Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 40
    • Espoo

    E39 moottorin käyntilämpötila

    Ihan vain yleiseksi infoksi:
    Mikä on koneen käyntilämpötila normaaliajossa.
    Minulla 523ia/2000 Vm.
    Ajossa: 96-98 astetta. Ei paljoa heittele ja lämpömittarin viisari jököttää keskellä suoraan ylöspäin.
    Sinisen ylärajalla: n 50 astetta.
    Tämän siis saa sieltä ajotietokoneen valikosta.
    Test 19
    Test 7.

    Katsotaanpa mitä on porukoilla tuloksia.

    Ei ole ollut ainakaan ongelmia huohottimen jäätymisen kanssa.
    F10 530i 2012, Havanna Metallic
    Ex523 iA Touring , 3/2000 , Titansilber
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #2
    Yleisyyttä

    93-95 astetta ympäri vuoden, lämmintä tuvassa riittää, autom.ilmastoinnilla alle 3 kympin pakkasissa +22 säädettynä, takki pelkääjän jakkaralla, eli lämmintä riitti. Ja keulassa ei ole mitään pahveja tai muuta komeata. Kun pakkasta alle 2 kybää, riittää lämpötilasäädöksi +18 astetta.

    Öljykorkissa majoneesin alkuja, pikkusen taisi tirauttaa öljyä pakkasilla moottoritilaan pakosarjan puolelle ja korkin välistä, vielä tutkimatta mistä. Kesällä, jos ei auto vaihdu tuoreempaan, tutkitaan huohotinjärjestelmä ja putsataan.

    Moottoria lämmittää säteilijä, malliltaan TEMRO, ahkerassa käytössä.

    Työmatka-ajut 10 km kantturoissa suuntaansa.

    Onhan perjantai, eli pitkäripaseen siis...
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      530iA 2001 ajotietokoneen mukaan 88-90 astetta Lämpömittari osoittaa suoraan ylöspäin.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #4
        530D vm.-00 88-90

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Vaikka kyse ei ole gallupista niin 108 astetta ja 540.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #6
            ongelmia... mittauksessa

            Anteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
            Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.
            BMW i4M50

            Comment

            • Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

              #7
              Originally posted by hoikkas View Post
              Anteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
              Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.
              The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.

              Tuossa on ainakin jotain..

              Tänne foorumillekin joku oli joku kirjoittanut helvetin hyvät ohjeet,mutta en löydä niitä enää.
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja


              Kesäautona toimii vw kupla -65

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7458
                • Oulu

                #8
                Originally posted by isa View Post
                Minulla 523ia/2000 Vm.
                Ajossa: 96-98 astetta.
                Vastaava manuaali pysyi -15°C ulkolämmöllä 90-93°C välissä. Lämpimällä ei oo tullut katottua.

                Originally posted by isa View Post
                Sinisen ylärajalla: n 50 astetta.
                Sama mullakin ja se tuosta seuraava viiva on noin 64ºC.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Jarde
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 446
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by hoikkas View Post
                  Anteeksi että lainaan topiccia, mutta en ole saanut sitä lämpötilaa näkyviin. Olen yrittänyt erilaisilla ohjeilla, mutta. Voisiko joku ystävällisesti vääntä sen minulle rautalangasta ja antaa yksinkertaiset ohjeet.
                  Itselläni lämmönvaraaja-akku ja olisi pirun mielenkiintoista tietää kuinka se vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin ja koneen lämpenemiseen.
                  Löytyiskö tuolta apua? Linkki
                  E46 320d sedan vm-02
                  museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    #10
                    Kiitos Jarde ja Vehkis. Toinen olikin tuttu linkki, mutta nyt vasta tajusin sen salavalikkojutun tuon jenkkilinkin kautta! JES!
                    Mulla 540iA -97, ulkona nyt +3 astetta ja ajossa noin 105 ja motarilla laskee 98-99 tasolle (lyhyt testipätkä, 2km). Perhana kun ois osannu käyttää tota salavalikkoa talvella, niin ois voinut katella noita lämpö suhteessa siihen lämpöakkuun jonkun toisen kanssa (säteilylämmitin).
                    Miksi muuten jäähdytysnesteen lämpö laskee kun ajaa maantie vauhtia?
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #11
                      No sehän hyvä että hiffasit jutun juonen.
                      Huomasit varmaan,että tuo jarden linkki on pienelle ajotietokoneelle ja sulla varmaan on iso ajotietokone,joten tuo ei toimi isossa ajotietokoneessa..
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • jarkkil
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 264

                        #12
                        Originally posted by hoikkas View Post
                        Kiitos Jarde ja Vehkis. Toinen olikin tuttu linkki, mutta nyt vasta tajusin sen salavalikkojutun tuon jenkkilinkin kautta! JES!
                        Mulla 540iA -97, ulkona nyt +3 astetta ja ajossa noin 105 ja motarilla laskee 98-99 tasolle (lyhyt testipätkä, 2km). Perhana kun ois osannu käyttää tota salavalikkoa talvella, niin ois voinut katella noita lämpö suhteessa siihen lämpöakkuun jonkun toisen kanssa (säteilylämmitin).
                        Miksi muuten jäähdytysnesteen lämpö laskee kun ajaa maantie vauhtia?
                        Ihme sinänsä nimittäin kyllä mulla ainakin lämmöt pysyy 106-108 välissä olen sit kaupungissa tai motarilla. Ja autohan oli 540 -99vm.

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by jarkkil View Post
                          Ihme sinänsä nimittäin kyllä mulla ainakin lämmöt pysyy 106-108 välissä olen sit kaupungissa tai motarilla. Ja autohan oli 540 -99vm.
                          Samma häär. Taitaa olla termostaatti menossa...
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Valkman
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 712
                            • Helsinki

                            #14
                            Löytyykö näistä 540:stä sähköistä termostaattia? Osaltaan selittäisi korkeat lämpötilat tyhjäkäynnillä.

                            528 -96 ja palttiarallaa 94 astetta.

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              #15
                              Mun 540:stä on talvella vaihdettu jäähdytin, vesipumppu ja termari. Selittääkö se noita eroja suhteessa Stoneen ja Jarkkil:iin?
                              BMW i4M50

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎