Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämmitin E39 540?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by -JiiTee- View Post
    Itsellä 540 vm93 E34:n ja kävin paikalliselta kauppiaalta kysymässä tarjousta 2xsäteilylämmittimiä+sisäpistoke asennuksineen 710 euroa, ilman sisähaaraa 510 euroa. En kysynyt paljonko pelkät tarvikkeet maksaa sitä kautta mutta ei toi 510euroo kyl mun korvaan pahalt tunnu asennuksineen... eikös noi m60 ja m62 lohkot oo samanlaisia ulospäin?
    sama defan sarja käy eli hinta pitäisi olla aika sama
    tossa hinnassa on suunnilleen puolet työtä ja puolet osien hintaa
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • jarkkil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 264

      #47
      Originally posted by B540iA View Post
      Asennusaika tilattu ensi tiistaille Autokeskuksesta. Kahdella vastuksella ja sisäpistokkeella asennettuna hinta 486 eur! Olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon hintaan, kyllä te täällä palstalla tiedätte.

      Muutenkin sujuvan tuntuista asiakaspalvelua, suosittelen siis muitakin isolohkoja käymään paikalla. Sitten jäädään odottelemaan että meneekö kaikki ongelmitta.
      Juu ei paha todellakaan, ja se kyllä tiedetään.. Hitto kun en kerinny soittaa uudestaan siittä tarjouksesta ,nimittäin se mun saamani tarjous 631 tuntuu nyt kohtuu kovalta.. Tosin siinä oli sisätilanlämmitin mukana mutta eihän se nyt tee kun joku 69,-

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #48
        Originally posted by B540iA View Post
        Asennusaika tilattu ensi tiistaille Autokeskuksesta. Kahdella vastuksella ja sisäpistokkeella asennettuna hinta 486 eur! Olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon hintaan, kyllä te täällä palstalla tiedätte.

        Muutenkin sujuvan tuntuista asiakaspalvelua, suosittelen siis muitakin isolohkoja käymään paikalla. Sitten jäädään odottelemaan että meneekö kaikki ongelmitta.
        Kyllä se nyt vaan on niin että Tampereen autokeskus sanoi edelleen hinnaksi 631,- asennuksineen. Kovasti ihmettelin myyjälle hintaa ja yritin selittää tuttuni saaneen eri hinnan mutta turhaan... En sitten tilannu aikaa!!

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #49
          Webasto uutena Ebaysta 600-700e riippuen tehosta 4,2-5,7kw.
          Lämmitys tehoa on heti 4-5 kertaa enemmän kuin 2xsäteilijä+sisätilanlämmitin.
          Joka harvemmassa taloyhtiössa ja työpaikalla on edes mahdollinen kun sulakkeet paukkuu...
          Jos paljon lyhyttä ajoa, siihen yhteyteen vain ylläpitolaturi kiinni.

          Tässäkin tapauksessa mukavuus maksaa lisää..
          Mitä sitten jos akku on kaput 2vuoden välein? Moniko pitää autoaan niin pitkään? Jos pitää, eikö silloin kannattaisi taas hoivata moottoria??¨

          Monenko webaston asennuksen jälkeen piloille mennyt akku oli uusi ja asennettiin samalla kuin webasto? Vai kenties jo valmiiksi 2-4v vanha joka olis jo muutenkin pian piiputtanut.

          Asennuskaan ei ole mitään ydinfysiikkaa. Jos on normi mies jolla jotenkin tekniikka hallussa, pitäisi onnistua. Netti on pullollaan ohjeita asennuksista.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by jannmann View Post
            Asennuskaan ei ole mitään ydinfysiikkaa. Jos on normi mies jolla jotenkin tekniikka hallussa, pitäisi onnistua. Netti on pullollaan ohjeita asennuksista.
            Ei ole ydinfysiikkaa, mutta pystyäkseen itse tuollaisen asentamaan pitää olla tietoa sähköasennuksista, polttoaine järjestelmästä jne. Pelkät asennus ohjeet tuskin riittää.. Ja vaikka nuo olisikin hallussa asennus edellyttää ehdottomasti nosturipaikan ja vielä sellaisella varauksella, että auto voi seistä pari kolme päivää siinä nosturilla, koska ammattimiehellä menee asennukseen se 10 tuntia niin tuon ajan saa vähintää tuplata kun tee se itse hemmo sen tekee. Osaavassa liikkeessä asennukselle tulee hintaa vähintään tonni jolloin 400€:n sätelijä hässäkkä alkaa olla jo kohtuullisen edullinen.

            PS. V8 taatusti tarvitsee sen 5.2Kw:n webaston ja siihen kaikki merkkikohtaiset johtosarja ym. niin hintaa tulee saksasta postikuluineen taatusti 800€. Toisekseen tuollaisen kun autoonsa uutena laittaa niin kaukosäätö T100 on aivan ehdoton laite ja pelkästään sillä on hintaa muistaakseni 300-400€ ja kun lisätään vielä defan lataus boxi johtoineen niin taas saa laittaa n. 200€ lisää. Eli jos on valmis ottamaan takuu riskin ym. niin ei kun saksasta ostelemaan.. Halpa laite tuo ei missään tapauksessa ole!
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • B540iA
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 26
              • Pirkkala

              #51
              Originally posted by jarkkil View Post
              Kyllä se nyt vaan on niin että Tampereen autokeskus sanoi edelleen hinnaksi 631,- asennuksineen. Kovasti ihmettelin myyjälle hintaa ja yritin selittää tuttuni saaneen eri hinnan mutta turhaan... En sitten tilannu aikaa!!
              Harmillista, mitenköhän voi hinnat heittää noin paljon..? Itselläni oli kaksi säteilijää + sisäpistoke asennettuna 488 ja siihen vielä 40e sisälämppäri päälle = 530 euroa. Hyvin on pelittänyt ja sulakkeet tolpassa kestää varsin hyvin 1400W sisälämppärinkin päällä. Kone lämpiää hyvin ja sisällä on kuin tropiikissa vielä näillä pikkupakkasille.
              --- E60 530i ---
              --- E70 X5 LCI ---
              --- F10 525d ---
              --- E90 320d ---
              --- E39 530d ---
              --- E39 540i ---
              --- E34 525i ---

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #52
                en kyllä voi ymmärtää miten tollasiin hintoihin noita osia ja asennuksia jostain saa...

                ohjehinnat osille on

                säteilijä1 113e
                säteilijä2 209e
                johtosarjat sisähaaralla 195e josta sisähaaran osuus 82e

                eli yhteensä 517e. halvin tarjous koko paketista on ollu n.420e ja asennus 150-200e päälle
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  #53
                  Säteilijä x2 johdot (+lisäjohtoa)

                  Itselle asennutettiin kaksi säteilijää ja osineen sekä töineen se maksoi noin 450e. Hinta nousi arvioidusta noin 400e vähän yli, koska piti laittaa moottoritilaan pari pidennysjohtoa. Vetivät ilmeisesti jostain jarrujen ilmanottoaukkojen kautta piuhat puskuriin kiinnitettyyn pistokkeeseen. ME-auto Raisio

                  Ja jumankauta kun se on tehokas. Auto yön yli levossa, lämpitila +3astetta, lämmitin päällä 2h, ja aamulla auton lämpötila salavalikosta katsottuna +43astetta.
                  Kyllä ne säteilijät toimii. Kaipa se vaikuttaa positiivisiin kokemuksiin,monta säteilijää on asennettu. Tuntuu siltä, että kutoskoneen haltijat, jotka ovat asennuttaneet säteilijän ovat useimmiten valitelleet sen tehon heikkoutta. Kun taas kasikoneen omistajat, jotka ovat asennuttaneet kaksi säteilijää ovat pääsääntöisesti positiivisemmalla kannalla niiden tehokkuudesta... Mitä olette mieltä tästä yleistyksestä!?
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by hoikkas View Post
                    Ja jumankauta kun se on tehokas. Auto yön yli levossa, lämpitila +3astetta, lämmitin päällä 2h, ja aamulla auton lämpötila salavalikosta katsottuna +43astetta.
                    Kyllä ne säteilijät toimii. Kaipa se vaikuttaa positiivisiin kokemuksiin,monta säteilijää on asennettu. Tuntuu siltä, että kutoskoneen haltijat, jotka ovat asennuttaneet säteilijän ovat useimmiten valitelleet sen tehon heikkoutta. Kun taas kasikoneen omistajat, jotka ovat asennuttaneet kaksi säteilijää ovat pääsääntöisesti positiivisemmalla kannalla niiden tehokkuudesta... Mitä olette mieltä tästä yleistyksestä!?
                    Aika pirun lämpimäksi on kyllä lämmittänyt! Itselläkin on toiminut molemmissa V8 moteissa säteilijät vähintäänkin riittävän hyvin ja ainut mikä tuossa systeemissä voisi olla pientä extraa niin digitaaliajastin tai jonkinlainen kaukokäyttö tsydeemi..

                    Tuohon tehoon tulee kyllä oleellinen muutos kun ulkoilman lämpötila menee -15 asteen tai alle, mutta 2h:n lämmityksellä on moottori reilusti plussan puolella kuitenkin, joka siis täysin riittävä.
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #55
                      Tällainen fakta löytyi täältä.. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ttomuus&page=5

                      Originally posted by Stone View Post
                      Ulkona oli -21 astetta ja lämppäri päällä 3 tuntia. Moottorin lämpötila oli +24 astetta. Heti kun käynnisti moottorin lämmöt nousivat yli +30 asteeseen, ajoin n. 300 m ja lämmöt jo yli 40 astetta. Minusta tuo lämmittimen ei tarvitse yhtään paremmin toimia. Kyseessä siis M62 ja luonnollisesti kahdella vastuksella.
                      Eli säteiljä todellakin TOIMII jos niitä on kaksi..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1062
                        • Hämeenlinna

                        #56
                        Itellä 535 e39 vm.98 eli m62B35 siihen hain säteilylämmittimet, hintaa 103€ puoli, johdot sun muut hilut siihen päälle yhteensä 302€ Ja asennus suoritetaan aina itse jos vaan mahdollista. hyvin lämpeää 2,5H, -6 ulkolämpö ja lämpöä myllyssä oli 32 astetta kun aamulla starttasin tulille
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by ongelmalapsi View Post
                          Itellä 535 e39 vm.98 eli m62B35 siihen hain säteilylämmittimet, hintaa 103€ puoli, johdot sun muut hilut siihen päälle yhteensä 302€ Ja asennus suoritetaan aina itse jos vaan mahdollista. hyvin lämpeää 2,5H, -6 ulkolämpö ja lämpöä myllyssä oli 32 astetta kun aamulla starttasin tulille
                          laitoitko molemmille puolille samanlaiset vastukset? siis nuo halvemmat... ?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • jani1632
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 2243
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #58
                            Mulla on E34 540:ssä alavesiletkussa lämmitin,hyvin lämmittää moottorin jo pienelläkin lämmitysajalla.
                            Tallin täytteet:
                            E70 3.0d -09
                            E34 540ia -94
                            E39 520d -00
                            E39 528i M-sport -00
                            E60 520i -04
                            E30 -86
                            E61 520da -09

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #59
                              Nyt on tullut odottamaton uusi "ongelma" koskien sisätilan lämppäriä. Nimittäin nyt kun pakkaset paukkuu ja sisätila lämmitin on myös käytössä se perkele laukaisee varashälyyttimen päälle Ei aina mutta viime yönäkin kahteen kertaan. Saakohan tuota sisätilan liike tunnistinta jotenkin pois päältä...:think

                              Comment

                              • heijani
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 220
                                • Turku

                                #60
                                Originally posted by jarkkil View Post
                                Nyt on tullut odottamaton uusi "ongelma" koskien sisätilan lämppäriä. Nimittäin nyt kun pakkaset paukkuu ja sisätila lämmitin on myös käytössä se perkele laukaisee varashälyyttimen päälle Ei aina mutta viime yönäkin kahteen kertaan. Saakohan tuota sisätilan liike tunnistinta jotenkin pois päältä...:think
                                Jos sulla on orggishäly, niin kun suljet ovet kaukosäätimellä paina sitä nappia kaksi kertaa putkeen. Hälyttimen vilkkuvalo syttyy hetkeksi merkkinä että homma onnistui. Nyt sisätilahälytin ja samalla tosin myös se kallistuksen?tunnistin on poissa päältä. Muuta keinoa en ainakaan itse ole vielä keksinyt. Samaa ongelmaa siis myös täällä.
                                BMW e61 525dA 2006
                                ex BMW e39 530dT 2000
                                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                                ex BMW e46 316i sedan 2000

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎