Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedanin takapään löysyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikös tuo taka-akseli ole elasto-kinematics, eli sen kuuluukin joustaa ja ohjata autoa tietyissä tilanteissa? Jos sinne vaihtaa kovat uretaani puslat, niin miten muuttuu ajokäytös?
    Toisaalta, onkohan etupäässä reaktiotangot toiminnaltaan tuollaiset? Minusta niiden puslien korvaaminen uretaanipuslilla oli vain (paitsi melun osalta) positiivinen juttu, auton oma ohjautuminen jäi pois ja ratissa tuntuukin renkaan pito/taipuminen eikä kumipuslan epämääräinen venyminen.
    E39 528iA

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #47
      Originally posted by TJJ View Post
      Tai kamera jonnekin kiinni ja testilenkkiä ajamaan...
      +1

      Tollanen hankintaan ja jeesusteipillä kiinni alustaan.
      Opticam MD80 -> http://ostanetista.net/index.php?rou...product_id=160

      Tollasella kaverin kilpurin alustan/renkaiden toimintaa kuvattu ja saatu aika mielenkiintoista kuvaa miten mikäkin pusla rasittuu jne.

      Niin halpa, että jos putoaa tai tuhoutuu muuten, ei häviä paljoa.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48
        Originally posted by TJJ View Post
        Toisaalta, onkohan etupäässä reaktiotangot toiminnaltaan tuollaiset?
        Olettaisin etupään ohjauksen olevan ohjausvaihteella ja ratilla toteutettu.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Olettaisin etupään ohjauksen olevan ohjausvaihteella ja ratilla toteutettu.
          Lienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.

          Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).
          E39 528iA

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by TJJ View Post
            Lienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.

            Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).
            Tuo oli hyvä linkki minkä Masteri laittoi. Eli, tosiaankin pitää elää tuon taka tuennan, mutta en lukenut tarkemmin sitä, joten mites kun renkaan leveys kasvaa, niin pitäiskö sitten tuon elastisuuden lisääntyä vai vähentyä? Tai onko edes merkitystä renkaan koolla jos siihen suunnataan oikea kulkukulma:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #51
              Originally posted by TJJ View Post
              Lienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.

              Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).
              Luulen, että reaktiotankojen jousto on suunniteltu antamaan etupyörälle piene eteen-taakse liike ilman, että auraus muuttuisi ajoa häiritsevässä määrin.
              Last edited by Havis; 04-01-2014, 14:16.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎