Laitetaas oman auton pumppuproblematiikka tähän jatkoksi. Pientä vuotoa järjestelmässä on ollut jo pidempään, enkä silloin jaksanut tehdä muuta kuin lisätä CHF11S:ää ajoittain, aluksi riitti selvästi harvemmin kuin 1 kerta vuodessa.
2012-2013 nestevuoto kai vähän lisääntyi ja työmatkalla sattui muuman kerran tilanne, jossa nopeasti oikealle käännyttäessä pumppu imaisi ilmaa, kun säiliössä ei ollut tarpeeksi öljyä. Tämä aiheutti varsinkin jyrkästi käännettäessä kuuluvan jurisevan äänen pumpusta. Ääni kuitenkin aina hävisi kun nestettä lisäsi saman päivän aikana.
Jos oikein muistan niin 2013 keväällä myös huomasin auton alkaneen pitää 2000-3000 rpm tasakierroksilla ajettassa vähän sähkömoottorimaista vinkunaa. Ekana tuli laturi mieleen, mutta en tehnyt mitään kun ääni ei tuntunut pahenevan eikä sitä aina edes kuulunut. Tyhjäkäynnillä ääntä ei aluksi kuulunut. Tän vuoden kevääseen mennessä tuo ääni tuntui hiukan pahenneen, mutta vain vähän. Nyt se kuitenkin kuului myös tyhjäkäynnillä pelti auki ja erityisesti paikallaan kaasutelleessa. Sain myös pumpun haukkaamaan ilmaa säiliöstä taas pariin otteeseen, mutta öljyn lisäys korjasi tilanteen.
Eilen vaihdatin autoon uuden laturin ja hihnojen kiristinrullat koska epäilys oli että tuo sähkömoottorimainen vinkuna voisi tulla sieltä. No eipä kai tullut koska tämä ääni pysyi ennallaan. Samalla vaihdatin myös tehostimen öljysäiliön koska putket näytti vuotavan siitä sen juuresta. Myös tehostimen öljyt vaihdettiin samalla. Nyt auto kuitenkin pitää tyhjäkäynnillä ja ajossa alle 1500 rpm koko ajan tasaista pumppujurinaa jota ei ollut ennen huoltoa. Isommilla kierroksilla ääntä ei huomaa, mutta 2000 rpm tuntumassa tuleva vinkuna kyllä kuuluu. Nesteen taso säiliössä oli minusta OK kun eilen hätäisesti vilkaisin. Ohjaustehostus toimii ja on aina toiminut minusta ihan normaalisti. Eli paikallaan aika raskas väätään kesärenkain, ajossa normaali.
Kokeilenko säiliön ylitäyttöä vai tilaanko suosiolla käytetyn pumpun?
2012-2013 nestevuoto kai vähän lisääntyi ja työmatkalla sattui muuman kerran tilanne, jossa nopeasti oikealle käännyttäessä pumppu imaisi ilmaa, kun säiliössä ei ollut tarpeeksi öljyä. Tämä aiheutti varsinkin jyrkästi käännettäessä kuuluvan jurisevan äänen pumpusta. Ääni kuitenkin aina hävisi kun nestettä lisäsi saman päivän aikana.
Jos oikein muistan niin 2013 keväällä myös huomasin auton alkaneen pitää 2000-3000 rpm tasakierroksilla ajettassa vähän sähkömoottorimaista vinkunaa. Ekana tuli laturi mieleen, mutta en tehnyt mitään kun ääni ei tuntunut pahenevan eikä sitä aina edes kuulunut. Tyhjäkäynnillä ääntä ei aluksi kuulunut. Tän vuoden kevääseen mennessä tuo ääni tuntui hiukan pahenneen, mutta vain vähän. Nyt se kuitenkin kuului myös tyhjäkäynnillä pelti auki ja erityisesti paikallaan kaasutelleessa. Sain myös pumpun haukkaamaan ilmaa säiliöstä taas pariin otteeseen, mutta öljyn lisäys korjasi tilanteen.
Eilen vaihdatin autoon uuden laturin ja hihnojen kiristinrullat koska epäilys oli että tuo sähkömoottorimainen vinkuna voisi tulla sieltä. No eipä kai tullut koska tämä ääni pysyi ennallaan. Samalla vaihdatin myös tehostimen öljysäiliön koska putket näytti vuotavan siitä sen juuresta. Myös tehostimen öljyt vaihdettiin samalla. Nyt auto kuitenkin pitää tyhjäkäynnillä ja ajossa alle 1500 rpm koko ajan tasaista pumppujurinaa jota ei ollut ennen huoltoa. Isommilla kierroksilla ääntä ei huomaa, mutta 2000 rpm tuntumassa tuleva vinkuna kyllä kuuluu. Nesteen taso säiliössä oli minusta OK kun eilen hätäisesti vilkaisin. Ohjaustehostus toimii ja on aina toiminut minusta ihan normaalisti. Eli paikallaan aika raskas väätään kesärenkain, ajossa normaali.
Kokeilenko säiliön ylitäyttöä vai tilaanko suosiolla käytetyn pumpun?
Comment