E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jkan
    replied
    airbakin keskusyksikkö menee vaihtoon kun valo palaa mittaristossa eikä anna poistaa koodeja vaikka mahdolliset vikakohdat korjattu (ehkä turhaan uusittu osia).

    Mutta mitkä numerosarjat pitää täsmätä uutta boxia hommatessa?

    Riittääkö tuo 65.77-6900727 ja V.2,5?

    Vai pitääkö muutkin täsmätä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sammmy View Post
    Mistähän syystä kyseinen bägivalo syttyi mulla.. Vaihdoin siis sisutan autooni, eli penkit käytetty irti. Laitoin mielestäni turvavyön kiristinpanoksen liittimen sekä suuremman penkin alla olevan liittimen kunnolla kiinni molempiin penkkeihin..

    Onkohan tuosta "uudesta" apparin penkistä tunnistinmatto sökö vai voiko tuo airbag valo syttyä kun käyttää nuo johdot irti? Akun kenkä oli irti koko ajan kun penkkejä vaihdoin.. Eli meneekö vaan nollaamalla vai joutuuko putsaamaan liittimet ja katsomaan mahd. vikakoodit?

    Tarkista vikakoodit ja nollaa. Ellei ole mitään vikaa niin sammuu valo nollaamisella.

    Leave a comment:


  • Sammmy
    replied
    Mistähän syystä kyseinen bägivalo syttyi mulla.. Vaihdoin siis sisutan autooni, eli penkit käytetty irti. Laitoin mielestäni turvavyön kiristinpanoksen liittimen sekä suuremman penkin alla olevan liittimen kunnolla kiinni molempiin penkkeihin..

    Onkohan tuosta "uudesta" apparin penkistä tunnistinmatto sökö vai voiko tuo airbag valo syttyä kun käyttää nuo johdot irti? Akun kenkä oli irti koko ajan kun penkkejä vaihdoin.. Eli meneekö vaan nollaamalla vai joutuuko putsaamaan liittimet ja katsomaan mahd. vikakoodit?

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Vaihdoit siis koko satelliitin ja vika poistui?
    Juu sen tunnistimen vaihdoin sinne kuskin penkin alle..
    Se oli omassa tätä vanhempaa mallia:

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Manni View Post
    Vika oli siinä kuskin penkin alla olevassa satelliitissa..Ei killota airbag valo enää
    Vaihdoit siis koko satelliitin ja vika poistui?

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Niissä satelliittien liittimissä on huulelliset silikonitiivisteet jotka eivät kyllä anna periksi vaikka lattialla lilluisi vettä 10-vuotta?
    Ok, jos viitsii "harrastella" niin voihan ne tsekata, mutta näin ensiarviona ja kokemuksesta tiedän sen melko turhaksi.
    En tosiaan nyt tiedä/muista miten tuon sivuverhon paukun vikakoodi tässä kohtaa tulee jos piuha on poikki, mutta jotenkin 8-9-vuoden takaa muistelisin että juurikin satelliitista...vai muistelenko "höpöjä"?
    Mutta, kun saat ongelman ratkaistua niin kerro mistä se lopulta löytyi.
    Vika oli siinä kuskin penkin alla olevassa satelliitissa..Ei killota airbag valo enää

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Ei taas mikään ekalla kerralla onnistu..
    Tilasin tämän osan ja väärähän se oli:


    Omassa tämmöinen osa missä pienempi liitin:



    96 vuosmallissa sitten ilmeisesti tämä "motion sensor"?

    Nyt ois myynnissä sitten tuo uudemman E39 satelliitti jos joku tarvii..

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Manni View Post
    Tilasin jo ebaysta käytetyn satelliitin 21€ postikuluineen tuli maksamaan.
    Lähteekö muuten helposti tuo a pilarin verhous irti? Vois vilkaista ne johdot että on kunnossa..
    Otin tuon a-pilarin verhouksen irti ja ei tuossa ollut ollenkaan pilari airbageja..6 johtoa meni siellä alla niputettuna sukkaan ja näyttivät ehjiltä..Eli vika ilmeisesti siinä satelliitissa?

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    No, Clavurion oli kyllä sitä mieltä että verhosta tulee oma koodinsa ja paha sitä on kiistääkkään kun en varmaksi tiedä/muista?
    Tuntuu vain hieman kummalliselta yhteensattumalta että se satelliitti itsessään olisi mennyt juuri lasinvaihdon aikana, vaikka ei se toki mahdotonta ole tietenkään sekään.
    Tietenkin, voit ottaa a-pilarin verhouksen irti ja tsekata näkyisikö paukun suunnalla mitään mikä selittäisi ko.ongelmaa.
    Jos siellä kaikki ok, niin satellitti sitten vaihtoon (ei montaa euroa romiksella maksa jos pääsee itse irroittamaan=maksaa siis irroittamisen).

    Tilasin jo ebaysta käytetyn satelliitin 21€ postikuluineen tuli maksamaan.
    Lähteekö muuten helposti tuo a pilarin verhous irti? Vois vilkaista ne johdot että on kunnossa..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Manni View Post
    Juu ilmoittelen kyllä missä se vika oli..Mutta jos joku tietää varmaksi että minkä vikakoodin se sivuverhon paukun katkennut johto aiheuttaa niin ois kiva tietää ettei turhaan siihen osia ostele? Ja muutenkin sitten vois viedä tuon auton sinne korjaamolle missä tuo lasi vaihdettiin..
    No, Clavurion oli kyllä sitä mieltä että verhosta tulee oma koodinsa ja paha sitä on kiistääkkään kun en varmaksi tiedä/muista?
    Tuntuu vain hieman kummalliselta yhteensattumalta että se satelliitti itsessään olisi mennyt juuri lasinvaihdon aikana, vaikka ei se toki mahdotonta ole tietenkään sekään.
    Tietenkin, voit ottaa a-pilarin verhouksen irti ja tsekata näkyisikö paukun suunnalla mitään mikä selittäisi ko.ongelmaa.
    Jos siellä kaikki ok, niin satellitti sitten vaihtoon (ei montaa euroa romiksella maksa jos pääsee itse irroittamaan=maksaa siis irroittamisen).

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Niissä satelliittien liittimissä on huulelliset silikonitiivisteet jotka eivät kyllä anna periksi vaikka lattialla lilluisi vettä 10-vuotta?
    Ok, jos viitsii "harrastella" niin voihan ne tsekata, mutta näin ensiarviona ja kokemuksesta tiedän sen melko turhaksi.
    En tosiaan nyt tiedä/muista miten tuon sivuverhon paukun vikakoodi tässä kohtaa tulee jos piuha on poikki, mutta jotenkin 8-9-vuoden takaa muistelisin että juurikin satelliitista...vai muistelenko "höpöjä"?
    Mutta, kun saat ongelman ratkaistua niin kerro mistä se lopulta löytyi.
    Juu ilmoittelen kyllä missä se vika oli..Mutta jos joku tietää varmaksi että minkä vikakoodin se sivuverhon paukun katkennut johto aiheuttaa niin ois kiva tietää ettei turhaan siihen osia ostele? Ja muutenkin sitten vois viedä tuon auton sinne korjaamolle missä tuo lasi vaihdettiin..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Manni View Post
    Eikö vika voi olla likaisessa/hapettuneessa liittimessä? No pitää ottaa penkki ja katsoa.. 2 muuta autoa ajossa niin kerkiää tuota rassaamaan
    Voikohan tuo sivuverhon paukun piuha antaa samaa vikakoodia?
    Niissä satelliittien liittimissä on huulelliset silikonitiivisteet jotka eivät kyllä anna periksi vaikka lattialla lilluisi vettä 10-vuotta?
    Ok, jos viitsii "harrastella" niin voihan ne tsekata, mutta näin ensiarviona ja kokemuksesta tiedän sen melko turhaksi.
    En tosiaan nyt tiedä/muista miten tuon sivuverhon paukun vikakoodi tässä kohtaa tulee jos piuha on poikki, mutta jotenkin 8-9-vuoden takaa muistelisin että juurikin satelliitista...vai muistelenko "höpöjä"?
    Mutta, kun saat ongelman ratkaistua niin kerro mistä se lopulta löytyi.

    Leave a comment:


  • Manni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei siitä päälleppäin katsoen selviä mitään, joten lienee ihan turha irroitella penkkiä jos uusi/käytetty ehjä vaihto-osa ei ole kädessä?
    Tiedä sitten ilmoittelisiko vikaa satelliittiin, jos lasinvaihtajat ovat saaneet lasia irti veistäessään a-pilarin airbag sivuverhon paukun piuhan poikki?
    Eikö vika voi olla likaisessa/hapettuneessa liittimessä? No pitää ottaa penkki ja katsoa.. 2 muuta autoa ajossa niin kerkiää tuota rassaamaan
    Voikohan tuo sivuverhon paukun piuha antaa samaa vikakoodia?

    Leave a comment:


  • IsoPee
    replied
    Mistäköhän jatkaisi selvittelyä, kun viisatanen herjaa sivutörmäystunnistimia molemmin puolin ja ne ovat vaihdettu. Välillä antaa kuitata välillä ei. Pysyy poissa yleensä yhden startin tai max 2 päivää. Joku ohjauskortti vai ?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    ITS:stä tulee kyllä oma koodinsa. Lisäksi sen ITS:n paukkuosa ja liitin on niin syvällä kojelaudan alla, että lienee mahdotonta sitäkään vaurioittaa lasinvaihdossa.
    Siis kokemuksesta tiedän että lasinvaihtaja on ko.paukunpiuhan saanut poikki "veistokoneella" sohlatessaan, mutta tosiaan tuon satelliitin vikakoodiyhteyttä tähän kattopaukkuun ei ole tiedossa?

    Leave a comment:

Working...
X