Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKO
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 56

    E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

    Olen suhteellisen uusi BMW:n omistaja ja olen ollut hyvin tyytyväinen autooni (E39 523iA touring -97). Aivan viime aikoina on pari kertaa käynyt kuitenkin niin että ABS ja ASC+T valot ovat syttyneet ajaessa (ehkä pienen töyssyn yli ajettua) ja pysyneet päällä loppumatkan ajan. Valot ovat kuitenkin sammuneet automaattisesti kun olen seuraavan kerran käynnistänyt moottroin ja ajanut jonkin aikaa. Muutaman kerran on jarrupoljin myös täristänyt/iskenyt vastaan kun on jarruttanut hiljaisesta vauhdista.

    Foorumista löysin joitain kommentteja että vika saattaisi olla nopeusantureissa, tai ABS-boxissa (kallis vaihtaa). Mistä vikaa täytyisi lähteä etsimään, onko testeri ainoa tapa etsiä vikaa? Onko ABS-boxin vaihto edessä?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Kuulostaa ABS-anturilta, joka on vasemman etupyörän takana, ehkä kosketushäiriö.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Joo, vaikuttaa ABS-anturilta, minkä viat taitaa olla oikeestaan tyyppivika näissä vehkeissä. Niin ja niitähän on sitten 4 kpl, jokaisen pyörännavassa yksi, et siitä vaan tutkimaan ja ettimään mikä niistä neljästä temppuilee .. Laakkosen testerihän sen varmaan kyllä kertoo 80€:lla, mutta tuolla rahalla jo saa yhden anturin kaupasta, et jos vaan ite keksii mikä niistä on viallinen ..
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • MKO
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 56

        #4
        Kiitos, onko mitään tapaa jolla voisi itse testata toimiiko anturi?

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Duunikaverilla kun toi anturi meni. Niin ei pelannu nopeusmittari, kulutusmittari, polttoainemittari ja noi valot palot palo.
          Eikä tietenkään Abs eikä luistonesto toiminut. Ja tuntu vielä että autosta hävis osa tehoista.
          Ja toi oli kuskinpuolen takarenkaan anturi
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • MKO
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 56

            #6
            Autossa kyllä kaikki muut mittarit ja valot toimivat hyvin, vain ABS ja ASC+T syttyvät satunnaisesti ja palavat jatkuvasti kunnes moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, jolloin ne sammuvat jonkin ajan kuluttua. Olisiko vika jossain muualla?

            Comment

            • Karra
              Newbiemmer
              • Aug 2004
              • 7

              #7
              ABS anturi viallinen jossakin renkaassa. Autossani oli samavika. Laakkosella anturi maksoi n. 100€+työt.
              ABS ja ASC+T liittyvät toisiinsa.

              Comment

              • qsikko
                Newbiemmer
                • Jan 2004
                • 17

                #8
                Kaasuläpän vaijeri pois paikoiltaan? Aiheuttaa ihan saman vian tai kaasuläpän moottori paskana :?

                Comment

                • JH2003
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 362
                  • Vantaa

                  #9
                  Mulla oli kans toi vaijeri hypänny pois paikoiltaan. Senku laitto takaisin niin valot sammuivat ja abs/asc rupes toimimaan

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Wittu_joo
                    Duunikaverilla kun toi anturi meni. Niin ei pelannu nopeusmittari, kulutusmittari, polttoainemittari ja noi valot palot palo.
                    Eikä tietenkään Abs eikä luistonesto toiminut. Ja tuntu vielä että autosta hävis osa tehoista.
                    Ja toi oli kuskinpuolen takarenkaan anturi
                    Joo, kuskinpuolen takarenkaan anturista tulee samalla mittaristolle nopeustiedot tms., joten jos ABS/ACS-valot palaa ja mittarit ei toimi, se kuskinpuolen takapyörän anturi ja jos valot palaa, mutta mittarit toimii, on se joku niistä muista kolmesta anturista joka on p..kana ..
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #11
                      Noniin näyttäis siltä että on toi kuskin puolen takarenkaan abs-anturi rikki. Yritin ETK:sta ettiä kuvaa, että minkälainen olis vaihtaa, mutta en sitä löytäny. Osaisiko joku muu tämän tehdä (siis etsiä kuvan) tai sitten vain kommentoida minkälainen homma tuo vaihto olisi, kun en tässä muutamaan päivään vielä itse auton alle pääse rymyämään...

                      Comment

                      • Vee-eit
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 709
                        • Turku

                        #12
                        Helppoo ku heinän teko. Ruuvi auki ja anturi ulos, on yleensä hapettunu kiinni, mutta sehän on jo rikki, niin voimaa vaan. Johto irti kiinnikkeistä ja liitin auki sisälokarin takaa. Liitin on myös tiukassa, älä riko sitä. Ja sitten uusi paikalleen ja jännittämään sammuuko valo..
                        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Originally posted by Martti
                          Noniin näyttäis siltä että on toi kuskin puolen takarenkaan abs-anturi rikki. Yritin ETK:sta ettiä kuvaa, että minkälainen olis vaihtaa, mutta en sitä löytäny. Osaisiko joku muu tämän tehdä (siis etsiä kuvan) tai sitten vain kommentoida minkälainen homma tuo vaihto olisi, kun en tässä muutamaan päivään vielä itse auton alle pääse rymyämään...
                          Tälleen e39 ennen 9/98.
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • Martti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 787
                            • Suomi

                            #14
                            Nyt on kuskin puolen abs-anturi vaihdettu takaa, mutta valot syttyvät vieläkin toisinaan. Anturin vaihdon jälkeen "nollattiin" vikakoodi pitämällä virta-avainta tietyssä asennossa tietyn aikaa (en nyt muista missä). Nyt tulikin mieleen että onko vika anturin ja sieltä lähtevän piuhan liitoksessa (siis se ainakin meillä sinisen värinen liitin) vai voiko olla abs-boksi viallinen, tai vielä jossain muualla? Nopeusmittari jne on myös pimeänä vian ollessa päällä, joten rajaako ko. asia vian pois abs-boksista ja kohdistaa sen johonkin muualle?

                            Vikakoodithan luettiin ennen anturin vaihtoa Stockmann-autossa ja todettiin että kuskin puolen anturi paskana. Tähän liittyen siis pitäisikö vikamuistista näkyä, mikäli abs-boksi on viallinen?

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #15
                              Ei tuu mitn tästä hommasta...

                              Nostetaanpa ylös taas tätä asiaa...
                              Nyt on vaihdettu abs-boksilta ja takapyörältä liittimet, ja abs/asc valot syttyivät vieläkin muutaman km:n ajon jälkeen. Lisäksi nopeusmittari näyttää nollaa. Stockmann-autossa väittivät ettei muuta vaihtoehtoa ole, kuin abs-boksin uusiminen (hinnaksi sanoivat 2000e, ei paha!?!). Nyt tarvisinkin tietoa, pitäisikö vikakoodeissa näkyä erikseen abs-boksin viallisuus (kun herjaa vaan tuosta kuskinpuolen takarenkaan abs/asc-anturista), mikäli se on viallinen? Entä minkälainen systeemi tuolla pyörän navan sisällä on, voisiko siellä olla jossakin vikaa? Missä kilometreissä nuita bokseja on ollut tapana napsahdella ja minkä ikäisissä autoissa? Tämä yksilö on siis -99 ja 55tkm ajettu (kaikki kilsat on mittarissa), jos ei aikaisemmista viesteistä ole tullut ilmi.
                              Ehottaakapa ees jotaki mistä vikaa pitäis/kannattais hakea ja jos ei muuta, niin mistä tuommosen toimivan boksin vois saada edullisesti!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎