Miten E39 automaatilla?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #61
    Originally Posted by S.P.R
    Kyllä se ton ikäsessä e39:ssä kuului huolto-ohjelmaan. Oisko ollu joka toisessa 2.huollossa.

    Siis -97:ssa? Ei ainakaan kuulu mun -00:ssa huolto-ohjelmaan ollenkaan peräöljyn vaihto jos en ihan väärin muista. Mut edellinen omistaja oli ne silti vaihdattanu.
    -96 ja -97 vuotisista e39:stä kokemusta ja muistelen vahvasti että niiden
    huolto-ohjelmaan kuului myös peräöljyjen vaihto. Oisko tuo jäänyt pois siinä 9/98 muutoksessa, jossa huoltoväli muutenkin muuttui.

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #62
      Originally posted by S.P.R View Post
      -96 ja -97 vuotisista e39:stä kokemusta ja muistelen vahvasti että niiden
      huolto-ohjelmaan kuului myös peräöljyjen vaihto. Oisko tuo jäänyt pois siinä 9/98 muutoksessa, jossa huoltoväli muutenkin muuttui.
      Peräöljyt ei nyt tähän aiheeseen kuulu mutta taitaa olla niin että niiden vaihto jätettiin jossain vaiheessa kokonaan pois huolto-ohjelmasta huolimatta auton vuosimallista, eli ilmeisesti todettiin että myöskään vanhempiin ei tarvitse vaihtaa.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #63
        Originally posted by Hemi View Post
        Siis tuo on se varmin tilanne miten tuosta vanhemmasta stepistä saa vikavaon syttymään. Eli ko.manualipuolihan ei ole tarkoitettu paikaltaanlähtöihin ja näin kuitenkin toimiessa saadaan helposti laatikkoon luistoa sen verran että max.luistoprosentti ylitetään ja vikavalo syttyy.
        Tämä on kuitenkin ihan normaalia, eikä tosiaan kerro mistään muusta vakavammasta kuin siitä että ko.laatikon toimintafilosofiaa 60kmh:sta ylöspäin olevana "vaparin turbonappulana" ei käyttäjä ole täysin sisäistänyt.
        Olen myös useasti ajellut manuaalipuolella ja lähtenyt paikaltaan laittamatta ykköstä pesään, mutta ei mulle ole vikavaloa syttynyt ja vaikka olisi lähtenyt kaasupohjassa liikkeelle.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #64
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Olen myös useasti ajellut manuaalipuolella ja lähtenyt paikaltaan laittamatta ykköstä pesään, mutta ei mulle ole vikavaloa syttynyt ja vaikka olisi lähtenyt kaasupohjassa liikkeelle.
          Sama homma, eli en ole vikavaloja saanut syttymään moisilla lähdöillä.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1901
            • Vantaa

            #65
            -------------------
            Last edited by mikkis; 23-07-2007, 19:02.

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1901
              • Vantaa

              #66
              --------
              Last edited by mikkis; 23-07-2007, 19:03. Reason: triplat

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1901
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by Hemi View Post
                Siis tuo on se varmin tilanne miten tuosta vanhemmasta stepistä saa vikavaon syttymään. Eli ko.manualipuolihan ei ole tarkoitettu paikaltaanlähtöihin ja näin kuitenkin toimiessa saadaan helposti laatikkoon luistoa sen verran että max.luistoprosentti ylitetään ja vikavalo syttyy.
                Tämä on kuitenkin ihan normaalia, eikä tosiaan kerro mistään muusta vakavammasta kuin siitä että ko.laatikon toimintafilosofiaa 60kmh:sta ylöspäin olevana "vaparin turbonappulana" ei käyttäjä ole täysin sisäistänyt.
                en ole minäkään saannut tuota vikavaloa noin käyttämällä syttymään.eikö tuon pitäisi toimia paikaltaan lähdöissä samalla tavalla kuin sport asennonkin ainakin vaihtaa samoilla kierroksilla isompaa.tuo tietysti selittäisi huonon varttimaili aikani viime viikonloppuna kun otin lähdön manuaali puolella ykkös vaihteella,olisi pitänyt lähteä ilmeisesti sport asennossa? seuraavan lähdön olisinkin ottanut sportilla mutta en ehtinyt tapahtuman kiireisen aikataulun takia.ensimmäinen steptronic autoni

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #68
                  D:llä tuo steppi yleensä lähtee kakkosella, kaupunki ajossa jatkuvasti pysähdyttäessä käyttää kyllä ykköstäkin. S:llä lähtee AINA ykkösellä ja manuaalipuolella liikkeelle voi lähteä vaikka kolmosella jos näin haluaa. S:n toiminnassa en ole muuta eroa huomannut kuin, että pitää pykälän tai pari pienempää vaihdetta päällä mitä D-asento. Eli kierrokset on paremmin ns. alueella. Saatta tuo S:llä vaihtaa aavistuksen herkemmin pienemmälle mitä D, mutta tästä en kyllä ole varma.

                  Mikäs sun 400m aika oli mikkis?
                  Last edited by Stone; 23-07-2007, 19:14.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • mikkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1901
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by Stone View Post
                    Mikäs sun 400m aika oli mikkis?
                    aika huono verrattuna aikoihin joita katsoin netistä ennen lähtöä kun kaikki ajat oli 14s-14,7s väliin mitä löysin "vakioille 540" kun omasta on mitattu 315hv/480nm niin ei oikein miellytä tuo aika mikä tuli 14,843s/158,6 km/h.harmi kun ei ehtinyt enempää ottaa lähtöjä,olisikohan se sporttikaan mitään auttanut.taitaa nuo 20" vanteet hidastaa menoa:think .

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by mikkis View Post
                      taitaa nuo 20" vanteet hidastaa menoa:think .
                      Kuule ne on juuri ne! Laitahan jotkut 17" ja kokeile uudelleen..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1960
                        • Hki

                        #71
                        Onko mitenkään mahdollista vaihtaa stepin vaihtojen suuntaa: siten että ylöspäin olisi pienempi ja taaksepäin vaihtaisi isommalle. Toiseen järjestykseen kun ei ainakaan parilla koeajolla ole tottunut. Onko myös normaalia, että stepillä varustettu tuntuu TODELLA laiskalta alle 3000rpm, kun taas manuaalina ihmettelin sen tehoja alakerrassa.

                        Comment

                        • humala
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 739
                          • Kemi

                          #72
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Kyllä se ETK:n mukaan vaihtui 9/01, outoa ettei se vaihtunut jo facelifitssä 9/00. Mutta tuon saa muutettua vanhoihinkin toisinpäin, kaksi johtoa pitää vaihtaa eri paikkoihin vaihdekepin juuressa ja tietty uusi aluslevy jos haluaa symbolitkin oikein. Tiedä sitten kumpi on parempi. Itse vaihdoin tuon toisinpäin jo kauan sitten, mutta yhä välillä mietin kumpaan suuntaan pitäisi tökkiä ja jotenkin vaan vaiston varaisesti tökinkin eteenpäin. Kai se menee jotenkin näin: haluaa mennä eteenpäin, painaa kaasua eteenpäin joten tuota keppiäkin painaa eteenpäin...

                          parin sivun takaa löytyi tämmöinen kirjoitus...
                          E70 X5 3.0d -07
                          E39 530da touring -99
                          ex: E36 325i sedan -93

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19180
                            • -

                            #73
                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Onko myös normaalia, että stepillä varustettu tuntuu TODELLA laiskalta alle 3000rpm, kun taas manuaalina ihmettelin sen tehoja alakerrassa.
                            Jotain vikaa moottorissa esim. ilmamassamittari? :think
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • nachi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 378

                              #74
                              Originally posted by Juhis View Post
                              Jotain vikaa moottorissa esim. ilmamassamittari? :think
                              Itse olen myös ajanut muutamia (~5-7kpl) 523/528 ja kaikki ovat tuntuneet aika laiskalta alle 3k rpm stepillä mutta manuaalilla taas huomattavasti pirteämmiltä.

                              Tiedä sitten onko tuo vain jotaki kuvitelmaa vai mistä johtuu.

                              Comment

                              • juu-das
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 756
                                • Kuopio

                                #75
                                Originally posted by nachi View Post
                                Itse olen myös ajanut muutamia (~5-7kpl) 523/528 ja kaikki ovat tuntuneet aika laiskalta alle 3k rpm stepillä mutta manuaalilla taas huomattavasti pirteämmiltä.

                                Tiedä sitten onko tuo vain jotaki kuvitelmaa vai mistä johtuu.
                                kyllä mullakin alkaa parempi veto selvästi tuossa 3000 jälkeen...

                                onko sitten massamittari rikki vai mikä, monesti kyllä tullut mietittyä kuulusko tossa olla tommonen tehopiikki:think

                                Comment

                                Working...
                                X