Kiitos Jarde ja Vehkis. Toinen olikin tuttu linkki, mutta nyt vasta tajusin sen salavalikkojutun tuon jenkkilinkin kautta! JES!
Mulla 540iA -97, ulkona nyt +3 astetta ja ajossa noin 105 ja motarilla laskee 98-99 tasolle (lyhyt testipätkä, 2km). Perhana kun ois osannu käyttää tota salavalikkoa talvella, niin ois voinut katella noita lämpö suhteessa siihen lämpöakkuun jonkun toisen kanssa (säteilylämmitin).
Miksi muuten jäähdytysnesteen lämpö laskee kun ajaa maantie vauhtia?
E39 moottorin käyntilämpötila
Collapse
X
-
Originally posted by hoikkas View PostAnteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Originally posted by hoikkas View PostAnteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.
Tuossa on ainakin jotain..
Tänne foorumillekin joku oli joku kirjoittanut helvetin hyvät ohjeet,mutta en löydä niitä enää.
Leave a comment:
-
ongelmia... mittauksessa
Anteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.
Leave a comment:
-
530iA 2001 ajotietokoneen mukaan 88-90 astettaLämpömittari osoittaa suoraan ylöspäin.
Leave a comment:
-
Yleisyyttä
93-95 astetta ympäri vuoden, lämmintä tuvassa riittää, autom.ilmastoinnilla alle 3 kympin pakkasissa +22 säädettynä, takki pelkääjän jakkaralla, eli lämmintä riitti. Ja keulassa ei ole mitään pahveja tai muuta komeata. Kun pakkasta alle 2 kybää, riittää lämpötilasäädöksi +18 astetta.
Öljykorkissa majoneesin alkuja, pikkusen taisi tirauttaa öljyä pakkasilla moottoritilaan pakosarjan puolelle ja korkin välistä, vielä tutkimatta mistä. Kesällä, jos ei auto vaihdu tuoreempaan, tutkitaan huohotinjärjestelmä ja putsataan.
Moottoria lämmittää säteilijä, malliltaan TEMRO, ahkerassa käytössä.
Työmatka-ajut 10 km kantturoissa suuntaansa.
Onhan perjantai, eli pitkäripaseen siis...
Leave a comment:
-
E39 moottorin käyntilämpötila
Ihan vain yleiseksi infoksi:
Mikä on koneen käyntilämpötila normaaliajossa.
Minulla 523ia/2000 Vm.
Ajossa: 96-98 astetta. Ei paljoa heittele ja lämpömittarin viisari jököttää keskellä suoraan ylöspäin.
Sinisen ylärajalla: n 50 astetta.
Tämän siis saa sieltä ajotietokoneen valikosta.
Test 19
Test 7.
Katsotaanpa mitä on porukoilla tuloksia.
Ei ole ollut ainakaan ongelmia huohottimen jäätymisen kanssa.Tags: None
Leave a comment: