memebuy23buy

e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #46
    pakoputki tukossa!!!
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • TROCK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 435
      • Tampere

      #47
      Originally posted by jms-btcf View Post
      Laitoithan mömmöt suoraan suodattimeen ja sen jälkeen n. 1/2h kierrokset 1500 rpm? Tankkiin lisättynä kama on tarkoitettu puhtaan järjestelmän ylläpitoon...
      Millä tapaa olette laittaneet fortea polttoainesuodattimen kautta? Ohje neuvoo korjauspuhdistuksen seuraavasti: "Käytä polttonesteen ruiskutusjärjestelmien puhdistukseen CEU-syöttölaitetta ja Forte Diesel Fuel Conditioneriä seossuhteella 400ml/1 litra dieselpolttonestettä. Käytä moottoria noin 30min 1500 r/min. (Vahva seos voidaan tehdä myös polttonestesuodattimen kautta)."

      Eli siis oletteko tehneet 400/1000 suhteella seosta, jonka sitten olette kaataneet suodattimeen. Suodatinkin kehotettiin vaihtamaan samalla, mutta eipä sitä viitsisi muutaman kuukauden välein vaihtaa ellei se aivan välttämätöntä ole k.o. prosessin kannalta.

      Toisaalta toinen ohje Tecalemitin sivuilla neuvoo laittamaan 2 pullollista 35 litraan ja antamaan auton käydä joutavaa saman puoli tuntia:



      Hyväksi havaittuja käytäntöjä? Itsellänikin on hieman tuota "täk-täk-ongelmaa".
      - - - - - - -
      F10 520dA
      ex E61 530dA, ex E39 530dA

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #48
        Originally posted by TROCK View Post
        Millä tapaa olette laittaneet fortea polttoainesuodattimen kautta?
        En ole suorittanut, mutta muutama hajatelma.

        Suodattimen päältä PA-liitos/paineanturi irti. Imetään (ruisku+letku) tyhjäksi ja täytetään vahvemmalla lioksella. Käytetään autoa tovi ja toistetaan proseduuri. Aivan näin yksioikoinen homma ei tietenkään ole. Varsinkin pienellä kuormituksella suuri osa siirtopaineistetusta polttoaineesta palaa takaisin tankkiin ja sieltä uudelleen kiertoon. Operaation yhteydessä tankki saa olla aika tyhjänä, jotta liuos säilyisi mahdollisimman väkevänä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #49
          Originally posted by Clavurion View Post
          En ole suorittanut, mutta muutama hajatelma.

          Suodattimen päältä PA-liitos/paineanturi irti. Imetään (ruisku+letku) tyhjäksi ja täytetään vahvemmalla lioksella. Käytetään autoa tovi ja toistetaan proseduuri. Aivan näin yksioikoinen homma ei tietenkään ole. Varsinkin pienellä kuormituksella suuri osa siirtopaineistetusta polttoaineesta palaa takaisin tankkiin ja sieltä uudelleen kiertoon. Operaation yhteydessä tankki saa olla aika tyhjänä, jotta liuos säilyisi mahdollisimman väkevänä.
          Ei liene suuri synti, jos irroittaa suodattimen, kaataa vanhat liemet pois ja täyttää terästetyllä seoksella? Mutta kuinkahan pitkässä ajassa tuollainen M57 polttaa suodattimellisen eli kuinka pian suorittaa Clavurionin neuvoma uusintatäyttö?

          Toinen juttu on tuo joutokäynti+automaattiloota-yhdistelmä. Joku joskus sanoi, etteivät ainakaan kaikki automaatit tykkää ollenkaan tyhjäkäyttämisestä, etenkään tuossa mittakaavassa (30min)! Hajatelmia tästä? Tämän vuoksi mieluusti kuluttaisin polttonestettä ajamalla, mutta sitten taas Forten ohje neuvoo jossain kohtaa seuraavaa:

          "... Forte Diesel Fuel Conditioneria suodattimelle ja käytä moottoria joutokäynnillä 30min. Jos kierrosnopeus on korkeampi, polttonesteen paluulämpötila nousee ja polttoneste alkaa höyrystyä."

          Tosin loppuhoitona neuvotaan lisäämään 2 pullollista Conditioneria tankkiin ja tekemään 20km koeajo käyttäen moottoria kierrosnopeudella 3500...4000 rpm. :think
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Tomppa111
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 92

            #50
            Originally posted by TROCK View Post
            Ei liene suuri synti, jos irroittaa suodattimen, kaataa vanhat liemet pois ja täyttää terästetyllä seoksella? Mutta kuinkahan pitkässä ajassa tuollainen M57 polttaa suodattimellisen eli kuinka pian suorittaa Clavurionin neuvoma uusintatäyttö?

            Toinen juttu on tuo joutokäynti+automaattiloota-yhdistelmä. Joku joskus sanoi, etteivät ainakaan kaikki automaatit tykkää ollenkaan tyhjäkäyttämisestä, etenkään tuossa mittakaavassa (30min)! Hajatelmia tästä? Tämän vuoksi mieluusti kuluttaisin polttonestettä ajamalla, mutta sitten taas Forten ohje neuvoo jossain kohtaa seuraavaa:

            "... Forte Diesel Fuel Conditioneria suodattimelle ja käytä moottoria joutokäynnillä 30min. Jos kierrosnopeus on korkeampi, polttonesteen paluulämpötila nousee ja polttoneste alkaa höyrystyä."

            Tosin loppuhoitona neuvotaan lisäämään 2 pullollista Conditioneria tankkiin ja tekemään 20km koeajo käyttäen moottoria kierrosnopeudella 3500...4000 rpm. :think
            Ei se automaattia haittaa vaikka auto kävisi vuorokauden putkeen tyhjäkäyntiä. En halua olla skeptinen, mutta jos suuttimissa on vikaa niin ei siihen mitkään ihmeaineet auta.Tuskin ovat "tukossa" siitä pitää huolen yli 1000 barin paine.

            Comment

            • zanardi
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 251
              • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

              #51
              omani teki samaa sammumista.

              pakokaasutestit ja tyhjäkäynnillä polkeminen onnistu ihan normaalisti mutta ei pysyny yhtään vetopäällä käynnissä.
              paitsi jos varovasti kiihytti esim nelosella +3000 kiekkaan ja sit kaasu pohjaan ni sit ei sammunu siitä kokeiltiin ainaki 4500 kiekkaan asti

              ensiks epäiltiin siirtopumppua
              se oli kunnossa.
              vikakoodia anto jostain tunnistimista korkeapaine pumpun päässä ne vaihettiin ja todettiin et ei auta.

              sit mitattiin suuttimet ja kaks oli erittäin huonoa, 3 huonohkoa ja yks hyvä korjautin kaikki mutta kahta erittäin huonoa ei saanu kuntoon joten ne täytyi ostaa ihan uusia..

              nyt toimii ja vetää!
              Last edited by zanardi; 21-08-2007, 22:08.
              ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
              nykyset
              e39 523 jääratapeli

              Comment

              • Anska
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 31
                • Etelä-Pohjanmaa

                #52
                Missäs korjautit ja minkä verran "sai" kaivaa lompakosta pätäkkää? Taitaa olla itsellä sama edessä, en oo vaan jaksanut vielä paneutua kunnolla asiaan.

                Comment

                • zanardi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 251
                  • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                  #53
                  Originally posted by Anska View Post
                  Missäs korjautit ja minkä verran "sai" kaivaa lompakosta pätäkkää? Taitaa olla itsellä sama edessä, en oo vaan jaksanut vielä paneutua kunnolla asiaan.
                  ensiks oli viikon metroauto airportissa jossa eivät tajunnu mitään... 300€velotti paikkojen tutkimisesta..

                  sit hain pois ja vein klaukkalan diisseliin ja 3h ni tuli soitto et suuttimissa on vikaa.

                  uudet suuttimet apout 400€/kpl ja vanhojen korjaus apout 100€/kpl
                  korjautin varmuudeks kaikki suuttimet ja uusin noi kaks

                  joten halvaks ei tullu mutta nyt toimii ja vetoja on hienosti eipä ole vakio tämä auto...

                  edit:anska jos olet eteläpohjanmaalta ni suosittelen alajärveltä sitä daisel huoltoa
                  Last edited by zanardi; 22-08-2007, 06:17.
                  ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                  nykyset
                  e39 523 jääratapeli

                  Comment

                  • Tomppa111
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 92

                    #54
                    Originally posted by Tomppa111 View Post
                    Sama vika tuli mulle eilen. Täytyy kokeilla tuota johdon irroitusta jos se ei auta niin vuotava suutin ? Alkaa kohta meneen hermot tän rakkineen kanssa (eihän tässä ole 3kk:n aikana vaihdettu muuta kuin turbo, iskarit, jarrulevyt, automaatin öljynjäähdytin jne) -99 530d 270tkm siis kyseessä.
                    Vika oli ahtopaineen tunnistimessa. Anturin piuhan kun irrotti niin ei sammunut enää. Uusi paikalleen ja nyt toimii.

                    Comment

                    • Hama
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 5
                      • Riihmäki

                      #55
                      530da -99 sammuu myös täyskaasu kiihdytyksessä vaihdettu tankinpumppu ja siirtopumppu sekä imusarjan paineanturi, mutta mikään ei ole vielä auttanut
                      merkkihuollossa ei osattu sanoa missä vika on =( suuttimissa ei näkynyt "korjausta" joten niiden pitäisi olla kunnossa huollon mukaan en tiedä voiko tuohon tietoon sitten luottaa ?
                      ehdottivat että vika voisi korjaantua tukin paineanturin vaihdolla tai korkeapainepumpun ventiilin vaihdolla kummatikin osat on aika hintavia niin ei viittis niitä turhaan vaihdattaa onko kellään ollut vastaavaa ? vika koodiksi antaa rail pressure regulation

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #56
                        Taas sellainen yleispätevä ohje et laittakaa se asuinpaikkakunta näkyviin nii mahdollisesti joku lähellä asuva saattaa jopa tarjota apuaan, esim. vikakoodin luvussa

                        -Janne
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • .30-06 sprg
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 10
                          • Seinäjoki

                          #57
                          330D -00 DDE Hälytys täyskiihdytyksessä

                          Eli Kiihdyttäessä syttyy hälytys valo eli sama mikä on hehkutuksen aikana (DDE), ja vika tila menee päälle eli tehot tippuu puoleen. Auto on ollut merkkiliikkeessä ottamassa jo valohoitoa 300€ edestä eivät löytäneet vikaa, sanoivat vain että pumpun paine käväisee liian alhaisena, antoivat vaihtoehtoja joko pumppu tai paineensäädin. Onko muilla ilmennyt vastaavaa, eli kiihdyttäessä lätkä pohjassa noin 3000rpm kohdalla heittää "vikasietotilan" päälle. Sammuttaessa auton ja käynnistäessä uudestaan toimii normaalisti taas siihen asti kun polkasee. Häiriö tulee kokoajan herkemmin.
                          Last edited by .30-06 sprg; 03-02-2009, 18:19.

                          Comment

                          • Jusu33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 42
                            • Seinäjoki

                            #58
                            mulla 525 -97 ja sammuu kun päästää jalan kaasusta äkisti olisko samoja oireita ?

                            Comment

                            Working...
                            X