Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zuuzo
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 441
    • Etelä-Savo, Pieksämäki

    #91
    nestevuotoja ei ole, lattia on aivan kuiva auton alta
    lämpöongelmat alkoi heti kun mun kaveri oli irrottanut yhden vesiletkun irti jotta päästään paremmin käsiksi kampiakselin asentoanturiin.
    vai kävikö siinä sit niin vanhanaikaisesti että jäähdytysjärjestelmään jäi ilmaa jonka takia ei termostaatti olis auennut :think
    mä kun läksin tekemään toiseen autoon asennuksia ja jätin kaverin tekemään ton e39:n loppuun

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10097
      • KVLA

      #92
      Yhteys remonttiisi on selvä.Siellä on järjestelmässä ilmaa.Koita nyt ensin ilmata se kone HUOLELLA.Ohjeita löytyy foorumilta.Jos ei auta,niin sitten vaan osia vaihtamaan ja sitten ilmaamaan uudestaan.

      Comment

      • Zuuzo
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 441
        • Etelä-Savo, Pieksämäki

        #93
        nestevajaustakin näytti olevan ( en ole ajanu tolla nyt, enkä aja ennen kuin saan vian selville ja korjattua ) tulipahan sitten tossa ajankuluks purettua tuo keula osiin jotta pääsee näkemään miten paljon siellä on moskaa jäähdyttimen säleikössä ja olihan siellä vaikka miten paljon paskaa.
        olis tuo keula muutenkin tullu otettua pois kun on toisenlaista puskuria tulossa

        Comment

        • thabandit^
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 62
          • Keski-Suomi

          #94
          Varmaan moneen kertaan kysytty, mutta pientä ihmistä hämmentää:

          -01 530d Touring man.
          Kaupunkiajossa, siis ihan taajama-alueella päästellessä lämmöt pyörivät 88-90 C KTMP-valikosta katsottuna.

          Maantieajossa Jkl-Hki-Jkl KTMP oli kuin nakutettu 75 C. Vaikka antoi hanaa isolla vaihteella, lämmöt nousivat vain yhdellä asteella. Liekö normaalia? Ulkolämpötila oli n. 15 astetta.

          EGR-termari vai "oikea" termari vaihtoon? Vai molemmat?
          2001 530d Touring

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by thabandit^ View Post
            Varmaan moneen kertaan kysytty, mutta pientä ihmistä hämmentää:

            -01 530d Touring man.
            Kaupunkiajossa, siis ihan taajama-alueella päästellessä lämmöt pyörivät 88-90 C KTMP-valikosta katsottuna.

            Maantieajossa Jkl-Hki-Jkl KTMP oli kuin nakutettu 75 C. Vaikka antoi hanaa isolla vaihteella, lämmöt nousivat vain yhdellä asteella. Liekö normaalia? Ulkolämpötila oli n. 15 astetta.

            EGR-termari vai "oikea" termari vaihtoon? Vai molemmat?
            Kyllä ne lämmöt pitää tolla matkalla nousta vaikka olis 25C pakkasta.

            Ite aikoinaan vaihdoin molemmat termarit kerralla ettei tarttenu tehdä samaa hommaa kahdesti peräkkäin,siis esiin purkamista.

            (egr termarista voi puhaltaa kylmänä läpi jos rikki)

            Comment

            • thabandit^
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 62
              • Keski-Suomi

              #96
              Nojoo, tuli tuossa pihalla käytyä tutkailemassa. Vaihtoon menee päätermari, koska ei tuossa näyttänyt olevan EGR-termaria ollenkaan? Vain sellainen kirkas putki kiertää koneen etuosasta. Realoemin mukaan tuon alustanumeron autossa ei kuuluisi ollakaan EGR-termaria.

              Pitänee opiskella sen normitermarin vaihtoa, jos samalla täräyttäisi letkulämmitinsarjan. Ei tarvitse kahteen kertaan puljata nesteitä.
              2001 530d Touring

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #97
                Up. Voisko joku katsoa single vanoksensa nesteen lämpötilaa, että mitä näyttää näin kesän korvilla maantie ajossa.?
                Itsellä 92-asteinen termari ja moottorin lämpö ajaessa noin. 92´- 94´astetta:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Yyz
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 151
                  • Pirkkala

                  #98
                  Originally posted by janke View Post
                  Up. Voisko joku katsoa single vanoksensa nesteen lämpötilaa, että mitä näyttää näin kesän korvilla maantie ajossa.?
                  Itsellä 92-asteinen termari ja moottorin lämpö ajaessa noin. 92´- 94´astetta:think
                  Samat lämmöt mullakin, voi joskus nousta hetkellisesti 95:een

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #99
                    Originally posted by Yyz View Post
                    Samat lämmöt mullakin, voi joskus nousta hetkellisesti 95:een
                    Näin minullakin, eli taitaa käydä 95´ myös. Vittu, kun meni latentista vesiletku poikki ja kerkis lämpömittari hypätä punaiselle
                    Minkalaisella mittauksella pystyy näkemään onko kansi halki?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by janke View Post
                      Näin minullakin, eli taitaa käydä 95´ myös. Vittu, kun meni latentista vesiletku poikki ja kerkis lämpömittari hypätä punaiselle
                      Minkalaisella mittauksella pystyy näkemään onko kansi halki?
                      Häviääkö vedet tai muuta ongelmaa?

                      Pakokaasut voi mitata paisarista, jos löytyy tulee väärään paikkaan.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Häviääkö vedet tai muuta ongelmaa?

                        Pakokaasut voi mitata paisarista, jos löytyy tulee väärään paikkaan.
                        Ei häviä vedet ja ilmatessa jäähdytysjärjestelmää lämpötila seilasi samoin kun aina ennekin ilmatessa. Minkalainen laite se on millä mitataan paisuntasäiliöstä pakokaasuja? Sama millä pakoputkestakin?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by janke View Post
                          Ei häviä vedet ja ilmatessa jäähdytysjärjestelmää lämpötila seilasi samoin kun aina ennekin ilmatessa. Minkalainen laite se on millä mitataan paisuntasäiliöstä pakokaasuja? Sama millä pakoputkestakin?
                          Joo sama kone.
                          Luulen ettö kantesi on ihan ok jos vesi ei katoa ja lämmöt pysyvät paikoillaan kuten aiemmasta viestistäsi tulkitsen.
                          Eivät ne nyt niin herkkiä kuitenkaan ole.

                          Comment

                          • Tappokinnas
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 187
                            • Pori

                            Vaihdoin jäähdyttimen, termarin, termarin kotelon ja vesipumpun prefacelift 528 vm.1998 jonka ostin kansivikaisena.

                            Ilmasin aikani ilman limpparipulloa missään vaiheessa ei viisari mennyt yli puolenvälin. Sisälle tuli lämpöä kuskille, mutta ei apparille. Ajaessa alkoi tulla apparillekkin. Kiertovesipumppu taitaa olla finaalissa, pitää lukea vikakoodit.

                            Lämpötila valikossa luokkaa 97 ja ehkä jopa 100 joissakin olosuhteissa. Pitäisikö huolestua? Ilmastoinnin flekti ei pukahdakkaan miten sen kuuluisi toimia?
                            Bmw e39 528 automatic vm.1998
                            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2174
                              • Himas

                              Originally posted by Tappokinnas View Post
                              Vaihdoin jäähdyttimen, termarin, termarin kotelon ja vesipumpun prefacelift 528 vm.1998 jonka ostin kansivikaisena.

                              Ilmasin aikani ilman limpparipulloa missään vaiheessa ei viisari mennyt yli puolenvälin. Sisälle tuli lämpöä kuskille, mutta ei apparille. Ajaessa alkoi tulla apparillekkin. Kiertovesipumppu taitaa olla finaalissa, pitää lukea vikakoodit.

                              Lämpötila valikossa luokkaa 97 ja ehkä jopa 100 joissakin olosuhteissa. Pitäisikö huolestua? Ilmastoinnin flekti ei pukahdakkaan miten sen kuuluisi toimia?
                              Viskotuuletin pitäisi pyöriä koko aika, ilmastoinnin flektissä on kolme nopeutta jos on vm -98/09 ennen valmistettu. Jos ei pyöri ollenkaan, on todennäköisesti flektin etuvastukset (3kpl) pimeenä. Jos on on 09/98 tai uudempi, on portaaton ilmastoinnin flekti.

                              Korjatkaa viisaammat jos muistan ihan väärin.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Uppista. Mikä näissä termareissa mättää, kun ei kovin vanhakaan ole ja ei moottorilämmöt nouse 30min ajolla kun 86´C:think Termari on marmorila haettu 92´C. Tuossa ilmailin jäähdytin, mutta ei millään meinnannut lämpötila nousta 88-astetta yllemmäs. Kerran kävi 92-asteessa mut pian putosi siitä 85´C Voisko kierrossa olla jotain paskaa joka tahmaa tuon termarin? Järjestelmä on kyllä huuhdeltu 5-vuotta takaperin.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎