Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

    Otsikko kertoo ongelman..
    Eli tänään teki sen että ohitin autoa ja kas voimaa ei tullutkaan vaan vain osa,sama tunne kuin ahtopaineet eivät olisi nousseet.
    No nakkasin "sport asentoon" ja polkasin ja taas mentiin.. joten mikäs hitto tuota vaivaa .. ahtopaineanturi vai mikä ??
    Ilmamäärämittari uusittu 2 kk sitten..
    Tunne oli siissama kuin lähtee ohittaa mutta max nopeus olis vaikka 120 km\h autossa eli vauhti ns. hyytyy jossain nopeudessa.
    Ajoin autolla 50 km ja välillä pelasi täysin normaalisti ja pari kertaa teki tuon.

    Nyt veikkauksia,auto menee kulmien säätöön ensi ke joten samalla pitää ottaa lienee vikakoodien tsekkaus.
    Onko ensiapu jos käytän akun navat vaikka 10 min irrallaan..?
    Juhannukseksi pitäs mennä pohjoiseen joten olisi mukava kun auto pelaisi ok
    Last edited by veku; 17-07-2007, 22:11.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • TMc
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 79
    • Lohja

    #2
    Originally posted by veku
    Otsikko kertoo ongelman..
    Eli tänään teki sen että ohitin autoa ja kas voimaa ei tullutkaan vaan vain osa,sama tunne kuin ahtopaineet eivät olisi nousseet.
    No nakkasin "sport asentoon" ja polkasin ja taas mentiin.. joten mikäs hitto tuota vaivaa .. ahtopaineanturi vai mikä ??
    Ilmamäärämittari uusittu 2 kk sitten..
    Tunne oli siissama kuin lähtee ohittaa mutta max nopeus olis vaikka 120 km\h autossa eli vauhti ns. hyytyy jossain nopeudessa.
    Ajoin autolla 50 km ja välillä pelasi täysin normaalisti ja pari kertaa teki tuon.

    Nyt veikkauksia,auto menee kulmien säätöön ensi ke joten samalla pitää ottaa lienee vikakoodien tsekkaus.
    Onko ensiapu jos käytän akun navat vaikka 10 min irrallaan..?
    Juhannukseksi pitäs mennä pohjoiseen joten olisi mukava kun auto pelaisi ok
    Ootko varma ettei ahdin ole hajoamassa ? toinen mitä voisi katsoa on juuttuva siipisen alipainekello. Että säätyykö siivet kun kierroksia nostaa

    Timo Mc
    You lose all of those races you don't go to

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by TMc
      Ootko varma ettei ahdin ole hajoamassa ? toinen mitä voisi katsoa on juuttuva siipisen alipainekello. Että säätyykö siivet kun kierroksia nostaa

      Timo Mc
      Jaa enpä ole varma,turbo pelannut yli vuoden ihan ok mitä se on meillä ollut.
      Kylmänä kevyt vislaus mutta minuutin käytöllä ennen ajoa ei edes vislaa..
      Jos turbo menossa ei voisi pahempaan saumaan tulla..loma alkamassa ja lomareissuja tiedossa useamman km:n edestä ..
      Pitääköhän 530d: kuskeilla olla varaturbo aina peräkontissa
      Vaimo kävi just ajamassa sillä 50km ja sanoi että pelas ok..mutta eipäs ollut ohittanut ketään.
      Onkohan muita vika vaihtoehtoja..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        Ahtopainemittari voisi auttaa vianhaussa... kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16162
        e61 535d

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Originally posted by jms-btcf
          Ahtopainemittari voisi auttaa vianhaussa... kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16162
          Suosittelen lämpimästi, kun on niin helppo asentaa. Jos ei haluu pysyvää mittaria, niin voi käyttää vaan sillon kiinni, kun tarvii tarkastaa jotain.
          Last edited by Aksa P; 04-02-2007, 19:17.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            ilmamäärämittariko jälleen sökö ??

            No niin sain itse ajaa 40km testiä tuolla disulla.
            Homma menee näin..lähdet paikaltaan polkaset kaasun lattiaan,lähtee muttei erityisen ripeästi ,no n.2800 tulee sitten voimaa (kuin lapiosta selkään) mutta taas hyytyy 3500 kohdella.
            Sama liikenteessä
            4 lukittuna polkasen 80km ensin ei tapahdu mitään mutta lähestyessä 2800 kierrosta voimaa tulee ja samalla kulutusmittari menee pohjaan ennen ,sitä lukemat jossain 14-16 nurkilla..yhtäkkiä viittaisi ilmamäärämittari vikaan.
            Tuskin turbon juuttuvat siivet edes saisi aikaan tuollaista ??
            No hassuinta on se että se on vaihdettu 3 kk sitten..tosin volvon anturiin.

            Last edited by veku; 18-06-2006, 21:26.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #7
              Originally posted by veku
              No niin sain itse ajaa 40km testiä tuolla disulla.
              Homma menee näin..lähdet paikaltaan polkaset kaasun lattiaan,lähtee muttei erityisen ripeästi ,no n.2800 tulee sitten voimaa (kuin lapiosta selkään) mutta taas hyytyy 3500 kohdella.
              Sama liikenteessä
              4 lukittuna polkasen 80km ensin ei tapahdu mitään mutta lähestyessä 2800 kierrosta voimaa tulee ja samalla kulutusmittari menee pohjaan ennen ,sitä lukemat jossain 14-16 nurkilla..yhtäkkiä viittaisi ilmamäärämittari vikaan.
              Tuskin turbon juuttuvat siivet edes saisi aikaan tuollaista ??
              No hassuinta on se että se on vaihdettu 3 kk sitten..tosin volvon anturiin.

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57544&page=2
              Veku... Nyt alkaa noi oireet kuulostaan saman suuntaisilta ku mulla. Itsellä ei vaan kauheen selkeetä tehohäviötä ollu tuolla ylempänä (3500rpm+). En usko, että on ilmamassamittari. Suositan, että kokeilet ohittaa sen turbon solenoidiventtiilin, eli imu suoraan turbon painekellolle. SITTEN VAIN VAROVASTI KAASUA (jos ei ahtopainemittaria, koska ahdot nousee ties mihin???) ja huomaat varmasti eron, jos turbon siivet toimii Ja jos turbo toimii niin sitten sen ohjaus ei toimi, eli ilamassamit., se solenoidi venttiili, vuoto jne. jne.

              Katso siis 530d tehot hukassa alakierroksilla.
              Last edited by Aksa P; 18-06-2006, 22:51.
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #8
                vikakoodit tänään tsekattu

                Joo eli vikakoodien tsekkauksessa käytin tänään.
                Kolme oli joista mikään vika ei esillä vaan ns. htekellisiä vikoja,tässä vikamuistin kertomaa

                hehkutuksen ohjainlaite vaillinen (6000km sitten)
                painemuunnin ahtopaineensäätö säätöpoikkeama (4000km sitten)
                jäähdyttimen puhaltimen ohjaus (1000km sitten)

                Ja ilmassamittari antoi loistavat lukemat ,lähes 1000 jotain kun polkaisi n.500 taisi olla tyhjäkäynnillä.


                Eli kaikki ns hetkellisiä vikoja mikään vika ei ollut ns aktiivinen.
                Huomenna auto menee kulmien säätään ja kaverit aikoivat tsekata onko ahtoputkistoissa yms letkuissa vuotoja.
                Nyt olen testiajoa ajanut tuolla ja se ei kulje kuten ennen toki kerkeää mutta jotain on..

                a)turbossa tai sen apulaitteissa jotain sanomista
                b) ic tukossa koska vika on esiintynyt mielestäni nyt lämpimillä keleillä
                c) kanada

                Parhaiten nyt vetää +100 km\h vauhdista sen alle not good
                Jospa huomenna viisampi..

                Edit: Auraskulmat on säädetty sekä katsottu että ic-putkistoissa yms vuotoja ei ole,veikkasivat myös ahtopaineen säädintä..kokeilu jatkuu.
                Last edited by veku; 21-06-2006, 15:07.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • ex-VAG
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 408
                  • Tampere

                  #9
                  Itsellä on myös täsmälleen samat oireet päällä -> laiska vitonen päällä ja kierroksia alle 2800. Sportilla ohittaa ihan ok, mutta silloinkin veto hieman aaltoilevaa mutta paranee kierrosten ja nopeuden noustessa.

                  Autoon on tehty ahtopainetesti (metro-auton testerillä), ja ahtopaineputket on tsekattu. Mitään vikaa ei löytynyt, mutta vaivat vaan jatkuvat. Myös ilmamassamittari on mallia bosch/volvo.

                  Jos sinulla(kin) ilmenee vikaa siinä ahtopainesäätimessä, niin pitänee se itsellekkin vaihtaa.

                  Comment

                  • Aksa P
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 394
                    • Sawo

                    #10
                    Veku tais saada säätimen toimimaan pikku koputtelulla. Mulla ei auttanut kuin vaihtaa koko säädin.
                    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                    E21 M50B20
                    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                    E34 10/1990 520i
                    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Joo ainakin vielä pelannut ihan jees tuolla "koputtelulla",tosin sen kyllä vaihdan uuteen (80e bemulla) jos rupeaa tempuilleen.
                      Huomenna lähdetään lomareissulle joten toivotaan että +1000 km pelaan ok
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Paksat se ahtop.säädin pelannut kun alkumatkan..onneksi sporttipuolella ohitukset onnistuivat ihan jees.
                        Lähtiessä kysyin Kokkolan bemulta ko.osaa ja heillä oli se hyllyssä mutta olivat sen kerenneet vajaan viikon aikan myydä ,joten tilaukseen meni ja alkuviikosta saan uuden.
                        Onko muuten mahdollista että imusarjassa oleva ahtopaine anturi olisi ns. paskanen liasta jolloin ahtop.saadin ei saisi oikeita arvoja ?
                        Seinäjoen autokaaren varaosamyyjä sanoi että molempia on noihin vaihdettu..ja missä imusarjassa on toi ahtopaineanturi ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Särki
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 143
                          • Veroparatiisi

                          #13
                          kyllä se on se mangneettiventtiili rikki. itsellä sama homma... magneettiventtiiliä odotellessa...
                          F20 116i
                          EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                          Comment

                          • Aksa P
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 394
                            • Sawo

                            #14
                            Originally posted by veku
                            missä imusarjassa on toi ahtopaineanturi?
                            Se on toi osa nro 18



                            Originally posted by veku
                            Onko muuten mahdollista että imusarjassa oleva ahtopaine anturi olisi ns. paskanen liasta jolloin ahtop.saadin ei saisi oikeita arvoja?
                            Itse pelkäsin aikanaan tota samaa. Itse putsasin ton anturin (tai sen pikku putken mikä siinä on sinne imusarjaan päin), ku oli vähän karstaa. Se ei kuitenkaan palauttanut tehoja.
                            "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                            Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                            E21 M50B20
                            E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                            E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                            E34 10/1990 520i
                            Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                            Comment

                            • MakeJ
                              BTCF Member
                              • Jun 2005
                              • 324
                              • Hml

                              #15
                              Nyt olis tääläkin oireena ihmeellinen puutuminen liikkeelle lähdössä ja hiljaisessa ajossa. Paikaltaan lähdettäessa voi kaasun painaa vaikka pohjaan ja oikeastaan mitään ei tapahdu. Hetken päästä kuitenkn kun kulutus mittari hitaasti nousee yli 10 litran hyökkää auto rajusti. Tämä on todella ärsyttävää varsinkin kaupunkiajossa. Yläkierroksilla auto kuitenkin kulkee hyvin. Esim. kaasupohjassa kiihtyy normaalisti. Ensin tätä tapahtui vain sillointällöin, mutta nyt ongelma on kokoajan päällä. Vikakoodit luettu, mutta sieltä ei löydy mitään onglmaa.

                              Itse veikkaisin viaksi turbon ahtopaine solenoidiventtiiliä tai imusarjan ahtopaineantruia. Ei viittis kuitenkaan turhaan ostaa kallista anturia.

                              Onko muilla ollut vikaa tässä anturissa ja mitkä on ollu oireet?
                              Last edited by MakeJ; 19-07-2006, 00:45.
                              E60 535dA LCI -07 M-sport
                              E39 530dAT -99 "M-sport"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎