pakoputki tukossa!!!
e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!
Collapse
X
-
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostLaitoithan mömmöt suoraan suodattimeen ja sen jälkeen n. 1/2h kierrokset 1500 rpm? Tankkiin lisättynä kama on tarkoitettu puhtaan järjestelmän ylläpitoon...
Eli siis oletteko tehneet 400/1000 suhteella seosta, jonka sitten olette kaataneet suodattimeen. Suodatinkin kehotettiin vaihtamaan samalla, mutta eipä sitä viitsisi muutaman kuukauden välein vaihtaa ellei se aivan välttämätöntä ole k.o. prosessin kannalta.
Toisaalta toinen ohje Tecalemitin sivuilla neuvoo laittamaan 2 pullollista 35 litraan ja antamaan auton käydä joutavaa saman puoli tuntia:
Hyväksi havaittuja käytäntöjä? Itsellänikin on hieman tuota "täk-täk-ongelmaa".- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostMillä tapaa olette laittaneet fortea polttoainesuodattimen kautta?
Suodattimen päältä PA-liitos/paineanturi irti. Imetään (ruisku+letku) tyhjäksi ja täytetään vahvemmalla lioksella. Käytetään autoa tovi ja toistetaan proseduuri. Aivan näin yksioikoinen homma ei tietenkään ole. Varsinkin pienellä kuormituksella suuri osa siirtopaineistetusta polttoaineesta palaa takaisin tankkiin ja sieltä uudelleen kiertoon. Operaation yhteydessä tankki saa olla aika tyhjänä, jotta liuos säilyisi mahdollisimman väkevänä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEn ole suorittanut, mutta muutama hajatelma.
Suodattimen päältä PA-liitos/paineanturi irti. Imetään (ruisku+letku) tyhjäksi ja täytetään vahvemmalla lioksella. Käytetään autoa tovi ja toistetaan proseduuri. Aivan näin yksioikoinen homma ei tietenkään ole. Varsinkin pienellä kuormituksella suuri osa siirtopaineistetusta polttoaineesta palaa takaisin tankkiin ja sieltä uudelleen kiertoon. Operaation yhteydessä tankki saa olla aika tyhjänä, jotta liuos säilyisi mahdollisimman väkevänä.
Toinen juttu on tuo joutokäynti+automaattiloota-yhdistelmä. Joku joskus sanoi, etteivät ainakaan kaikki automaatit tykkää ollenkaan tyhjäkäyttämisestä, etenkään tuossa mittakaavassa (30min)! Hajatelmia tästä? Tämän vuoksi mieluusti kuluttaisin polttonestettä ajamalla, mutta sitten taas Forten ohje neuvoo jossain kohtaa seuraavaa:
"... Forte Diesel Fuel Conditioneria suodattimelle ja käytä moottoria joutokäynnillä 30min. Jos kierrosnopeus on korkeampi, polttonesteen paluulämpötila nousee ja polttoneste alkaa höyrystyä."
Tosin loppuhoitona neuvotaan lisäämään 2 pullollista Conditioneria tankkiin ja tekemään 20km koeajo käyttäen moottoria kierrosnopeudella 3500...4000 rpm. :think- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostEi liene suuri synti, jos irroittaa suodattimen, kaataa vanhat liemet pois ja täyttää terästetyllä seoksella? Mutta kuinkahan pitkässä ajassa tuollainen M57 polttaa suodattimellisen eli kuinka pian suorittaa Clavurionin neuvoma uusintatäyttö?
Toinen juttu on tuo joutokäynti+automaattiloota-yhdistelmä. Joku joskus sanoi, etteivät ainakaan kaikki automaatit tykkää ollenkaan tyhjäkäyttämisestä, etenkään tuossa mittakaavassa (30min)! Hajatelmia tästä? Tämän vuoksi mieluusti kuluttaisin polttonestettä ajamalla, mutta sitten taas Forten ohje neuvoo jossain kohtaa seuraavaa:
"... Forte Diesel Fuel Conditioneria suodattimelle ja käytä moottoria joutokäynnillä 30min. Jos kierrosnopeus on korkeampi, polttonesteen paluulämpötila nousee ja polttoneste alkaa höyrystyä."
Tosin loppuhoitona neuvotaan lisäämään 2 pullollista Conditioneria tankkiin ja tekemään 20km koeajo käyttäen moottoria kierrosnopeudella 3500...4000 rpm. :think
Comment
-
-
omani teki samaa sammumista.
pakokaasutestit ja tyhjäkäynnillä polkeminen onnistu ihan normaalisti mutta ei pysyny yhtään vetopäällä käynnissä.
paitsi jos varovasti kiihytti esim nelosella +3000 kiekkaan ja sit kaasu pohjaan ni sit ei sammunu siitä kokeiltiin ainaki 4500 kiekkaan asti
ensiks epäiltiin siirtopumppua
se oli kunnossa.
vikakoodia anto jostain tunnistimista korkeapaine pumpun päässä ne vaihettiin ja todettiin et ei auta.
sit mitattiin suuttimet ja kaks oli erittäin huonoa, 3 huonohkoa ja yks hyvä korjautin kaikki mutta kahta erittäin huonoa ei saanu kuntoon joten ne täytyi ostaa ihan uusia..
nyt toimii ja vetää!Last edited by zanardi; 21-08-2007, 22:08.ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
-
Originally posted by Anska View PostMissäs korjautit ja minkä verran "sai" kaivaa lompakosta pätäkkää? Taitaa olla itsellä sama edessä, en oo vaan jaksanut vielä paneutua kunnolla asiaan.
sit hain pois ja vein klaukkalan diisseliin ja 3h ni tuli soitto et suuttimissa on vikaa.
uudet suuttimet apout 400€/kpl ja vanhojen korjaus apout 100€/kpl
korjautin varmuudeks kaikki suuttimet ja uusin noi kaks
joten halvaks ei tullu mutta nyt toimii ja vetoja on hienosti eipä ole vakio tämä auto...
edit:anska jos olet eteläpohjanmaalta ni suosittelen alajärveltä sitä daisel huoltoaLast edited by zanardi; 22-08-2007, 06:17.ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa111 View PostSama vika tuli mulle eilen. Täytyy kokeilla tuota johdon irroitusta jos se ei auta niin vuotava suutin ? Alkaa kohta meneen hermot tän rakkineen kanssa (eihän tässä ole 3kk:n aikana vaihdettu muuta kuin turbo, iskarit, jarrulevyt, automaatin öljynjäähdytin jne) -99 530d 270tkm siis kyseessä.
Comment
-
-
530da -99 sammuu myös täyskaasu kiihdytyksessä vaihdettu tankinpumppu ja siirtopumppu sekä imusarjan paineanturi, mutta mikään ei ole vielä auttanut
merkkihuollossa ei osattu sanoa missä vika on =( suuttimissa ei näkynyt "korjausta" joten niiden pitäisi olla kunnossa huollon mukaan en tiedä voiko tuohon tietoon sitten luottaa ?
ehdottivat että vika voisi korjaantua tukin paineanturin vaihdolla tai korkeapainepumpun ventiilin vaihdolla kummatikin osat on aika hintavia niin ei viittis niitä turhaan vaihdattaa onko kellään ollut vastaavaa ? vika koodiksi antaa rail pressure regulation
Comment
-
-
330D -00 DDE Hälytys täyskiihdytyksessä
Eli Kiihdyttäessä syttyy hälytys valo eli sama mikä on hehkutuksen aikana (DDE), ja vika tila menee päälle eli tehot tippuu puoleen. Auto on ollut merkkiliikkeessä ottamassa jo valohoitoa 300€ edestä eivät löytäneet vikaa, sanoivat vain että pumpun paine käväisee liian alhaisena, antoivat vaihtoehtoja joko pumppu tai paineensäädin. Onko muilla ilmennyt vastaavaa, eli kiihdyttäessä lätkä pohjassa noin 3000rpm kohdalla heittää "vikasietotilan" päälle. Sammuttaessa auton ja käynnistäessä uudestaan toimii normaalisti taas siihen asti kun polkasee. Häiriö tulee kokoajan herkemmin.Last edited by .30-06 sprg; 03-02-2009, 18:19.
Comment
-
Comment