Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #16
    Käytettyja abs-boxeja näkyy olevan ainakin Jalosen purkaamolla (www.varaosahaku.fi).
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Vee-eit
      Käytettyja abs-boxeja näkyy olevan ainakin Jalosen purkaamolla (www.varaosahaku.fi).
      Pitää olla vaan tarkkana että se on uudemmasta kuin 9/98 koska se vaihtu tolloin ja jalosen vakuutteluihin ei kannata sitten uskoa koska ne myy mitä sä haluat ostaa eli kannattaa varmistaa se jollain muulla tavalla.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #18
        Eikös se boksi tuon ikäisessä olekin hanskalokeron takana.Ja 9/98 vanhemmissa pumpun yhteydessä konehuoneessa.

        Edit:9/98 ja vanhemmissa ehjän nopeus anturin resistanssi tulisi olla välillä 2500-4500 ohmia.Mutta tuohon uudempaan tämä ohje ei taida käydä.
        Last edited by creative 22; 19-10-2005, 20:16.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by creative 22
          Eikös se boksi tuon ikäisessä olekin hanskalokeron takana.Ja 9/98 vanhemmissa pumpun yhteydessä konehuoneessa.
          Ei vaan toisin päin
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #20
            Originally posted by Rahu
            Ei vaan toisin päin
            Todellako?Oma autoni on 10/97 ja boksi on pumpun kyljessä.Ja ovatko tis:ssä tiedot menneet väärin päin?
            edit:taisin tosiaan katsoa väärin, olit oikeassa
            Last edited by creative 22; 19-10-2005, 20:32.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Kyllä se boksi on 9/98 jälkeen konehuoneessa, saattaa siellä vanhemmissakin joku boksi olla mutta ei koko yksikkö.

              Martti: boksia hankkiessa kannattaa myös varmistaa ettei osta DSC-boksia, siis jos autossa on vain ASC-T. Boksista oli täällä juttua aikaisemminkin, luepa tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36484
              E39 528iA

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Aivan totta tämä tieto, tarkistin vielä omastani, muistin että se oli tuo kapeampi malli mutta eipäs ollutkaan, jokin apu-boksi tuossakin tosin on.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  Originally posted by Martti
                  Nostetaanpa ylös taas tätä asiaa...
                  Nyt on vaihdettu abs-boksilta ja takapyörältä liittimet, ja abs/asc valot syttyivät vieläkin muutaman km:n ajon jälkeen. Lisäksi nopeusmittari näyttää nollaa. Stockmann-autossa väittivät ettei muuta vaihtoehtoa ole, kuin abs-boksin uusiminen (hinnaksi sanoivat 2000e, ei paha!?!). Nyt tarvisinkin tietoa, pitäisikö vikakoodeissa näkyä erikseen abs-boksin viallisuus (kun herjaa vaan tuosta kuskinpuolen takarenkaan abs/asc-anturista), mikäli se on viallinen? Entä minkälainen systeemi tuolla pyörän navan sisällä on, voisiko siellä olla jossakin vikaa? Missä kilometreissä nuita bokseja on ollut tapana napsahdella ja minkä ikäisissä autoissa? Tämä yksilö on siis -99 ja 55tkm ajettu (kaikki kilsat on mittarissa), jos ei aikaisemmista viesteistä ole tullut ilmi.
                  Ehottaakapa ees jotaki mistä vikaa pitäis/kannattais hakea ja jos ei muuta, niin mistä tuommosen toimivan boksin vois saada edullisesti!
                  Jos tuolla anturinvaihdolla oli jotain vaikutusta tuohon vikatiheyteen, eli kuinka usein vilkkuu noi varoitusvalot, niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että siinä anturissa oli jotain vikaa ja on ehkä edelleen. Jos siinä siis oli/on jotain vikaa ja edelleen herjaa vain siitä, niin voisikohan olla vika siinä anturin vastakappaleessa, eli siellä on varmaa joku reikälevy, josta 0 ja 1 -pulssit tulee. E39:än rakennetta en tunne, mutta joissain autoissa tuo levy ruostuu reikien kohdalta "umpeen" ja silloin signaali ei kelpaa autolle. Halvin homma olisi ensin tarkistaa tuon vastakappaleen kunto tai vetäisi vaikka jatkojohdon toisen takapyörän anturiin ja kattoisi tuleeko mittaristolle nopeussignaali sieltä toisesta anturista. Ainakin E46:ssa DSC:llä tuo oikean puolen taka-anturi on AGS:ää (Adaptive Transmission Control) varten ja jos sen johto on tuossa testissä irti, niin se saattaa herjata silti ABS-jne. valoja, mutta jos sitä kautta saa nopeussignaalin, niin ongelma on vasemmalla takana edelleen...joko uus anturi, vastakappale tai anturin johto.

                  Yksi mikä tuli mieleen on se, että kokeilisi toista mittaristoa, jos vika olisi kuitenkin mittaristossa. Epätodennäköistä kuitenkin, koska diagnoosi herjaa vain takavasemman anturia.

                  Tuolla Stockkalla tuskin haluavat alkaa säveltämään patenttien kanssa ja myyvät sulle mieluummin kk-palkan hintaisen osan, mutta ite kokeilisin ensiksi nuo em. keinot. Rahalle on parempaakin käyttöä, kuin heittää sitä kaivoon...
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Jos tuolla anturinvaihdolla oli jotain vaikutusta tuohon vikatiheyteen, eli kuinka usein vilkkuu noi varoitusvalot, niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että siinä anturissa oli jotain vikaa ja on ehkä edelleen. Jos siinä siis oli/on jotain vikaa ja edelleen herjaa vain siitä, niin voisikohan olla vika siinä anturin vastakappaleessa, eli siellä on varmaa joku reikälevy, josta 0 ja 1 -pulssit tulee. E39:än rakennetta en tunne, mutta joissain autoissa tuo levy ruostuu reikien kohdalta "umpeen" ja silloin signaali ei kelpaa autolle. Halvin homma olisi ensin tarkistaa tuon vastakappaleen kunto tai vetäisi vaikka jatkojohdon toisen takapyörän anturiin ja kattoisi tuleeko mittaristolle nopeussignaali sieltä toisesta anturista. Ainakin E46:ssa DSC:llä tuo oikean puolen taka-anturi on AGS:ää (Adaptive Transmission Control) varten ja jos sen johto on tuossa testissä irti, niin se saattaa herjata silti ABS-jne. valoja, mutta jos sitä kautta saa nopeussignaalin, niin ongelma on vasemmalla takana edelleen...joko uus anturi, vastakappale tai anturin johto.

                    Yksi mikä tuli mieleen on se, että kokeilisi toista mittaristoa, jos vika olisi kuitenkin mittaristossa. Epätodennäköistä kuitenkin, koska diagnoosi herjaa vain takavasemman anturia.

                    Tuolla Stockkalla tuskin haluavat alkaa säveltämään patenttien kanssa ja myyvät sulle mieluummin kk-palkan hintaisen osan, mutta ite kokeilisin ensiksi nuo em. keinot. Rahalle on parempaakin käyttöä, kuin heittää sitä kaivoon...

                    Tarkoititko tuolla vastakappaleella sitä "johdonpäätä" mihin anturi takana kytketään kiinni, siis toinen pää pyörännapaan ja toinen tuohon vastakappaleeseen. Jos sitä tarkoitit, niin se on vaihdettu uuteen. Uuden koko johdon vaihtaminen ei liene mikään simppeli homma, vai mitä? Tuosta valojen syttymistiheydestä en osaa sanoa, onko muuttunut miksikään. Näyttäis tulevan melkolailla tarkalleen 6-8 päivän välein.
                    Tuossa lueskelin noilta britti- ja jenkkisivuilta, mitkä oli linkitetty toisesta threadista tähän samaan aiheeseen liittyen, että saksasta saisi tuon repair-kit:in (vai mitähän nimeä käyttivät) ~500e hintaan + boksin koodaus max 1h työ. Yrittivät varmaan kaupata siellä Stokkalla koko vitun boksi-hydrauliyksikkö-settiä siihen 2keur hintaan, kun siihen ei tarvisi kuin sen muovisen elektroniikkaosan. Tosin jotkut olivat tästäkin köyhtyneet sen 1,5keur.
                    Tuntuu olevan melko yleinen vika tämän ikäisissä autoissa, kilometreistä riippumatta...ihmetyttää vaan, että miten tämän hintaluokan autoissa tuommosia vikoja voi olla tai miksi niitä ei ole korjattu vaikkapa jälkikäteen kutsumalla kaikki kyseisen ns. heikon kohdan omaavat yksilöt tämän boksin vaihtoon. Kalliiksihan se olisi tullut BMW:lle, mutta ainakin maine olisi säilynyt! Joo ja tiedän, että voisi ostaa sen toyota corollan ja muuta paskaa jos huolettomia kilometrejä haluaa jne...sitä ei mulle tarvii kertoa. Mun mielestä tällaset viat ei vaan kuulu laatuautoon ja uskon, että aika moni täällä on mun kans samaa mieltä.
                    Mutta kiitoksia kaikille vihjeitä antaneille.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #25
                      Niin, tää ABS-boxi-vika on 9/98 mullistuksessa tullut tyyppivika ja noita boxeja on kait kärvähdellyt ihan kilsoista riippumatta, vanhemmissa vehkeissä toi boxi ei taida olla pahemmin koskaan ongelmana. Se ilmenee just tolla tavalla ja vikakoodina se näyttää koneilla vaan anturivikaa, sieltä boxin sisältä ilmeisesti käryää poikki anturilinja ja se näyttää sen vikana kuin se olisi anturivammaa. Ainoo tapa todeta toi taitaa olla vaihtaa päikseen taka-anturit puolelta toiselle ja sitten, kun valo taas syttyy tsekkaa koodit uudelleen. Jos se edelleen herjaa samaa pyörää, niin vika on boxissa.

                      Stockalla ne näköjään yrittää hinnasta päätellen kauppaa sulle koko hydr.yksikköä vaikka siihen ETK:nkin mukaan saa korjaussarjaa, jossa tulee se pelkkä boxi siihen kylkeen .. tolla korjaussetillä tuosta kyllä pitäis selvitä alle 1000 euron hinnalla.
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #26
                        Originally posted by Martti
                        Tarkoititko tuolla vastakappaleella sitä "johdonpäätä" mihin anturi takana kytketään kiinni, siis toinen pää pyörännapaan ja toinen tuohon vastakappaleeseen. Jos sitä tarkoitit, niin se on vaihdettu uuteen. Uuden koko johdon vaihtaminen ei liene mikään simppeli homma, vai mitä? Tuosta valojen syttymistiheydestä en osaa sanoa, onko muuttunut miksikään. Näyttäis tulevan melkolailla tarkalleen 6-8 päivän välein.

                        Tuntuu olevan melko yleinen vika tämän ikäisissä autoissa, kilometreistä riippumatta...ihmetyttää vaan, että miten tämän hintaluokan autoissa tuommosia vikoja voi olla tai miksi niitä ei ole korjattu vaikkapa jälkikäteen kutsumalla kaikki kyseisen ns. heikon kohdan omaavat yksilöt tämän boksin vaihtoon. Kalliiksihan se olisi tullut BMW:lle, mutta ainakin maine olisi säilynyt! Joo ja tiedän, että voisi ostaa sen toyota corollan ja muuta paskaa jos huolettomia kilometrejä haluaa jne...sitä ei mulle tarvii kertoa. Mun mielestä tällaset viat ei vaan kuulu laatuautoon ja uskon, että aika moni täällä on mun kans samaa mieltä.
                        Mutta kiitoksia kaikille vihjeitä antaneille.
                        Tarkoitin vastakappaleella sitä osaa, joka on siellä reiän takana, johon itse anturi tökätään. Jartsa, TJJ ja muut tietää varmaan millanen rakenne E39:ssä sisällä on ja voiko vika missään tapauksessa olla tuossa tarkoittamassani ”reikälevyssä” tms. osassa, joka ne signaalit määrää. Ilmeisesti vika ei voi olla ikinä siellä, kun kukaan ei asiaa ole kommentoinut

                        Jos vika tulee niinkin harvoin kuin 6-8 päivän välein, niin tuota testausmenetelmääni on ikävä kokeilla, kun osa autosta on tällöin koko ajan toimintakyvyttömänä.

                        Tuosta bemarin tyylistä jättää korjauskutsut tekemättä olen samaa mieltä kanssasi. Ihmetyttää mikä on sakemannien laatukäsite, kun jaappanin alihankkijat osaa tehdä kesken mallisarjan muutoksia viallisiin komponentteihin ja ne autot, joissa vikoja on, kutsutaan korjaukseen. Bemarin viisaat inssit ei uskalla ottaa yhteyttä VDO:n, Boschin jne. vastuullisiin ja vaatia parempaa laatua. Viat korjaantuvat vasta mallisarjojen vaihtuessa ja sitten tuleekin taas uudet kivat ja ahh niin kalliit tyyppiviat...

                        Originally posted by jartsa02
                        Niin, tää ABS-boxi-vika on 9/98 mullistuksessa tullut tyyppivika ja noita boxeja on kait kärvähdellyt ihan kilsoista riippumatta, vanhemmissa vehkeissä toi boxi ei taida olla pahemmin koskaan ongelmana. Se ilmenee just tolla tavalla ja vikakoodina se näyttää koneilla vaan anturivikaa, sieltä boxin sisältä ilmeisesti käryää poikki anturilinja ja se näyttää sen vikana kuin se olisi anturivammaa. Ainoo tapa todeta toi taitaa olla vaihtaa päikseen taka-anturit puolelta toiselle ja sitten, kun valo taas syttyy tsekkaa koodit uudelleen. Jos se edelleen herjaa samaa pyörää, niin vika on boxissa.
                        Meinasitko, että vaihtaa pelkät anturit puolelta toiselle vai, että vetää ne johtoineen, eli vasemmasta tulee oikea ja päinvastoin? Jos vaihtaa pelkät anturit, niin silloinhan ei selviä se, onko vika jossain anturin lähistöllä, vaikka itse anturi olisi ehjä.

                        On muuten aika merkillinen tuo vika kun ilmestyy noin harvoin. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että se vikavalo palais koko ajan, jos sieltä kalliista boxista olisi joku johdin poikki
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by KFZ-Koenig
                          Tarkoitin vastakappaleella sitä osaa, joka on siellä reiän takana, johon itse anturi tökätään. Jartsa, TJJ ja muut tietää varmaan millanen rakenne E39:ssä sisällä on ja voiko vika missään tapauksessa olla tuossa tarkoittamassani ”reikälevyssä” tms. osassa, joka ne signaalit määrää. Ilmeisesti vika ei voi olla ikinä siellä, kun kukaan ei asiaa ole kommentoinut

                          Jos vika tulee niinkin harvoin kuin 6-8 päivän välein, niin tuota testausmenetelmääni on ikävä kokeilla, kun osa autosta on tällöin koko ajan toimintakyvyttömänä.

                          Tuosta bemarin tyylistä jättää korjauskutsut tekemättä olen samaa mieltä kanssasi. Ihmetyttää mikä on sakemannien laatukäsite, kun jaappanin alihankkijat osaa tehdä kesken mallisarjan muutoksia viallisiin komponentteihin ja ne autot, joissa vikoja on, kutsutaan korjaukseen. Bemarin viisaat inssit ei uskalla ottaa yhteyttä VDO:n, Boschin jne. vastuullisiin ja vaatia parempaa laatua. Viat korjaantuvat vasta mallisarjojen vaihtuessa ja sitten tuleekin taas uudet kivat ja ahh niin kalliit tyyppiviat...



                          Meinasitko, että vaihtaa pelkät anturit puolelta toiselle vai, että vetää ne johtoineen, eli vasemmasta tulee oikea ja päinvastoin? Jos vaihtaa pelkät anturit, niin silloinhan ei selviä se, onko vika jossain anturin lähistöllä, vaikka itse anturi olisi ehjä.

                          On muuten aika merkillinen tuo vika kun ilmestyy noin harvoin. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että se vikavalo palais koko ajan, jos sieltä kalliista boxista olisi joku johdin poikki
                          Siellä sisällä taitaa olla hammaskehä, mistä toi anturi tunnistaa pyörimisen. Se ei taida näissä E39:ssä olla se vikapaikka, joissain tapauksissa (kuten itelläkin oli) siihen anturin päähän kertyy metalli/ruostesaissea (kun se anturi on magneettinen) ja se aiheuttaa häiriöitä. Tuossa Martin tapauksessa tuskin enää on siitä kysymys, kun kerran se anturi on jo vaihdettu uuteen anturiin.

                          Niin, meinasin että vaihtaa vaan anturit päikseen, sillä nyt saa selvitettyä että onko vika anturissa vai jossain muualla. Vika voi tietysti olla ton jälkeen vieläkin piuhoissa, mutta veikkaan kyllä ennemminkin sitten tuota boxia, kun se kerran on noissa tyyppivikana. Tota uudempaa 9/98-jälkeistä ABS-vehjettä ei edes oikeen pysty yleismittari/skooppi-menetelmillä tutkimaan, kun se systeemi virtojen päällelaiton jälkeen käy tsekkaa tarkistuspulssilla noi anturit ja jos jostain anturilinjasta ei tuu oikeeta arvoa tuosta, se sulkee sen linjan käytöstä pois ja sytyttää valon ja sen jälkeen ei enää pääse mittailemaan millään vehkeellä sitä signaalia. Ainoaksi vaihtoehdoksi sitten jää tutkiminen koodien kautta sitä. Vanhemmissa vehkeissä pärjäilee vielä hyvin pelkällä yleismittarilla noitten antureitten tutkimuksissa.

                          Noi elektroniikkaviat on kyllä sellasia, että hyvinkin voivat vaan esiintyä silloin tällöin vähän riippuen siitä miten sieltä johdin kärähtää.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #28
                            Alles klar Sun pitää Jartsa seuraavaks erikoistuu noiden boxien korjauskolvailuun, kun tuota tietämystä noista löytyy
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #29
                              Jartsa02 tuntuu tietävän nämä hommelit aika tarkkaan.Esim. Autodata ei anna mitään mittausarvoja/tietoja tästä uudemmasta systeemistä.
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                #30
                                No jonkun verran noita on tullut tutkailtua: tuosta omasta vanhemmasta vehkeestä tutkailin tota jo aikaisemmin, kun ABS-valo paloi mittaristossa. Sen sai vielä selvitettyä helpolla ihan yleismittarilla. Sitten tuossa tutkailtiin keväällä ton Rahun vehjettä, kun siinä paloi tuo valo kanssa. Toi Rahun peli onkin 99-mallinen ja siinä on taas toi uudempi systeemi. Siitäkin nyt sitten, kun aikansa sähläiltiin, niin saatiin sekin homma selvitettyä ja siinä samalla sitten sai jotain selville tuo systeemin toiminnasta. Noista antureista ei taida ollakaan mitään datoja missään ja pelkällä yleismittarilla niistä ei edes saa mitään selville, kun ne on jotain Hall-piirejä ja toiminta selvii vasta kun niihin saa jännitteen päälle ja sitten skoopilla tsekkaa signaalin.
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎