Siis... eikö noita koiranluita sitten tarvitse tilata? :think :think Siis etuvakaajan yhdystankoja? Minä kun luulin että nimenomaan tarvitsee ne.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kolina
Collapse
X
-
Originally posted by Driver22 View PostMiten tuon ratin saa pois ja millä tuo systeemi kannattaisi voidella?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostEi sitä rattia tartte ottaa irti. Sprayvaseliinia vaan suihkaisee sinne ratin väliin niin hiljenee.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Itsellä piti e39 kolinaa myös hiljaisella vauhdilla kuopissa etuoikealta.
Vaihdoin reaktiotangot mutta kolina yhä jatkui,kunnes viime viikolla
tuli mieleen tarkastaa iskarin yläpään kiinnitys.
Sieltähän se vika löytyi..muovihattu pois ja nylock mutteri oli
melkein kiertynyt auki,vain 2-3 jengan verran kiinni enää.
Kannattaa tarkastaa..
Comment
-
-
E39 kilina jarruissa
samankaltainen oirekuvaus löytyi minunkin autosta, sillä tarkennuksella, että kolinaa ei kuulunut kun painoi jarrua.
Ensin tuota jarrujuttua ei ymmärretty, vaan haettiin irtonaisia peltejä tms (koiranluut yms. oli pois suljettu koska (a) niitä oli jo aiemmin vahdeltu (b) ääni kuulosti enemmän kattilan kannelta).
Kerroin oireen mekaanikolle ja todettin testiajossa sama asia.
Mekanikko päätteli että jarruista sen on tultava. Vika löytyi muistaakseni takajarrun työsylinteristä, jonka ympärillä (?) on keraaminen holkki, joka oli murentunut tehden näin välyksen, toisen puolen jarrupalasysteemi oli myös jumissa, joten nuo yhdessä teki sen että jarrupala pääsi väljänä kilkkaamaan jarrurunkoa vasten. Varaosan puutten vuoksi holkkia ei vielä vaihdettu, mutta paikkojen herkistely poisti äänen (saatiin kaiketi palat taas "uimaan"). Olisiko se rengas osa nro 10 tai 13 ??
Auto: 520i Touring vm-98 ajettu noin 200.000 km
Comment
-
-
Itellä tasan samat oireet mitä topicin alottajalla!
Etukallistuksen vakaaja on sökönä. Ärsyttävän vaikea löytää tuo vika, mutta tuosta se sitten löytyi.
Kallistuksen vakaajan vaihdon jälkeen ei ole mitään ongelmia!
Narinakin hävis samoilla tulillaKoodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Mulla kuuluu e39 etupäästä semmosta kolinaa/lotinaa terävissä töyssyissä ja nimismiehen kiharoissa. Eteen on vaihettu reilu vuos sitte kaikki tukivarret yms. hilppeet. Korjaamolla ei myöskään löytyny väljää, paitti takapäästä. Ääni ärsyttää ja vielä enemmän ärsyttää, ku ei tiedä mistä tulee.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostMulla kuuluu e39 etupäästä semmosta kolinaa/lotinaa terävissä töyssyissä ja nimismiehen kiharoissa. Eteen on vaihettu reilu vuos sitte kaikki tukivarret yms. hilppeet. Korjaamolla ei myöskään löytyny väljää, paitti takapäästä. Ääni ärsyttää ja vielä enemmän ärsyttää, ku ei tiedä mistä tulee.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
samaa vikaa. sellainen kolina/lotina juurikin keulasta ja kuuluu vain tietynlaisissa töyssyissä, esim mukulakivet. Keulassa on ihan kaikki nivelet, varret, puslat uutta minkä vain voi vaihtaa sekä iskarit ja jouset (alustasarja) autossa ei siis perinteisiä laakereita iskarin yläpäässä. Mikä helvetti siellä muka pitää vielä ääntä. Pultit tarkistan vielä etteivät ole löystyneet kun pääsen nosturille, mutta epäilen kyllä.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View Postsamaa vikaa. sellainen kolina/lotina juurikin keulasta ja kuuluu vain tietynlaisissa töyssyissä, esim mukulakivet. Keulassa on ihan kaikki nivelet, varret, puslat uutta minkä vain voi vaihtaa sekä iskarit ja jouset (alustasarja) autossa ei siis perinteisiä laakereita iskarin yläpäässä. Mikä helvetti siellä muka pitää vielä ääntä. Pultit tarkistan vielä etteivät ole löystyneet kun pääsen nosturille, mutta epäilen kyllä.
Muita kolisijoita voi olla konepelti (stopparit väärin säädetty), jäähdytin (kiinnitys löysällä tai puuttuu kumiosia) tai pohjamuovit. Noista kuuluvat äänet toki on erilaisia kuin normaalit kolinat. Lisäksi jos autoon on asennettu lohkolämmitin, niin sen johto on yleensä huonosti kiinnitetty ja heiluu ja kolisee läheisiin osiin.
Comment
-
-
Täytyy tarkistaa tuo hammastanko/ohjausnivel. Linkkiä kuvaan niin tulee tarkistettua varmasti oikea osa.
Voisiko johtua tuosta välitangosta osa numero 9 tuossa kuvassa? ainoa mitä ei vaihdettu.
http://static.bmwfans.info/images/epc/MzA5MTlfcA==.pngE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment