Mulla tuli tällasta rynkytystä joku viikko auton oston jälkeen. Tilasin uuden johtosarjan suuttimille, mutta rynkytys ehti loppua ennen kuin sain johtosarjan vaihdettua. Jäljelle jäi sitten enää vakkari päällä nykiminen ylämäissä. Sekin hiipui ajamalla ja lopuks kun otin akkukengän irti 30min, niin loppui kaikki. Nyt sitten parin kk jälkeen rynkytys on palannut. Rynkytys on samanlaista, kuin aiemminkin. Ei tapahdu aina ja ei ole väliä onko lämmin tai kylmä kone. Jos on useampi pysähdys matkalla, niin joskus rynkyttää, joskus ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 d tyhjäkäynnin 'rynkytys'
Collapse
X
-
rynkytys
mulla oli kans tota rynkytystä varsinki kylmälläkoneella tyhjäkäynnillä mut ei aina esiintyny. tarkastettiin koneella nuo suutin arvot ja 1 ei menny enää spekseihin ja toinenki oli siinä rajamailla. nyt on molemmat suuttimet vaihdettu ja rynkytys loppunut. autolla ajettu 176tkm.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostKäytin potilasta testerissä ja tietenki pelas moitteetta, eikä tyhjäkäynti ravistanu. Luettiin suuttimien korjausarvot ja ne oli seuraavat:
1: -1.8
5: -0.5
3: +2.3
6: -0.6
2: -1.1
4: +1
Voisko tuo 3. pytyn suutin aiheuttaa ton vian, ku on eniten erillään muista?
+2.3 ei vielä aiheuta oireita, mutta alkaa olla selvästi normaalista poikkeava. Jos korjausarvo käy reilusti plussalla (>+6), siitä pitäisi jää vikakoodikin "Smooth running control". Ruiskutusmäärien hienosäätöä (korjausarvot) ei enää käytetä >1500 RPM. Testaa nyt vielä se rail-paineanturin liitin irrotettuna.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
E39:sin kohdalla ainekin 2. suutin kokee kaikkein "kovinta" ... muistaakseni sille on lyhyin paineputki taikka painejärjestyksessä ensimmäisenä.. jokin vastaava.. siitä on juttua ollu enempiki.. en tiedä mistä johtuu mutta M57:kan kohdalla myös 2. suuttimen johdoissakin vikaa?
niin ja kaikille nyt vinkkinä.. keväiseen aikaan (miksei useamminki) niin suuttimien puhdistusainetta tankkiin.. vähentää ongelmiasigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Postniin ja kaikille nyt vinkkinä.. keväiseen aikaan (miksei useamminki) niin suuttimien puhdistusainetta tankkiin.. vähentää ongelmia
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostMitä olet käyttänyt? Fortea? Mitenköhän Redlinen vastaava litku toimii?
Ensin kävin suuttimien ja rail-paineen anturin liitokset läpi. Parin suuttimen liittimissä oli selvästi likaa, mutta niiden putsaus ei vaikuttanut asiaan.
No hurautin sitten testimielessä eilen kaksi purkkia forten diesel -putsauslitkua tankkiin, jossa oli noin 30 litraa riiseliä. Ajelin litkujen kera illalla parikymmentä kilsaa ja nyt aamulla emäntä sanoi, että kone oli käynyt moitteettomasti ensimmäistä kertaa vian ilmenemisen jälkeen
Pitää nyt kuitenkin testata vielä ja ajella litku loppuun, mutta jotenkin tuntuu että putsausaineen lisäyksellä joku taika oli? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostMeillä alkoi kans 530d rynkyttää tyhjäkäynnillä. Oire alkoi pitkällä kesälomareissulla, ja on pahinta kylmällä koneella. Tuntuu että nytkäys ei tunnu joka koneen kierroksella, vaan reilun sekunnin välein tulee kaksi nykäystä:think
Ensin kävin suuttimien ja rail-paineen anturin liitokset läpi. Parin suuttimen liittimissä oli selvästi likaa, mutta niiden putsaus ei vaikuttanut asiaan.
No hurautin sitten testimielessä eilen kaksi purkkia forten diesel -putsauslitkua tankkiin, jossa oli noin 30 litraa riiseliä. Ajelin litkujen kera illalla parikymmentä kilsaa ja nyt aamulla emäntä sanoi, että kone oli käynyt moitteettomasti ensimmäistä kertaa vian ilmenemisen jälkeen
Pitää nyt kuitenkin testata vielä ja ajella litku loppuun, mutta jotenkin tuntuu että putsausaineen lisäyksellä joku taika oli? Onko muilla vastaavia kokemuksia?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Mulla on tehny samaa ja korjausarvojen perusteella kolmos suuttimessa vika. Ostin käytetyn toimivaksi testatun suuttimen ja vaihdoin sen. Suutinarvoihin ei kyllä tullu mitään muutosta(?), mutta ihan niinku olis tyhjäkäynti hiukka sievempi.
Sitä en vaan tosin ymmärrä, että miten ne arvot ei muuttunu suuttimen vaihdossa. Muilla pytyillä 0-0,6 kieppeillä, kolmosella edelleen -3,3 ja 5. pytyssä +1,5 hujakoilla. Vanha suutin kävi päivästä riippuen parhaimmillaan -8,8 lukemissa.
aikä nyt sitte näyttää tuleeko rytkytys takaisin.
Comment
-
-
Itsellä alkois kans olemaan jonkinlaista heiluntaa tyhjäkäynnillä, kävin luettumassa noi arvot:
1. 0,8
2. 1,3
3. -3,1
6. 2.2
2. 0,3
4. -2.1
Sitten kokeilin erään dieselvelhon suosituksesta lisätä 2,5dl 2-Tahti öljyä tankilliseen dieseliä. 450km ajon jälkeen mitattiin arvot uudelleen.
1. -0,3
5. 0,5
3. -1,4
6. 1,3
2. -0,2
4. -0,6
Tuon 2T öljyn käytöstä commonrail koneissa on aika monta mielipidettä, mutta ainakin tähän "ongelmaan" se tuntui auttavan. Ja tyhjäkäynnissäkin huomaa ihan selkeän eron korvallakin, nyt on paljon tasaisempi.F31 moped edition...
Comment
-
-
Originally posted by eki_boomer View PostItsellä alkois kans olemaan jonkinlaista heiluntaa tyhjäkäynnillä, kävin luettumassa noi arvot:
1. 0,8
2. 1,3
3. -3,1
6. 2.2
2. 0,3
4. -2.1
Sitten kokeilin erään dieselvelhon suosituksesta lisätä 2,5dl 2-Tahti öljyä tankilliseen dieseliä. 450km ajon jälkeen mitattiin arvot uudelleen.
1. -0,3
5. 0,5
3. -1,4
6. 1,3
2. -0,2
4. -0,6
Tuon 2T öljyn käytöstä commonrail koneissa on aika monta mielipidettä, mutta ainakin tähän "ongelmaan" se tuntui auttavan. Ja tyhjäkäynnissäkin huomaa ihan selkeän eron korvallakin, nyt on paljon tasaisempi.
Comment
-
-
Eikös tuo suuttimien korjausarvot mitata siten, että siinä verrataan kahta eri suutinta eli jos 3. suuttimessa arvot korkealla niin ei se välttämättä ole juuri tuo suutin! Näin ainakin mersulla ja sitikalla...
Itse olen käyttänyt n.30tkm välein Forten diesel fuel cleaneria ja ajanut nyt 100tkm itse kun lasissa 240tkm ja ei ongelmia suuttimissa, vielä.. Liekö vaikutusta kun on suomiauto...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Tuo 2-T-öljyhän on jo vanha kikka, mutta miten mahtaa olla sen turvallisuus näissä nykydieseleissä? Ehkä joku foorumin diesel-guru osaisi valaista asiaa? Maalaisjärjellä ajateltuna siitä tuskin on mitään haittaa, ainakaan sen enempää mitä näistä kaupallisista puhdistusaineistakaan, kuten Forte.
Comment
-
Comment