Originally posted by petteri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Webasto + CTEK
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuo on tietysti asennusystävällinen suoraan johtosarjaan ja ajaa varmasti asiansa. Uskaltaisin kuitenkin väitää, että on varsin kallis suhteutettuna yksinkertaisuuteen ja akkulatauksen parametreihin.
Kertoilen vähän miten toimii,kun saadaan asennettua ja pakkasta lisää.
Tällähetkellä ei taida virtaa viedä kuin pissapojat ja peilin lämmitin, kun tuon rikkinäisen webaston laittaa päälleAutoton
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuon jälkeen ongelma onkin lähinnä teoreettinen. Vakuutusyhtiön haukat tuohon voi tietenkin takertua, jos auto sattuu kärähtämään. Asteen hifistyneempi vaihtoehto on tehdä CTEK:in liitos suoraan panssarikaapelin jatkeesta ja tiivistää se se esim. liimakutistesukalla tai tiivistemassalla.
Tosiaan ilmankosteus on ainoa, joka voi vettä tuonne luoda ja sekin estyy suojauksella. Sähköteipin liimaus on todella hyvä, eli ei lähde itsekseen irti ja kestää lämpöäkin 90 astetta. Sulakkeethan ovat oikosulkua varten.
Tuo Defan satsihan olisi toki paras.---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Originally posted by 740i View PostJees, päivitin tuon kuvan, jossa suojattu sähköteipillä.
Tosiaan ilmankosteus on ainoa, joka voi vettä tuonne luoda ja sekin estyy suojauksella. Sähköteipin liimaus on todella hyvä, eli ei lähde itsekseen irti ja kestää lämpöäkin 90 astetta. Sulakkeethan ovat oikosulkua varten.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTsäpäkästi on kyllä tiivistetty ja laturi on jo työn touhussa.
Miten tuo Defan laturi, onko se yhtä "fiksu" latausohjelman suhteen kuin C-Tek?---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Originally posted by 740i View PostMiten tuo Defan laturi, onko se yhtä "fiksu" latausohjelman suhteen kuin C-Tek?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostMitä?
En ymmärrä. Entä jos tarvii ajaa autolla eikä ole 220V aggrekaattia mukana?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJatkuvasti piuhan päässä voisi tuo kääntösäde jäädä turhan lyhyeksi.
Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think
Onko tätä valaistu käyttöohjeessa vai onko se niitä kuuluisia mainoslauseita?
Eräskin starttiapu tyhjenee "automaattisesti", jos ei sitä käytä! (eli sitten kun tarvii, ei tee mitään silläkään)Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostAivan.
Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think
Onko tätä valaistu käyttöohjeessa vai onko se niitä kuuluisia mainoslauseita?
Jos pelkkä jännitereguloitu virtalähde riittäisi, voisin melkein itse suunnitella sellaisen murto-osalla latureiden kustannuksista.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostAivan.
Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think
Setting: 14.4V or 14.7V
1. Desulphation
Runs a complete charge cycle within a fraction of a second. The cycle repeats during the whole desulphation phase. Every cycle recovers some lead sulphate into useful material.
2. Start
Starting phase for charging. Charging with limited charging current. The starting phase is over when the voltage rises above 10.5V, at which time the charger switches to bulk charging.
3. Bulk
Charging where 80% of the energy is returned. The charger delivers maximum current until the battery voltage has reached the set level.
4. Absorption
Final part of the charge up to 100%. The battery voltage is kept constant at the set level, during which time the current drops gradually.
5. Pulse
Maintenance charging. The state of charge varies between 95% and 100%. A pulse is sent out to the battery if the voltage drops. This keeps the battery in trim when not in use. The charger can be connected for months at a time.
6. Setting: Supply
The supply mode setting supplies a constant voltage at 13.6V and current up to 7A. It could be used for maintenance charge using the float approach. This approach keeps the battery at 100% state of charge, but the constant small overcharge also increases water loss.
In this mode, the MULTI XS 7000 can also be used as a power-supply unit for operating equipment that requires 13.6V and a maximum of 7A. The spark free feature is disconnected in this setting.
7. Setting: Boost 16V/1.5A/4h
The Boost setting gives a constant current at 1.5A, maximised at 16V for four hours. It will automatically switch to 14.4V pulse setting after four hours.
This mode is used for batteries that have been severely discharged.
Using the MULTI XS 7000 gives your battery an optimum service life and operational reliability.
Lisää http://www.ctek.se- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Dodiin, nyt on sitten 7000 ctekki asennettu defan sisälämmitys haaran kanssa. Läpivienti on tehty vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevan sähköpoksin läpi. Eli raitisilmakotelo pois, valkoinen kansi auki, sähkökilkkeet pois (huom ei kannata tehdä kylmässä, kiinnikkeet saattaa lohjeta), hanskalokeron alta levy pois ( lähtee suoraan vetämällä penkkiä päin) mattoa vähän irti, että näkee ettei sähköjohtoja välissä. 28 mm rasiaterällä reikä muovikotelossa olevaan syvennykseen. Läpivientikumi ctekin kaapelin ja sisäpistorasian kaapelin ympärille, läpivienti kumi sikakitillä kiinni muovikoteloon. Sähkökilkkeet takaisin paikalleen. Sähköpoksiin reikä ja kaapeli sähköpoksista ulos ja taas sikakittiä tiivisteeksi. Kansi ja suodattimet paikoilleen. Pistorasiaan haaroitus pistoke ja pistorasia kiinni (siirretty kuvasta poiketen piiloon hanskalokeron ja peitelevyn taakse) ja ctekin kiinnitys sisälle. Huomioi ruuvien pituudet ja verhousten takana kulkevat johdot. Itse kiinnitin ctekin hanskalokeron alla olevaan peitelevyyn ja sitten levyn vasta paikoilleen. Hankala tietysti lukea, mutta täytyy kehitellä siihen joku sarana/tarranauha systeemi, jotta saa käännettyä sen pystyy siksi aikaa kun tarvitsee. Konehuoneessa kaapelin kierrätys reunoille ja nippusiteillä kiinni. Täytyy vielä ajan kanssa parannella tuota konehuoneen kaapelia. Plussa kaapeli apuvirta pistokkeeseen ja miinus poraruuvilla auton runkoon. Operaatioon kannattaa varata aikaa, lämminpaikka, hermoja ja tupakkia!Last edited by Ansseli; 04-01-2008, 21:08.-530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Originally posted by Ansseli View PostDodiin, nyt on sitten 7000 ctekki asennettu defan sisälämmitys haaran kanssa. Läpivienti on tehty vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevan sähköpoksin läpi. Eli raitisilmakotelo pois, valkoinen kansi auki, sähkökilkkeet pois (huom ei kannata tehdä kylmässä, kiinnikkeet saattaa lohjeta), hanskalokeron alta levy pois ( lähtee suoraan vetämällä penkkiä päin) mattoa vähän irti, että näkee ettei sähköjohtoja välissä. 28 mm rasiaterällä reikä muovikotelossa olevaan syvennykseen. Läpivientikumi ctekin kaapelin ja sisäpistorasian kaapelin ympärille, läpivienti kumi sikakitillä kiinni muovikoteloon. Sähkökilkkeet takaisin paikalleen. Sähköpoksiin reikä ja kaapeli sähköpoksista ulos ja taas sikakittiä tiivisteeksi. Kansi ja suodattimet paikoilleen. Pistorasian ja ctekin kiinnitys sisälle. Huomioi ruuvien pituudet ja verhousten takana kulkevat johdot. Itse kiinnitin ctekin hanskalokeron alla olevaan peitelevyyn ja sitten levyn vasta paikoilleen. Hankala tietysti lukea, mutta täytyy kehitellä siihen joku sarana/tarranauha systeemi, jotta saa käännettyä sen pystyy siksi aikaa kun tarvitsee. Konehuoneessa kaapelin kierrätys reunoille ja nippusiteillä kiinni. Täytyy vielä ajan kanssa parannella tuota konehuoneen kaapelia. Plussa kaapeli apuvirta pistokkeeseen ja miinus poraruuvilla auton runkoon. Operaatioon kannattaa varata aikaa, lämminpaikka, hermoja ja tupakkia!
Eikö tuota miinuspuolta ollut fiksumpi laittaa siihen iskarin tolppaan kiinni missä miinukselle on omapaikkakin?E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by humala View PostEikö tuota miinuspuolta ollut fiksumpi laittaa siihen iskarin tolppaan kiinni missä miinukselle on omapaikkakin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment