Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by Bomb5 View Post
    Tuskin se pelkästä öljystä johtuu. Ajettu varmaan lyhyttä matkaa? Mulla ainakin kerää tuota majoa aika helposti. Pitää vaan pakkasilla yrittää ajaa kone mahdollisimman puhtaaksi ennen sammutusta. Seuraavassa öljynvaihdossa tosin laitan Teboilin Diamondit, kun niitä on kehuttu. Nyt on Mobil 1 0W-40.
    No ei pelkästään öljystä. Totta, että ei saisi ajaa lyhyttä matkaa ja kenkiä pitäisi kunnolla välistä.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Eipä tuota omassa juurikaan kerry. Tulee semmonen 10-15km aina työajoa yhteen suuntaan niin varmaan ei sen takia muodostu. En huomannut, että öljyillä olisi ollut vaikutusta omilla ajoilla. Nyt on Mobil 5w-50 peak life.

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Mulla vaatii semmosen 25-30 km reissun, että majo ehtii hävitä korkista. 18 km työmatka ei siihen ihan riitä. Tosin onhan tuo patakin puoli litraa isompi, ehkä sinne mahtuu puoli litraa enemmän majoa, mikä pitää keittää pois.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • jkan
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 319
          • uusikaupunki

          Autolla ajetaan noin 13km työmatkoja pääasiassa. Tälläviikolla kylläkin tullut noin 40km suuntaansa kun on vienyt ja hakenut muksun hoidosta.
          Pienen paineen tuntuu tekevän kun korkin avaa niin sihahtaa vähän.Normaalia???

          Mutta tänään uudet öljyt koneeseen ja katsotaan vaikuttaako mitään.
          Last edited by jkan; 19-12-2012, 18:11.
          Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1022
            • Pikis

            Originally posted by jkan View Post
            Autolla ajetaan noin 13km työmatkoja pääasiassa. Tälläviikolla kylläkin tullut noin 40km suuntaansa kun on vienyt ja hakenut muksun hoidosta.
            Pienen paineen tuntuu tekevän kun korkin avaa niin sihahtaa vähän.Normaalia???

            Mutta tänään uudet öljyt koneeseen ja katsotaan vaikuttaako mitään.
            Eli on ylipainetta ja tyhjäkäynti ei muutu kun korkin avaa? Silloin on huohotus tukossa. Normaalisti tyhjäkäynnillä on selkeä alipaine ja käynti alkaa röpeltää heti kun korkin avaa koska se on käytännössä imuvuoto.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • jkan
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 319
              • uusikaupunki

              Originally posted by kooma View Post
              Eli on ylipainetta ja tyhjäkäynti ei muutu kun korkin avaa? Silloin on huohotus tukossa. Normaalisti tyhjäkäynnillä on selkeä alipaine ja käynti alkaa röpeltää heti kun korkin avaa koska se on käytännössä imuvuoto.
              Öljytikun jalka oli ainakin tukossa kun sai aika kauan liuottaa ennen kuin mitään tuli läpi.

              Mutta ei käynnissä suurta muutosta tullut kun korkin avasi. Pieni alipaine oli kun laittoi muovin päälle.

              Missä siellä voi enää olla tukos kun kaikki putket on puhtaat separaatori on putsattu?
              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1022
                • Pikis

                Originally posted by jkan View Post
                Öljytikun jalka oli ainakin tukossa kun sai aika kauan liuottaa ennen kuin mitään tuli läpi.

                Mutta ei käynnissä suurta muutosta tullut kun korkin avasi. Pieni alipaine oli kun laittoi muovin päälle.

                Missä siellä voi enää olla tukos kun kaikki putket on puhtaat separaatori on putsattu?
                Jos alipainetta on vähänkään niin ei se sitten tukossa ole. Sylinterien ohivuoto (jota aina on enemmän tai vähemmän) aiheuttaa ylipaineen ja kaikki alipaine taas tulee imusarjalta separaattorin kautta. Riippuu koneesta ja separaattorin kunnosta paljonko alipainetta on ja näin ollen paljonko se myös käyntiin vaikuttaa kun korkin avaa. Separaattorin kalvo systeemi yrittää tasata sitä painetta kumpaankin suuntaan.

                Öljytikun jalan putki on vain sitä varten että sieltä valuu separaattorin erottama öljy takaisin alas.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Ei minulla ainakaan käynti muutu mitenkään röpeltäväksi kun öljykorkin avaa. Hieman nyykähtää ja tuntuu lievä alipaine. Huohotusromut on vuoden vanhat.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Mulla kans vuoden vanhat huohotinosat. Jos öljykorkin avaa, notkahtaa kierrokset vähän ja arpoo kierroksia.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Oxygen
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 103
                      • Pori

                      Juur tänään avasin ko. moottorista huohotuksen osat. (ytai itse asias on just leväällään )

                      Onneks avasin, alpäästä huohottimesta mistä pitäis valua öljyt takasin pohjaan ni tuli sellanen klöntti majoa et huh...

                      Venttiilikopan kannesta irrotin pään ja varovasti paineilmalla puhalsin kunnes sylkäs sellaseen klimpin ulos tukkoon oli menossa siis...

                      Onneks avasin nyt enkä oottanu ku on niitä -20 astee pakkasia tulossa.. Ja tosiaa 11km suunta työmatkaa...

                      missäs välissä se kalvo siellä luuraa? kun puhalsin myös sieltä missä se on imusarjassa kiinni ni sieltä tuli kans ilma läpi ja kosteutta... ei hyvä... taitaa olla pakko ny ens alkuu pistää munuaisiin jtn tuketta?

                      Comment

                      • jkan
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 319
                        • uusikaupunki

                        Tänään tuli nyt sitten eristettyä kaikki huohottimen putket ja separaattori niin ei pitäisi päästä jäätymään viellä kun on munuaisetkin tukittu.
                        Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Onko täällä joku muokannut tuota öljytikun putken jalkaa? Siihen näyttää netissä olevan muutamia muutosohjeita.

                          Lähinnä olen miettinyt sellaista muutosta jossa porataan reikä separaattorilta tulevan putken vastakkaiselle puolelle. Silloin tuosta putkesta olisi suora yhteys keskiputken sisälle eikä vain siihen ympäröivään holkkiin. Siis läpireikä kaikista putkista ja sitten hitsaa se uloimman reiän takaisin tukkoon.

                          Pitää näköjään vaihtaa tuon putken O-rengas, niin tuli mieleen, että tekisikö tuon siinä samalla.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Porasin tuon lisäreiän, tulee sillä kuitenkin selvä parannus ja lisätie tuohon kohtaan. Tosin öljytikun pään muoviosat ovat juuri tuossa kohdassa, joten avauma ei ole niin iso kuin mitä luulisi.

                            (toki minulla on toinenkin öljytikun putki varalla jos tuosta tulee jotain ongelmia)
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Porasin tuon lisäreiän, tulee sillä kuitenkin selvä parannus ja lisätie tuohon kohtaan. Tosin öljytikun pään muoviosat ovat juuri tuossa kohdassa, joten avauma ei ole niin iso kuin mitä luulisi.

                              (toki minulla on toinenkin öljytikun putki varalla jos tuosta tulee jotain ongelmia)
                              Ottaa tikun pois ja laittaa siihen tulpan. Kaivaa tikun takaloosterista esiin kun on mittauksen aika.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎