Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Parkkitutka ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by Driver22 View Post
    Enpä ole omasta autosta vielä saanut ratkaistua ko. ongelmaa. Eli anturi on uusi, johto on ulkoisesti kunnossa (katsottu anturalta boksille asti) eli voiko olla muu enää vikana kuin boksi? Tietty liittimissäkin voi olla jokin ongelma. Pitäis saada joltakulta varmasti toimiva pdc-boksi lainaan että voisi testata...
    Oletko lukenut nyt ne vikakoodit vai arvailetko nyt vain lämpimiksesi että vika on boksissa tai jossain arvaamassasi anturissa?

    Voihan se vika olla jossain muussakin anturissa/piuhassa. En lähtis kyllä tuolla diagnoosilla vielä boksiin sijoittamaan, enkä kyllä mihinkään muuhunkaan.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #47
      Niin, ja kannattaa nyt kuitenkin mitata se johtosarja vielä. Johtimet voi olla poikki vaikka sitä päälle päin ei näkyisikään.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        #48
        Originally posted by Rahu View Post
        Oletko lukenut nyt ne vikakoodit vai arvailetko nyt vain lämpimiksesi että vika on boksissa tai jossain arvaamassasi anturissa?

        Voihan se vika olla jossain muussakin anturissa/piuhassa. En lähtis kyllä tuolla diagnoosilla vielä boksiin sijoittamaan, enkä kyllä mihinkään muuhunkaan.
        Katsottu on ja siitä vaihdetusta anturista antaa edelleen vikakoodin. Olisin jo tilannut uuden johtosarjan mutta niitä ei vissiin enää saa
        Last edited by Driver22; 14-06-2010, 16:38.
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #49
          Originally posted by Driver22 View Post
          Katsottu on ja siitä vaihdetusta anturista antaa edelleen vikakoodin. Olisin jo tilannut uuden johtosarjan mutta niitä ei vissiin enää saa
          Miksiköhän ei saisi?

          Kannattaa nyt ensin kuitenkin mitata johdot ja vaikka korjata jos ei siellä päin kerta enää myydä johtoja.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            #50
            Originally posted by Rahu View Post
            Miksiköhän ei saisi?

            Kannattaa nyt ensin kuitenkin mitata johdot ja vaikka korjata jos ei siellä päin kerta enää myydä johtoja.
            No vähän tämmöistä kuulin erään liikkeen kassalta, mutta pitää nyt vielä varmistaa tuo.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Indigoah
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 103
              • Oulu

              #51
              Sigun mukaisessa autossa ei ole pelannut etututkat nyt kohta vuoteen. Tänään tutkin inpalla pdc:n toimintaa. Mikään etuantureista ei anna minkäänlaista vikakoodia mutta jotain eloa niihin sai livedatan mukaan, kun sormenpäällä hankasi anturia. Pieni tikitys kuuluu mutta ei sellainen kuin ehjässä taka-anturissa.

              Takaa oli ilmeisesti myös reunimmaiset piemeänä, joten niiden vaihto eteen ei vaikuttanut mihinkään. Keskimmäisiä ei huvittanut lumisateessa alkaa kaivamaan puskurin välistä irti.

              Onko siis mahdollista että kaikki anturit on edestä rikki vai onko vika johtosarjassa kun anturit vaan tikittävät vaimesti mutta eivät tunnista mitään edessään ?
              F11 530d M-Sport

              ex.
              E91, E61, E39, E46, E36

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #52
                Originally posted by Indigoah View Post
                Onko siis mahdollista että kaikki anturit on edestä rikki vai onko vika johtosarjassa kun anturit vaan tikittävät vaimesti mutta eivät tunnista mitään edessään ?
                Eikös tuota johtosarjaa voisi vaikka mittailla? WDS:stä kaivat esille mitkä etuanturit tulevat minne PDC-boksin liittimen pinneihin. Boksilta liitin irti, anturista liitin irti, pari napaa oikoiseen vaikka anturin päästä. Sitten vastaavista pinneistä boksilta toteamaan yleismittarilla oikoista tai avointa piiriä. Kolme johtoahan sinne jokaiselle anturin liittimelle menee, joten parilla mittauksella pitäisi selvitä johtosarjan kunto kullekin anturille.

                Sitten kun johdot saa varmistettua, niin on hyvä jatkaa muuta diagnosointia.

                Melko ohuita ovat nuo johtimet.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • Mad_Mike
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 177
                  • Oulun seutu

                  #53
                  Originally posted by merbau View Post
                  Eikös tuota johtosarjaa voisi vaikka mittailla? WDS:stä kaivat esille mitkä etuanturit tulevat minne PDC-boksin liittimen pinneihin. Boksilta liitin irti, anturista liitin irti, pari napaa oikoiseen vaikka anturin päästä. Sitten vastaavista pinneistä boksilta toteamaan yleismittarilla oikoista tai avointa piiriä. Kolme johtoahan sinne jokaiselle anturin liittimelle menee, joten parilla mittauksella pitäisi selvitä johtosarjan kunto kullekin anturille.

                  Sitten kun johdot saa varmistettua, niin on hyvä jatkaa muuta diagnosointia.

                  Melko ohuita ovat nuo johtimet.
                  Ohuita, suojaamattomia ja kovettuneita johtoja, joten ääni täältäkin siihen suuntaan.
                  530XD LCI M-Sport

                  ex E39 530iA M-Sport
                  ex E39 530dAT

                  Comment

                  • MMM525
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 117
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by jape3 View Post
                    PERUUTUStutkan kajari sijaitsee hattuhyllyn alla.
                    Samat oireet nyt omassa autossa. Kun laittaa pakin päälle niin takatutkan kajari huutaa muutaman sekunnin ja sitten jää PDC nappi vilkkumaan ohjaamossa. Tänään käytin auton diagnostiikassa ja ilmoitti, että etummainen kaijutin olisi rikki. Missä tuo mahtaa olla? ja onnistuuko vaihto helposti?
                    BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                    BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                    Comment

                    • Korpraali
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Turku

                      #55
                      Onko asia nyt näin, että jos on yksikin anturi pelistä pois, niin koko systeemi ei toimi?

                      Meinaan parista anturista antaa vikakoodia ja kun laittaa pakin päälle, niin piippaa vain pari sekuntia ja valo jää vilkkumaan.
                      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                      Comment

                      • E.K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 494
                        • Helsinki

                        #56
                        Originally posted by Korpraali View Post
                        Onko asia nyt näin, että jos on yksikin anturi pelistä pois, niin koko systeemi ei toimi?

                        Meinaan parista anturista antaa vikakoodia ja kun laittaa pakin päälle, niin piippaa vain pari sekuntia ja valo jää vilkkumaan.
                        just näin,koko systeemi pimeenä

                        Comment

                        • hakala-
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 458
                          • Tampere

                          #57
                          Omia kokemuksia sen verta että omassani oli keskimmäinen jarruvalo pimeänä niin parkkitutka huusi joskus omiaan vaikkei mitään ollut tiellä. Vaihdoin polttimon jakun jarruvalot toimivat oikein niin loppu parkkitutkankin huuto. Omituista.. :/
                          F15 M50D
                          E36 328 turbo
                          E34 535 turbo

                          Comment

                          • Makro86
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 146
                            • Eurajoki

                            #58
                            Originally posted by E.K. View Post
                            just näin,koko systeemi pimeenä
                            Jep, tuli sitten itsekkin todettua tämä sama (e39 sedan 530da 1999) elikkäst pitkä piippaus laitettuani pakin päälle ja hetken päästä hiljentyi. Kävin kokeilemassa näppi tuntumalla mutta tuloksetta. Sitten korvaa anturin eteen ja tykytys kuului ja yhestä ei. Kyseessä peräpää.
                            Mistä siis lähden metsästämään noita antureita ja olivat vissiin kohtuu arvokkaita? Asennukseen ei varmasti hirveästi aikaa mene? Ilmeisesti vähän talttapää meisseleillä väännellään ja painetaan sisälle ja thats it?
                            **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                            Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                            Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                            Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                            Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                            Comment

                            • Tomppeli
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 59
                              • Kokkola

                              #59
                              Originally posted by Makro86 View Post
                              Jep, tuli sitten itsekkin todettua tämä sama (e39 sedan 530da 1999) elikkäst pitkä piippaus laitettuani pakin päälle ja hetken päästä hiljentyi. Kävin kokeilemassa näppi tuntumalla mutta tuloksetta. Sitten korvaa anturin eteen ja tykytys kuului ja yhestä ei. Kyseessä peräpää.
                              Mistä siis lähden metsästämään noita antureita ja olivat vissiin kohtuu arvokkaita? Asennukseen ei varmasti hirveästi aikaa mene? Ilmeisesti vähän talttapää meisseleillä väännellään ja painetaan sisälle ja thats it?
                              Ite laitoin juuri tilaukseen ebay:stä tais olla kokonaishinta anturille 23€. Eipä sitä päällepäin voi todeta muuta, piuhan päähän huollossa laitettiin auto ja selvisi mikä sensori on pimeä. Otin sen verran irti listaa että näin varmasti mallin että tulis oikeanlainen. Helppo se on vaihtaa, paitsi että oli aika tiukka tiiviste että huomasin että se viallinen ei ehkä ollut perillä kunnolla. No ei alkanut toimia vaikka sain viimein sen paikoilleen.

                              Kyllä se tuo ebay on vaan aika edullinen paikka monille varaosille jos vaan uskaltaa tilailla. Ite nyt en muuta pelkää ku että olis varmasti oikea osa. No, oon kyllä 99,5% varma asiaa tutkittuani aikani.

                              Mulla toimi juuri samalla tavalla, pitkä piippaus ja sitten hiljeni. Yhdessä todettiin olevan vika.
                              BMW 520d -00 touring

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                #60
                                Voi myös olla anturin johto poikki. Itse jo 2 anturin johtoa takapuskurin sisältä korjanneena...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎