E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Näissä vanhemmissa airbag-ecuissa on aivan ääliö tarkistusrutiini joka vetää ensimmäisestä löydetystä bittivirheestä boksin read-onlyksi ja sitä myöten vaihtokuntoon. Boksissa ei siis mitään vikaa, sisäinen virheentarkistus vain kusi, siihenhän riittää montustä häiriintyvä jännite tai väärä koodaus ncs expertillä.
Boksi on aukaistavissa:
Professional tools and programmers for Car radio decoding, Car dashboard programming, odometer recalibration, immobilizers unlocking.
-727 boksi nähtävästi pitää aukaista, muut saa aukaistua autossa paikallaan. MRZ1-boksille löytyy ilmainen tool32-scriptikin, noille uudemmille ei ole tullut vastaan.
Leave a comment:
-
Kuten JiiVee92 sanoi, niin NCS Expertillä koodaus onnistuu. Koodaus on helppo, jos auton muut yksiköt on kunnossa. Vastaan on tullut tapauksia, joissa auton runkonumeroa ja varustelistaa ei löydy mistään yksiköstä autosta, jolloin yleensä joutuu sitten laskemaan sen varustelistan. Parhaimmissa tai pahimmissa (miten sen nyt ottaa) on ollut ollut 3 eri runkonumeroa & varustelistaa, mutta yksikään ei ole ollut auton oma.Originally posted by Dippada View PostOlisin nyt käytettyä airbag boksia hankkimassa, eli auttakaas tyhmää: millä tuon uuden boksin koodaus autooni sopivaksi onnistuu ja paljonko noin kustantaa?
Leave a comment:
-
Ncs expertillä koodataan, tulee inpa paketin mukana, johto+ohjelmat paketti maksaa muutaman kymmentä € jos et halua itse ostaa systeemeitä niin kysy oman alueesi osiosta koodaajaa.
Leave a comment:
-
Olisin nyt käytettyä airbag boksia hankkimassa, eli auttakaas tyhmää: millä tuon uuden boksin koodaus autooni sopivaksi onnistuu ja paljonko noin kustantaa?
Leave a comment:
-
Airbagin yksikössä meni bitit solmuun. Vaihtoehtoina on vaihtaa boksi tai sitten käyttää se jossain missä bitit laitetaan järjestykseen. Itse vaihdoin yksikön ja koodasin. Vaihto vaatii koodauksen. Tilalle muistaakseni kävi vain samalla numerolla oleva boksi. Sullakin se surullisen kuuluisa yksikkö 65776900727 osanumerolla.Originally posted by Dippada View PostHeitti 2000 530D airbagin vikakoodit. Ei katoa nollaamalla
11 Virransyöttö
F0 Ohjausyksikkö, sisäiset virheet
04 Matkustajan turvatyyny
Vika alkoi, kun 80 vauhdista täräytti monttuun ja valo syttyi. Tuliko airbag yksikössä tunnit täyteen ja mitkä koodit uudessa boksissa pitää olla samoja, että passaa?
Näin ainakin veikkaan noiden koodien perusteella, tosin noista yleismallin testereistä ainakaan suomenkielellä ei ota kyllä erkkikään selvää, joten asian voi vielä varmistaa lukaisemalla koodit vaikka INPA:lla.
Leave a comment:
-
Heitti 2000 530D airbagin vikakoodit. Ei katoa nollaamalla
11 Virransyöttö
F0 Ohjausyksikkö, sisäiset virheet
04 Matkustajan turvatyyny
Vika alkoi, kun 80 vauhdista täräytti monttuun ja valo syttyi. Tuliko airbag yksikössä tunnit täyteen ja mitkä koodit uudessa boksissa pitää olla samoja, että passaa?
Leave a comment:
-
Airbagin boksi vetänyt itsensä jojoon. Olen siinä uskossa ollut, että muilla koodeilla ei silloin ole mitään virkaa ohjailaitevirheen ollessa päällä, ennen kuin sinne on vaihdettu ja koodattu toimiva boksi.Originally posted by Atuski View PostHei, mistä aloittaa? 530d 2000
Leave a comment:
-
Mikä tarkoitus mahtaa olla apukuskin penkin alle liittimeen tulevilla kahdella johdolla? Korista tulevat Keltainen sekä kelta-oranssi katkaistu. Näitä nyt ihmetelly samalla ku airbac valon palamiselle syytä etsinyt. Kyseessä -98 525tds
Leave a comment:
-
Airbag viat eivät kuittaannu itsestään. Harrastajilla on noita piuhoja ja softia joten ei tarvii mennä marmorille ryöstettäväksi.Originally posted by Kasu_ View PostMites kun vaihoin mun e39 528 kangas sportti penkit eteen (tätä ennen oli normi kangas) niin nyt airbagin valo syttyi. Vaihdoin ensin kuskin penkin, kävin koeajolla ja valo ei syttynyt. Sitten vaihoin apparin puolen penkin ja unohdin tietenkin liittää yhden piuhan kiinni siihen boxiin mikä on apparin penkin alla ja bägin valo syttyi.
Laitoin piuhan kiinni niin airbagin valo palaa silti eli pitäisikö sen nollautua automaattisesti jos kaikki kunnossa ja piuhat kiinni vai pitääkö nollauttaa? Airbagin valo syttyy kun käynnistää auton, sammuu sekunniksi ja sitten alkaa taas palamaan sekunnin jäkeen ja palaa kokoajan. Kiitos jo etukäteen!
Leave a comment:
-
Mites kun vaihoin mun e39 528 kangas sportti penkit eteen (tätä ennen oli normi kangas) niin nyt airbagin valo syttyi. Vaihdoin ensin kuskin penkin, kävin koeajolla ja valo ei syttynyt. Sitten vaihoin apparin puolen penkin ja unohdin tietenkin liittää yhden piuhan kiinni siihen boxiin mikä on apparin penkin alla ja bägin valo syttyi.
Laitoin piuhan kiinni niin airbagin valo palaa silti eli pitäisikö sen nollautua automaattisesti jos kaikki kunnossa ja piuhat kiinni vai pitääkö nollauttaa? Airbagin valo syttyy kun käynnistää auton, sammuu sekunniksi ja sitten alkaa taas palamaan sekunnin jäkeen ja palaa kokoajan. Kiitos jo etukäteen!
Leave a comment:
-
Aika erikoinen, että ei mitään vikakoodia antanut. Itsellä sytytteli pakkasella aina valoa ja vikakoodeja löytyi kun lukaisin.Originally posted by ilpopi View PostTämä korjaantui ohjainyksikön vaihdolla, Liettuan pojilta purkuosa huimaan 18 euron hintaan postikuluineen
Tarkalleen oireili siten että valo alkoi syttyilemään kun auton sisälämpötila nousi noin +15 asteeseen ja noin +20 asteessa paloi jo jatkuvasti. Minkäänmoista vikakoodia ei antanut koko vuoden aikana.
Leave a comment:
-
Tämä korjaantui ohjainyksikön vaihdolla, Liettuan pojilta purkuosa huimaan 18 euron hintaan postikuluineenOriginally posted by ilpopi View PostJaahas, juuri tullut etsittyä syytä toisen kulkupelin ABS-valon palamiseen niin tänään -02 530d alkoi vissiin myötätunnosta sytyttelemään airbag-valoa
Valo ei jää palamaan vaan loistaa päällä ihan randomilla joistakin sekunneista about minuuttiin, sitten sammuu myös vaihtelevasti joksikin sekunniksi tai minuutiksi.
Teki samaa jopa moottori sammuksissa virtalukko 1-asennossa.
Inpalla ei vikakoodeja löytynyt joten mikähän tällaista vaivaa voisi aiheuttaa tai mistä lähteä etsimään?
Tarkalleen oireili siten että valo alkoi syttyilemään kun auton sisälämpötila nousi noin +15 asteeseen ja noin +20 asteessa paloi jo jatkuvasti. Minkäänmoista vikakoodia ei antanut koko vuoden aikana.
Leave a comment:
Leave a comment: