Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 sedanin takapään löysyys?
Collapse
X
-
Toisaalta, onkohan etupäässä reaktiotangot toiminnaltaan tuollaiset? Minusta niiden puslien korvaaminen uretaanipuslilla oli vain (paitsi melun osalta) positiivinen juttu, auton oma ohjautuminen jäi pois ja ratissa tuntuukin renkaan pito/taipuminen eikä kumipuslan epämääräinen venyminen.
-
+1Originally posted by TJJ View PostTai kamera jonnekin kiinni ja testilenkkiä ajamaan...
Tollanen hankintaan ja jeesusteipillä kiinni alustaan.
Opticam MD80 -> http://ostanetista.net/index.php?rou...product_id=160
Tollasella kaverin kilpurin alustan/renkaiden toimintaa kuvattu ja saatu aika mielenkiintoista kuvaa miten mikäkin pusla rasittuu jne.
Niin halpa, että jos putoaa tai tuhoutuu muuten, ei häviä paljoa.Aprilia RSV4
Comment
-
Olettaisin etupään ohjauksen olevan ohjausvaihteella ja ratilla toteutettu.Originally posted by TJJ View PostToisaalta, onkohan etupäässä reaktiotangot toiminnaltaan tuollaiset?
Comment
-
Lienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.Originally posted by Bmw Master View PostOlettaisin etupään ohjauksen olevan ohjausvaihteella ja ratilla toteutettu.
Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).
Comment
-
Tuo oli hyvä linkki minkä Masteri laittoi. Eli, tosiaankin pitää elää tuon taka tuennan, mutta en lukenut tarkemmin sitä, joten mites kun renkaan leveys kasvaa, niin pitäiskö sitten tuon elastisuuden lisääntyä vai vähentyä? Tai onko edes merkitystä renkaan koolla jos siihen suunnataan oikea kulkukulma:thinkOriginally posted by TJJ View PostLienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.
Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Luulen, että reaktiotankojen jousto on suunniteltu antamaan etupyörälle piene eteen-taakse liike ilman, että auraus muuttuisi ajoa häiritsevässä määrin.Originally posted by TJJ View PostLienet oikeassa... Mutta ei siitä ollut tässä kyse vaan siitä onko reaktiotankojen puslatkin elasto-kinemaattiset ja niillä on tarkoitus kumota joku alustageometrian muutos jossain tilanteessa? Mutta mikähän se tilanne on? Jarrutus ja siinä voimien siirtyminen rattiin? Vai pelkästään pyörään tulevien iskujen vaimentaminen? Mutta samalla sitten pilataan ohjaustuntuma kaarteissa.
Dokumentin perusteella tuo takatuenta on kyllä sellainen, ettei sinne PU-puslia ihan summassa viitsi laittaa (eikä myöskään tarvikeosia).Last edited by Havis; 04-01-2014, 14:16."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
Comment