Originally posted by nachi
View Post
Miten E39 automaatilla?
Collapse
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOnko mitenkään mahdollista vaihtaa stepin vaihtojen suuntaa: siten että ylöspäin olisi pienempi ja taaksepäin vaihtaisi isommalle. Toiseen järjestykseen kun ei ainakaan parilla koeajolla ole tottunut. Onko myös normaalia, että stepillä varustettu tuntuu TODELLA laiskalta alle 3000rpm, kun taas manuaalina ihmettelin sen tehoja alakerrassa.
Comment
-
Originally posted by juu-das View Postmut juhis, miten se manuaali 535 sulla vetää alle 3 tonnin? mulla ainaskin havaittavissa selvää laiskuutta. tekeekö tuo automaatti vaan tepposet..
edit: pitäs varmaan tarkentää että ykköstä isommalla vaihteella tuntuu selvä piikki 3tonnissa.
Luulis ny,että tuo v8 jaksais hiukan paremmin vääntää alakieroksilla:thinkNyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
Originally posted by Vehkis View PostJoo ei tuo mullkaan vedä alle 3000/rpm mihinkään
Luulis ny,että tuo v8 jaksais hiukan paremmin vääntää alakieroksilla:thinkE92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Originally posted by E39-530A View PostTämähän on täyttä mutua, mutta jotenkin ei hirveästi yllätä, jos tuo 535 tuntuu sekin nuhaisemmalta tuolla alhaalla. Mulla on jotenkin sellainen tuntu, ettei "pikkumukiset" väännä alhaalta (paljon). Tarkoitan esim. pienimpiä 6- tai 8-koneita, kuten juuri 520i ja 535i, niissähän on suht pienet sylinterit ja lyhytiskuisia ovat. Tällainen siis vain tuli mieleen; en ole 535:ta koskaan ajanut.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
Originally posted by Vehkis View PostKyllähän tuossa vähän järkeä saattaisi ollakkin, mutta sitten herää kysymys, että minkä takia bmw:n insinöörit on halunneet tehdä v8 koneen joka ei väännä alhaalta juuri mitään ja muutenkin on aika alitehoinen v8 koneksi:think
Mutta asiaan.. e39 540ia ilman vanosta oli myös kohtuu selvä vedon lisääntymisen tunne 3000 kierroksen tuntumassa. Tottahan tuo väänsi melko lailla myös alakierroksilla, mutta 3000 paikkeilla alkoi se rähinä. Eli tuo voi ainakin m62 koneissa olla ihan ominaisuus. Nämä ilman vanosta olevat kasit ovat muutenkin kiertävämmän oloisia kun vanos mallit.
Comment
-
Originally posted by Vehkis View PostKyllähän tuossa vähän järkeä saattaisi ollakkin, mutta sitten herää kysymys, että minkä takia bmw:n insinöörit on halunneet tehdä v8 koneen joka ei väännä alhaalta juuri mitään ja muutenkin on aika alitehoinen v8 koneksi:thinkE92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Originally posted by himonussija View PostMulla ei steppiä ole mutta automaatti kylläkin ja 523. Ei sekään mikään vääntöhirmu ole alle 3000 kierroksen, mutta normaali liikkuminen onnistuu sujuvasti.
Originally posted by himonussija View PostJotenkin tuntuu että vanos tekee temppuja jossain 2800-2900 kierroksen paikkeilla tai muuten vaan kone pääsee vetoalueelle kun siitä ylöspäin alkaa tapahtua ihan eri tavalla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla on 523i M52TU + manuaali, ja ei tietenkään tuokaa ole mikään vääntöhirmu, mutta normaalissa Oululaisen mummoiluvauhdin liikennevirrassa yleensä pysyy mukana vaikkei kierrätä juuri koskaan yli 2500 rpm.
Mulla myös noilla paikkeilla alkaa jo kone vähän herätä, mutta vasta 4000 rpm jälkeen moottori tuntuu oikeasti toimivan. Ois kyllä kiva nähdä millä kierroksilla ne vanoksen ja imusarjan läppien muutokset näissä tapahtuu.
Comment
-
Originally posted by juu-das View Posteikös tuon vanoksen pitäisi juuri tuoda lisää alavääntöä? voisko rikkinäiset vanokset näissä koneissa oirehtia juuri alakierroksilla?
Minä olen jo pitkään omassa autossani ollut huomaavinani eroja tehokkuudessa eri päivinä enkä ole tajunnut mistä se voisi johtua, siis joskus auto on alakierroksilla ja kiihdytyksessä "älyttömän" tehokas ja joskus (yleensä) ei. Ehkä tuo Vanos selittäisi sen.
Comment
-
Originally posted by TJJ View PostM52TU/M54 moottoreiden Vanokset näyttää kypsyvän jo alle 50tkm lukemissa.Tää on kyllä mulle aivan uutta.
Originally posted by TJJ View Post... tosin jenkeillähän tuo aiheuttaa myös tyhjäkäynnin aaltoilua ja sammumista. Tuolla on kuvia ja juttua: http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-1.html
EDIT: Siis tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46934
Originally posted by TJJ View PostMinä olen jo pitkään omassa autossani ollut huomaavinani eroja tehokkuudessa eri päivinä ...Last edited by Petri.Kekkonen; 24-09-2007, 13:12.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVähän samaa mullakin. Itse olen pistänyt sen tähän mennessä ilman lämpötilan ja kosteuden, sekä tietysti myös perstuntuman epätarkkuuden piikkiin. Mutta joskus tosiaan tuntuu että vetoja on jo 2000-2500 rpm ihan mahtavasti ja yleensä taas ei.
Comment
-
Originally posted by exodus View Postsamaa täällä, välilä luulee jo olevansa vainoharhainen, mutta ehkä se onkin jotain muuta. Varsinkin ajoittainen herkkä sammahtelu ärsyttää.
Tosin missä tahansa vaparikoneessa kyllä helpostikkin huomaa jonkin verran suorituskykyeroja ilmankosteuden/lämpötilan muuttuessa(paitsi ehkä Hondan myllyissä).
Comment
-
Originally posted by TJJ View PostMinä olen jo pitkään omassa autossani ollut huomaavinani eroja tehokkuudessa eri päivinä enkä ole tajunnut mistä se voisi johtua, siis joskus auto on alakierroksilla ja kiihdytyksessä "älyttömän" tehokas ja joskus (yleensä) ei. Ehkä tuo Vanos selittäisi sen.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVähän samaa mullakin. Itse olen pistänyt sen tähän mennessä ilman lämpötilan ja kosteuden, sekä tietysti myös perstuntuman epätarkkuuden piikkiin. Mutta joskus tosiaan tuntuu että vetoja on jo 2000-2500 rpm ihan mahtavasti ja yleensä taas ei.Originally posted by exodus View Postsamaa täällä, välilä luulee jo olevansa vainoharhainen, mutta ehkä se onkin jotain muuta. Varsinkin ajoittainen herkkä sammahtelu ärsyttää.
Comment
Comment