Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J0ne
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 746
    • Turku

    #61
    nönnnönnönnönnöö
    Syksyisen kahan koulutuksen ja akkuedustajien mielipiteitä muistellen AGM-akkuja pitää juurikin ladata hiutale-ohjelmalla, toki akkua voi ladata norm.ohjelmalla, mutta suositus oli nimenomaan hiutale-ohjelman käyttöön. Työn puolesta tulee välillä leikittyä akuilla&latureilla ja siellä on hiutale-ohjelmaa käytetty AGM-akkujen ja Heikkokuntoisten yksilöiden kanssa.

    Ctekiltä löytyy mp-akuille tarkoitettu "lasten"malli missä on latausvirta mp-akulle soveltuvampi.

    Isojen akkupoikien mukaan AGM-akun ominaisuudet saadaan parhaiten hyödynnettyä uusissa autoissa missä on käytössä Stop/Startmikälie-ominaisuus missä moottori sammutetaan pysähdyksien aikana. Tainno tarkkana jos ollaan niin näihin em.ominaisuuden omaaviin autoihin ei saisi perinteistä akkua asentaakaan.

    CTEK 3600&7000 soveltuvat molemmat perinteisille & AGM-akuille.
    On-One InBred 29er

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #62
      En kyllä tiedä mistä mulle on tullut se mielikuva että AGM pitäisi ladata pienemmällä jänniteellä kuin tavallinen lyijyakku :think
      Hyvä että J0ne korjasi asianlaidan...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Basso
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 566
        • Lahti

        #63
        lisään tähän topickkii...

        e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.

        1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?

        2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?

        -Pasi
        E21 IKUINEN PROJEKTI
        sigpic

        ex E87 120i
        EX.E39 523ia touring 97
        EX. E30 320i 88

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #64
          Originally posted by Basso View Post
          e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.
          Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #65
            Originally posted by Clavurion View Post
            Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.
            Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              #66
              Originally posted by Masatus View Post
              Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.
              Parempi paikkahan se apuvirtapiste on, kun kaapeli on paksumpi. Kun puhutaan kuitenkin alle 10A virroista, niin ei suurta merkitystä. Laturille terveellisempi paikka on auton sisätiloissa ja siitä johtoveto lyhyt ja helppo sulaketaululle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1590
                • Vähäkyrö

                #67
                Originally posted by Basso View Post
                lisään tähän topickkii...

                e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.

                1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?

                2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?

                -Pasi
                Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.

                2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.

                Comment

                • Basso
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 566
                  • Lahti

                  #68
                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.

                  2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.
                  juu on! mutta on jälkiasennus webasto niin jos jättää auto asentoon niin se heittää puhalluksen täysille niin syö ton akun ihan mukavasti. mut varmaan paras kokeilemalla selvittää itse

                  juu tota sulaketaulu hommaa vois kokeilla kiitos!

                  -Pasi
                  E21 IKUINEN PROJEKTI
                  sigpic

                  ex E87 120i
                  EX.E39 523ia touring 97
                  EX. E30 320i 88

                  Comment

                  • teho_
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 122

                    #69
                    onko normaalia ku yritin ladata akkua niin ei ottanut virtaa vastaan ennen kuin irroitti - navan?
                    BMW 528iA touring e39
                    Honda cbr 900 rr fireblade

                    EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

                    Comment

                    • Knude
                      Newbiemmer
                      • Apr 2006
                      • 17

                      #70
                      Originally posted by teho_ View Post
                      onko normaalia ku yritin ladata akkua niin ei ottanut virtaa vastaan ennen kuin irroitti - navan?
                      Siis akusta miinus navan irti? Jos näin, niin ei ole, eikä ole edes mahdollista...
                      sigpic

                      Comment

                      • teho_
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 122

                        #71
                        Originally posted by Knude View Post
                        Siis akusta miinus navan irti? Jos näin, niin ei ole, eikä ole edes mahdollista...
                        siis akkulaturi on ihan irrallinen ja laturin piuhat olivat suoraan kiinni akussa. eikä ottanut virtaa ennen kuin irroitti akun -kengän.
                        Last edited by teho_; 08-10-2010, 20:44.
                        BMW 528iA touring e39
                        Honda cbr 900 rr fireblade

                        EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by teho_ View Post
                          siis akkulaturi on ihan irrallinen ja laturin piuhat olivat suoraan kiinni akussa. eikä ottanut virtaa ennen kuin irroitti akun -navan.
                          Menee varmaan saivarteluksi mutta siis akun -kengän...

                          Napa on se pöyreä mollukka akussa melko kiinteästi...

                          Comment

                          • teho_
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 122

                            #73
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Menee varmaan saivarteluksi mutta siis akun -kengän...

                            Napa on se pöyreä mollukka akussa melko kiinteästi...
                            melko kiinteästi..
                            BMW 528iA touring e39
                            Honda cbr 900 rr fireblade

                            EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #74
                              Milläs hitolla sen konehuoneessa olevan apuvirtapistokkeen suojamuovin saa irti, että siihen ruuviin pääsee käsiksi ja asentamaan autoa sekoittavia virtapiirejä? :think

                              Yritin vetää ylöspäin, kun sillee tuntuis lähtevän, mutta ei, joko helvetin tiukka, tai sitte siellä on jossain joku klipsi?
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9142
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Milläs hitolla sen konehuoneessa olevan apuvirtapistokkeen suojamuovin saa irti, että siihen ruuviin pääsee käsiksi ja asentamaan autoa sekoittavia virtapiirejä? :think

                                Yritin vetää ylöspäin, kun sillee tuntuis lähtevän, mutta ei, joko helvetin tiukka, tai sitte siellä on jossain joku klipsi?
                                Paina sitä alareunasta sivuilta yhteen ja vedä ylöspäin, siellä on kynnet pitämässä paikallaan.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎