Originally posted by Koolj_bmw4life
E39 valopäivitystä xenoniin
Collapse
X
-
On ja ei. Automaattinen korkeudensäätö on vaadittu 10/1998 ja sen jälkeen valmistetuissa autoissa, sekä kaikissa 10/2000 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
-
Mikä käytännön merkitys tuolla säädöllä on kuskia ajatellen ? Pitääkö tuo automaattisäätö valokuvion aina tietyllä tasolla maahan nähden, eli valot ei vaella ylös/alas, vai mikä juttu se on ?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Sen tarkoitus on pitää valokuviot vakiokorkeudella huolimatta kuormasta. En usko että tuo järjestelmä reagoi mitenkään ajonaikaisiin heittoihin, vaikkapa kuoppaan ajamiseen.Originally posted by teropaMikä käytännön merkitys tuolla säädöllä on kuskia ajatellen ? Pitääkö tuo automaattisäätö valokuvion aina tietyllä tasolla maahan nähden, eli valot ei vaella ylös/alas, vai mikä juttu se on ?
Tero"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Ei ainakaan mulla reagoi, mutta tuollaisiakin on olemassa jos tähän on uskominen:Originally posted by MoonshineEn usko että tuo järjestelmä reagoi mitenkään ajonaikaisiin heittoihin, vaikkapa kuoppaan ajamiseen.
http://www.kenrockwell.com/bmw/540headlights.htm
Ja tuolta kappale "Automatic Dynamic Range and Height Adjustment"E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Automaattinen korkeudensäätö
Kyllä reagoi, tosin ei aivan ihan yhteen yksittäiseen kuoppaan. Nimenomaisesti juuri ajon aikana automatiikka pitää huolen siitä että valot osoittavat samalle korkeudelle. Tätä varten edesta ja takaa löytyy ripustuksista korkeusanturit.
Efektin huomaa erityisen helposti kiihdyttäessä tai jarruttaessa jonkun perässä. Valot "nytkähtävät" portaittain ylös tai alas.Last edited by docjones; 21-03-2006, 20:06.
Comment
-
Bemariliikkeessä bitinkääntötempulla parilla kympillä.Originally posted by niksasaako "pakkovalot" eli valoautomatiikan ohjelmoitua jotenkin niin ei tarvis aina ränkätä sitä valokytkintä ku lähtee liikenteeseen. auto 540 12/97Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Mistä noita ajovalojen pesimiä voi ostaa, ja onko niiden asennus paha rasti (jos ei ennestään paikkaa) ?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Hellalta saa heidän oman sarjan tai merkkiliikkeestä alkuperäisen BMW:n sarjan. Hellasta en tiedä mutta alkuperäisen asennus vaatii etupuskurin irroituksen, pitää tehdä sopivat reiät siihen (paikat merkitty valmiiksi) ja johtojen läpiviennille pitää porata apumiehen jalkatilaan isohko reikä. Sitten tietty pesuaineen putket pitää asennella ja uusi vesisäiliö ja syöttöputki pitää vaihtaa. Lisäksi hanskalokeron taakse tulee yksi "rele" lisää ja sen johdotus runkomodulille. Tuo pitäisi vielä koodata autoon, mutta toimi ihan hyvin ilmankin. Hellan sarja on tämä: http://www.x-tuning24.de/pd1794582704.htm?categoryId=83Originally posted by teropaMistä noita ajovalojen pesimiä voi ostaa, ja onko niiden asennus paha rasti (jos ei ennestään paikkaa) ?
Jostain syystä alkuperäinen maksoi vähemmän...
Comment
-
No huh, tuohan on melekonen opereissön...
Saapa nähdä jaksaako sitä sittekään alkaa tuohon xenonirumbaan. Tuntuu vaativan parilla tonnilla osaa ja jumalattomat modaukset autoon. Yksien valojen takia...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
pesurit vs xenonit
Valopaketin vaihto xenonista => halogeeniin vie n. 15 min. ainakin hellan sarjassa, 4 kiinnitysruuvia/umpio + johdotukset pikaliittimillä. Vaihtoruljanssi on edessä kerran vuodessa ja katsastussetä on tyytyväinen. Kumpi sitten on pienempi vaiva, rakentaa pesurit vai vaihdella valoja...
Kuka tietää miksi laki vaatii xenonit+pesurit, mutta halogeenit voi olla ilman pesureita?
Comment
-
Xenonit kuulemma häikäsee enemmän, jos on paskaset valojen lasit...Originally posted by janppiKuka tietää miksi laki vaatii xenonit+pesurit, mutta halogeenit voi olla ilman pesureita?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Biltemassa on tällaiset:Originally posted by TJJKaukovaloille ei löydy täysin valmista ratkaisua, sinun pitää joko ostaa siihen erikseen tuollainen xenon-muutossarja mitä jotkut asentaa normaaleihin H4 tai H7 umpioihin.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=423370 (H1)
http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=423371 (H7)
Laittomathan nuo tietenkin ovat, mutta onko kellään kokemusta tuollaisten asentamisesta E39 kaukovaloihin?
EDIT: Näyttikin tuolla olevan EI MYYDÄ SUOMESSA! Uudesta luettelosta juuri katsoin, eikä siinä sanota ettei myytäisi...?Last edited by Petri.Kekkonen; 15-08-2006, 19:52.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Mulla olisi tuossa tiedossa yhdet xenon-lamput ja nyt törmäsin tähän huijausboksi hommaan... Mulla ei ainakaan ole autossani tuollaista ajovaloautomatiikka eikä ajotietokonetta. Mikä tuon huijausboksin tarkoitus oikein on? Toimiiko valot ilman sitä? Löysin maininnan tuosta et ajotietokone herjaa et lyhyt valot olisi sököt, jos aikaisemmin on ollut halogeenit, kun xenon:lla on pienempi resistanssi. Onko huijausboksi tuota varten? Voisiko joku pikaisesti auttaa asian suhteen...Originally posted by TJJ View PostKyllä ne huijausboksit tarvitaan alkuperäisissäkin. Tosin jos autossa on ajovaloautomatiikka niin bokseja ei välttämättä tarvita.
Vielä nuista ballasteista et onko sillä mitään merkitystä onko se ballasti uudempaa tai vanhempaa mallia tuossa minun autossani (523i -96), eli käykö molemmat?
Tässä kuva valoista takaa:
Last edited by Max; 09-01-2007, 14:05.
Comment
-
Ei kenelläkään olisi apuja antaa/varmaa tietoa et saanko nuo valot (vm. 2002) pelittämään omassa autossani?Originally posted by Max View PostMulla olisi tuossa tiedossa yhdet xenon-lamput ja nyt törmäsin tähän huijausboksi hommaan... Mulla ei ainakaan ole autossani tuollaista ajovaloautomatiikka eikä ajotietokonetta. Mikä tuon huijausboksin tarkoitus oikein on? Toimiiko valot ilman sitä? Löysin maininnan tuosta et ajotietokone herjaa et lyhyt valot olisi sököt, jos aikaisemmin on ollut halogeenit, kun xenon:lla on pienempi resistanssi. Onko huijausboksi tuota varten? Voisiko joku pikaisesti auttaa asian suhteen...
Vielä nuista ballasteista et onko sillä mitään merkitystä onko se ballasti uudempaa tai vanhempaa mallia tuossa minun autossani (523i -96), eli käykö molemmat?
Comment
Comment