Originally posted by Bomb5
View Post
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Mulla vaatii semmosen 25-30 km reissun, että majo ehtii hävitä korkista. 18 km työmatka ei siihen ihan riitä. Tosin onhan tuo patakin puoli litraa isompi, ehkä sinne mahtuu puoli litraa enemmän majoa, mikä pitää keittää pois.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Autolla ajetaan noin 13km työmatkoja pääasiassa. Tälläviikolla kylläkin tullut noin 40km suuntaansa kun on vienyt ja hakenut muksun hoidosta.
Pienen paineen tuntuu tekevän kun korkin avaa niin sihahtaa vähän.Normaalia???
Mutta tänään uudet öljyt koneeseen ja katsotaan vaikuttaako mitään.Last edited by jkan; 19-12-2012, 19:11.Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
Eli on ylipainetta ja tyhjäkäynti ei muutu kun korkin avaa? Silloin on huohotus tukossa. Normaalisti tyhjäkäynnillä on selkeä alipaine ja käynti alkaa röpeltää heti kun korkin avaa koska se on käytännössä imuvuoto.Originally posted by jkan View PostAutolla ajetaan noin 13km työmatkoja pääasiassa. Tälläviikolla kylläkin tullut noin 40km suuntaansa kun on vienyt ja hakenut muksun hoidosta.
Pienen paineen tuntuu tekevän kun korkin avaa niin sihahtaa vähän.Normaalia???
Mutta tänään uudet öljyt koneeseen ja katsotaan vaikuttaako mitään.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Öljytikun jalka oli ainakin tukossa kun sai aika kauan liuottaa ennen kuin mitään tuli läpi.Originally posted by kooma View PostEli on ylipainetta ja tyhjäkäynti ei muutu kun korkin avaa? Silloin on huohotus tukossa. Normaalisti tyhjäkäynnillä on selkeä alipaine ja käynti alkaa röpeltää heti kun korkin avaa koska se on käytännössä imuvuoto.
Mutta ei käynnissä suurta muutosta tullut kun korkin avasi. Pieni alipaine oli kun laittoi muovin päälle.
Missä siellä voi enää olla tukos kun kaikki putket on puhtaat separaatori on putsattu?Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
Jos alipainetta on vähänkään niin ei se sitten tukossa ole. Sylinterien ohivuoto (jota aina on enemmän tai vähemmän) aiheuttaa ylipaineen ja kaikki alipaine taas tulee imusarjalta separaattorin kautta. Riippuu koneesta ja separaattorin kunnosta paljonko alipainetta on ja näin ollen paljonko se myös käyntiin vaikuttaa kun korkin avaa. Separaattorin kalvo systeemi yrittää tasata sitä painetta kumpaankin suuntaan.Originally posted by jkan View PostÖljytikun jalka oli ainakin tukossa kun sai aika kauan liuottaa ennen kuin mitään tuli läpi.
Mutta ei käynnissä suurta muutosta tullut kun korkin avasi. Pieni alipaine oli kun laittoi muovin päälle.
Missä siellä voi enää olla tukos kun kaikki putket on puhtaat separaatori on putsattu?
Öljytikun jalan putki on vain sitä varten että sieltä valuu separaattorin erottama öljy takaisin alas.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Mulla kans vuoden vanhat huohotinosat. Jos öljykorkin avaa, notkahtaa kierrokset vähän ja arpoo kierroksia.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Juur tänään avasin ko. moottorista huohotuksen osat. (ytai itse asias on just leväällään
)
Onneks avasin, alpäästä huohottimesta mistä pitäis valua öljyt takasin pohjaan ni tuli sellanen klöntti majoa et huh...
Venttiilikopan kannesta irrotin pään ja varovasti paineilmalla puhalsin kunnes sylkäs sellaseen klimpin ulos
tukkoon oli menossa siis...
Onneks avasin nyt enkä oottanu ku on niitä -20 astee pakkasia tulossa.. Ja tosiaa 11km suunta työmatkaa...
missäs välissä se kalvo siellä luuraa? kun puhalsin myös sieltä missä se on imusarjassa kiinni ni sieltä tuli kans ilma läpi ja kosteutta... ei hyvä... taitaa olla pakko ny ens alkuu pistää munuaisiin jtn tuketta?
Comment
-
Tänään tuli nyt sitten eristettyä kaikki huohottimen putket ja separaattori niin ei pitäisi päästä jäätymään viellä kun on munuaisetkin tukittu.
Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
Onko täällä joku muokannut tuota öljytikun putken jalkaa? Siihen näyttää netissä olevan muutamia muutosohjeita.
Lähinnä olen miettinyt sellaista muutosta jossa porataan reikä separaattorilta tulevan putken vastakkaiselle puolelle. Silloin tuosta putkesta olisi suora yhteys keskiputken sisälle eikä vain siihen ympäröivään holkkiin. Siis läpireikä kaikista putkista ja sitten hitsaa se uloimman reiän takaisin tukkoon.
Pitää näköjään vaihtaa tuon putken O-rengas, niin tuli mieleen, että tekisikö tuon siinä samalla.
Comment
-
Porasin tuon lisäreiän, tulee sillä kuitenkin selvä parannus ja lisätie tuohon kohtaan. Tosin öljytikun pään muoviosat ovat juuri tuossa kohdassa, joten avauma ei ole niin iso kuin mitä luulisi.
(toki minulla on toinenkin öljytikun putki varalla jos tuosta tulee jotain ongelmia)
Comment
-
Ottaa tikun pois ja laittaa siihen tulpan. Kaivaa tikun takaloosterista esiin kun on mittauksen aika.Originally posted by TJJ View PostPorasin tuon lisäreiän, tulee sillä kuitenkin selvä parannus ja lisätie tuohon kohtaan. Tosin öljytikun pään muoviosat ovat juuri tuossa kohdassa, joten avauma ei ole niin iso kuin mitä luulisi.
(toki minulla on toinenkin öljytikun putki varalla jos tuosta tulee jotain ongelmia)
Comment
Comment