E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pasi_K
    replied
    Pakkasta -15C, moottorin lämpötila 2C, muutamassa kilometrissä nousi 50C, 15km ajon jälkeen 67C ja 25km ajon jälkeen 72C. Mitattu tältä aamulta ilman pahveja.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Ja sen jälkeen, kun se sivusto herjaa tota, niin vie hiiri osoiteriville ja paina enteriä
    Nyt se aukes suoraan Mut thx anyway

    edit: Ajelin himaan ~20km, ulkona -17.5 ja lämmöt oli melkein koko matkan 75C. Jotenkin vaikuttaa kauhean alhaisilta... E39 M5 -99
    Last edited by Purni; 26-01-2010, 23:02.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Kyllä mä viittin toki koko ketjun lukea läpi.
    Tällaista herjaa.

    Service Temporarily Unavailable

    The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80

    edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P

    edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.
    Ja sen jälkeen, kun se sivusto herjaa tota, niin vie hiiri osoiteriville ja paina enteriä

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Kyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle

    The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


    Kävin tos testaamas:
    n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C

    Tyhjäkäynti 600rpm

    Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.
    Kyllä mä viittin toki koko ketjun lukea läpi.
    Tällaista herjaa.

    Service Temporarily Unavailable

    The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80

    edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P

    edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.
    Last edited by Purni; 26-01-2010, 20:13.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Kyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle

    The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


    Kävin tos testaamas:
    n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C

    Tyhjäkäynti 600rpm

    Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Miten sen valikon saa esille? Tos 1. sivulla olevat linkit on jo menneet vanhaksi.

    Leave a comment:


  • Pasi_K
    replied
    Allekirjoituksen kulkineella testailin salavalikosta katsomalla... Ulkolämpötila oli noin -10c. Ajaminen tapahtui noin 60-90km/h vauhdilla.

    Lähtölämpötila 21C
    Sinisen alueen yläreuna 50C
    Seuraava valkoinen viiva 60C
    Viisari suorassa 12km 75C
    Viisari suorassa 25km 86C
    Viisari suorassa ~35km 95C

    Kuinka nopeasti lämpöjen oikeasti pitäisi nousta ja minne asti?

    Nimittäin mulla on pahvit syylärin edessä siten että keskellä syyläriä menee noin 4cm leveyinen aukko ylhäältä alas josta pääsee viima jäähdyttämään. Tuntuu että nuo mitatut lukemat olisi "huonoja" vaikka ei olis pahveja ollutkaan.
    Last edited by Pasi_K; 27-01-2010, 04:22.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by S.P.R View Post
    M54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?

    edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..
    Termari entinen.

    Mulla pysyy m54b30 maantieajossakin aina yli 90C.

    Leave a comment:


  • S.P.R
    replied
    M54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?

    edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..
    Last edited by S.P.R; 08-01-2010, 09:40.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by juster View Post
    Eli puhutaan desistä tai kahdesta? En olisi vielä kovin huolissani nesteen kulumisesta, sen verran vähäistä se on. Tuon määrän voi lisätä vaikka tavallista vettä, siitä ei nesteen pakkasen kestävyys juuri muutu.

    Jos haluaa lisätä myös pakkasnestettä, niin suhde veden kanssa 50/50 on hyvä. Tavallinen pakkasneste käy hyvin, ei tarvitse ostaa merkkihuollosta.

    Ok, tuo muutama sentti mitataan siis deseissä. Lähinnä ajattelin, että minkä tyyppistä/väristä litkua tuonne menee? Käytetäänkö E39:ssä vain jotain tietyntyyppistä?

    Lähinnä olin vain huolissani, kun vajuminen on alkanut äskettäin, tason ollessa aikaisemmin vakaa. Pitää seurailla ja ostaa varoiksi ainetta, jos täyttötarve iskee.

    Leave a comment:


  • juster
    replied
    Eli puhutaan desistä tai kahdesta? En olisi vielä kovin huolissani nesteen kulumisesta, sen verran vähäistä se on. Tuon määrän voi lisätä vaikka tavallista vettä, siitä ei nesteen pakkasen kestävyys juuri muutu.

    Jos haluaa lisätä myös pakkasnestettä, niin suhde veden kanssa 50/50 on hyvä. Tavallinen pakkasneste käy hyvin, ei tarvitse ostaa merkkihuollosta.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by juster View Post
    Paljonko nestettä piti lisätä järjestelmään ja paljonko kilometrejä tuli tarkistusten välillä? Pakoputkesta tuleva höyrystä en olisi huolissani.
    En ole itse vielä lisännyt, kun en tiedä mitä sinne pitää kaataa. Nesteet siis vaihdettiin Laakkosen toimesta vuosi sitten. Sen jälkeen koho on lillunut sentin verran aukon yläpuolella. Viimeksi näin oli pari kuukautta sitten (2500km). Nyt koho on pudonnut ainakin kolme senttiä. En tiedä paljonko se on litroina.

    Mitä tuonne voi kaataa? Pitääkö ostaa identtistä litkua marmoritiskiltä. Vai voiko sekoitella vettä ja jotain tietyntyyppistä lientä sinne? Lisäätään varmaan paisarin kautta ja sillä selvä?

    Leave a comment:


  • juster
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Merkkiliikkeen koneelta näkyi, että tästä on vaihdettu pumppu ja termari joskus alkutaipaleella. Ehkäpä termari on taas vaihtokunnossa. Mutta minneköhän se vesi menee? Ei näy vuotoja maahan asti ja päältä päin letkutkin ovat kuivat. Pitänee yrittää saada jonnekin nosturille tämä.
    Paljonko nestettä piti lisätä järjestelmään ja paljonko kilometrejä tuli tarkistusten välillä? Pakoputkesta tuleva höyrystä en olisi huolissani.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by juster View Post
    Vikaa taitaa olla ennemmin termostaatissa, koska moottorinlämpötilat seilaavat kuormituksen mukaan. M54 moottorin tyyppivikana on nimenomaan termostaatin heikko kestävyys.

    M54 termostaatti on tavallista monimutkaisempi, koska sitä ohjataan sähköisesti. Osakuormilla ja matalilla kierroksilla moottorin lämpötilaa nostetaan hyötysuhteen parantamiseksi.
    Merkkiliikkeen koneelta näkyi, että tästä on vaihdettu pumppu ja termari joskus alkutaipaleella. Ehkäpä termari on taas vaihtokunnossa. Mutta minneköhän se vesi menee? Ei näy vuotoja maahan asti ja päältä päin letkutkin ovat kuivat. Pitänee yrittää saada jonnekin nosturille tämä.

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    E39 530 DAt -03

    Eilen illalla kun ajeltiin Porvoosta kotiin Kirkkonummelle tuli seurailtua tuota lämpötilaa salavalikon kautta (että edes jollain pysyi valveilla, kun kauniimpi osapuoli nukkui apparin paikalla ). Mutta lämpötila oli kokomatkan ajan 78-82 astetta ja autona siis tuo E39 530 DAt -03. Lienee ihan normaali tuolle dieselille? :think

    Leave a comment:

Working...
X