötempulla parilla kympillä.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #23
                  Mistä noita ajovalojen pesimiä voi ostaa, ja onko niiden asennus paha rasti (jos ei ennestään paikkaa) ?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by teropa
                    Mistä noita ajovalojen pesimiä voi ostaa, ja onko niiden asennus paha rasti (jos ei ennestään paikkaa) ?
                    Hellalta saa heidän oman sarjan tai merkkiliikkeestä alkuperäisen BMW:n sarjan. Hellasta en tiedä mutta alkuperäisen asennus vaatii etupuskurin irroituksen, pitää tehdä sopivat reiät siihen (paikat merkitty valmiiksi) ja johtojen läpiviennille pitää porata apumiehen jalkatilaan isohko reikä. Sitten tietty pesuaineen putket pitää asennella ja uusi vesisäiliö ja syöttöputki pitää vaihtaa. Lisäksi hanskalokeron taakse tulee yksi "rele" lisää ja sen johdotus runkomodulille. Tuo pitäisi vielä koodata autoon, mutta toimi ihan hyvin ilmankin. Hellan sarja on tämä: http://www.x-tuning24.de/pd1794582704.htm?categoryId=83
                    Jostain syystä alkuperäinen maksoi vähemmän...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #25
                      No huh, tuohan on melekonen opereissön...

                      Saapa nähdä jaksaako sitä sittekään alkaa tuohon xenonirumbaan. Tuntuu vaativan parilla tonnilla osaa ja jumalattomat modaukset autoon. Yksien valojen takia...

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • janppi
                        Newbiemmer
                        • Jun 2005
                        • 24
                        • JKL

                        #26
                        pesurit vs xenonit

                        Valopaketin vaihto xenonista => halogeeniin vie n. 15 min. ainakin hellan sarjassa, 4 kiinnitysruuvia/umpio + johdotukset pikaliittimillä. Vaihtoruljanssi on edessä kerran vuodessa ja katsastussetä on tyytyväinen. Kumpi sitten on pienempi vaiva, rakentaa pesurit vai vaihdella valoja...

                        Kuka tietää miksi laki vaatii xenonit+pesurit, mutta halogeenit voi olla ilman pesureita?

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #27
                          Originally posted by janppi
                          Kuka tietää miksi laki vaatii xenonit+pesurit, mutta halogeenit voi olla ilman pesureita?
                          Xenonit kuulemma häikäsee enemmän, jos on paskaset valojen lasit...
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7438
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by TJJ
                            Kaukovaloille ei löydy täysin valmista ratkaisua, sinun pitää joko ostaa siihen erikseen tuollainen xenon-muutossarja mitä jotkut asentaa normaaleihin H4 tai H7 umpioihin.
                            Biltemassa on tällaiset:
                            http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=423370 (H1)
                            http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=423371 (H7)

                            Laittomathan nuo tietenkin ovat, mutta onko kellään kokemusta tuollaisten asentamisesta E39 kaukovaloihin?

                            EDIT: Näyttikin tuolla olevan EI MYYDÄ SUOMESSA! Uudesta luettelosta juuri katsoin, eikä siinä sanota ettei myytäisi...?
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 15-08-2006, 19:52.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Max
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 994
                              • Kotona

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Kyllä ne huijausboksit tarvitaan alkuperäisissäkin. Tosin jos autossa on ajovaloautomatiikka niin bokseja ei välttämättä tarvita.
                              Mulla olisi tuossa tiedossa yhdet xenon-lamput ja nyt törmäsin tähän huijausboksi hommaan... Mulla ei ainakaan ole autossani tuollaista ajovaloautomatiikka eikä ajotietokonetta. Mikä tuon huijausboksin tarkoitus oikein on? Toimiiko valot ilman sitä? Löysin maininnan tuosta et ajotietokone herjaa et lyhyt valot olisi sököt, jos aikaisemmin on ollut halogeenit, kun xenon:lla on pienempi resistanssi. Onko huijausboksi tuota varten? Voisiko joku pikaisesti auttaa asian suhteen...

                              Vielä nuista ballasteista et onko sillä mitään merkitystä onko se ballasti uudempaa tai vanhempaa mallia tuossa minun autossani (523i -96), eli käykö molemmat?

                              Tässä kuva valoista takaa:
                              Last edited by Max; 09-01-2007, 14:05.

                              Comment

                              • Max
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 994
                                • Kotona

                                #30
                                Originally posted by Max View Post
                                Mulla olisi tuossa tiedossa yhdet xenon-lamput ja nyt törmäsin tähän huijausboksi hommaan... Mulla ei ainakaan ole autossani tuollaista ajovaloautomatiikka eikä ajotietokonetta. Mikä tuon huijausboksin tarkoitus oikein on? Toimiiko valot ilman sitä? Löysin maininnan tuosta et ajotietokone herjaa et lyhyt valot olisi sököt, jos aikaisemmin on ollut halogeenit, kun xenon:lla on pienempi resistanssi. Onko huijausboksi tuota varten? Voisiko joku pikaisesti auttaa asian suhteen...

                                Vielä nuista ballasteista et onko sillä mitään merkitystä onko se ballasti uudempaa tai vanhempaa mallia tuossa minun autossani (523i -96), eli käykö molemmat?
                                Ei kenelläkään olisi apuja antaa/varmaa tietoa et saanko nuo valot (vm. 2002) pelittämään omassa autossani?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎