Originally posted by Rock-Ola
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring luukun kaasujousien vaihto
Collapse
X
-
Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
-
-
Eipä se paha rasti ole niitä vaihtaa oikeestaan yhden asian kanssa joutuu takkuamaan ja se on pumppujen päiden irrottaminen ja kiinnittäminen sieltä/sinne katon sisään.. Muistaakseni Lasiluukku piti irrottaa muusta luukusta saranoineen.. Saranoiden säätäminen oli aika anaalista että sai sen lasiluukun osumaan ja irtoomaan kunnolla siitä reijästä..
Edit: niin tietty mä en nut tiedä sit kumman tyyppinen luukku sulla on kysees ilman hydrauliikkaa niin kun mulla vai se jossa on hydraulipumppu, ja että onko niillä tos hommas kuinka eroavaisuuksia..Last edited by marcus_108; 11-05-2013, 19:49.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLasiluukku ei tarvitse irroittaa. 15min homma vaihtaa pumput. Kyseessä ilmeisesti hydrauli luukku jossa vain yksi pumppu.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Muistaakseni oot bmw master itekkin takunnu ton asian kans..
65cm vääntöraudalla olen n.tunnin askarrellut eikä irtoa. Wtf? Toinenpuoli oli n.5min homma vaihtaa.Hain romuliikkeestä 120cm pitkän putken. Ei irtoa silläkään kun vääntää. Hajoaa auto ennemmin ympäriltä.
Tuonne ei pääse mitenkään käsiksi, muutakuin tekemällä reikä kattopeltiin?
Muistu mieleen syy miks irrotettiin se lasi, sillä sai lisää näkyvyyttä ja tilaa työskentelyyn..
Ja sieltä lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ing+takaluukkuLast edited by marcus_108; 11-05-2013, 22:44.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostMuistaakseni oot bmw master itekkin takunnu ton asian kans..
Muistu mieleen syy miks irrotettiin se lasi, sillä sai lisää näkyvyyttä ja tilaa työskentelyyn..
Ja sieltä lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ing+takaluukku
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKyseessä ilmeisesti hydrauli luukku jossa vain yksi pumppu.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Pallonivel on paikoillaan mutta miten ihmeessä sen tapin saa siitä toisesta päästä läpi ? Luukku ei nouse ylös enempää ja jousi on niin jäykkä ettei saa painettua kohdalleen... kylläpä tökkii vastaan tää vaihtaminen
Edit: Vai pitääkö tappi laittaa ensin ja sitten vasta pallonivel ? Sehän ei sillä tavalla kyllä osu kohdalleen kun jousi/pumppu on 1cm pidempi kuin kiinnikkeiden välit... Nyt kaljaa ja huomenna jatkuu...Last edited by Marcus; 01-06-2013, 21:10.
Comment
-
-
Originally posted by Marcus View PostPallonivel on paikoillaan mutta miten ihmeessä sen tapin saa siitä toisesta päästä läpi ? Luukku ei nouse ylös enempää ja jousi on niin jäykkä ettei saa painettua kohdalleen... kylläpä tökkii vastaan tää vaihtaminen
Comment
-
-
Kaikki pumput vaihdettu myös täällä
Schmiedmannin romuilla mennään ja toivottavasti kestää yli vuoden..
Mulla oli toisen puolen kontin pumpusta jouset poikki (kuva) joten vaikutti olennainsesti siihen, että kontti meinas tulla niskaan vaikka oli +25..
Nyt pitää olla varovainen ettei napsahda leukaan kun pomppaa niin ilosesti ylös
BMW:n "speciaalityökaluna" käytin Motonetistä löytämääni rautaa (n 60cm) ja sillä oli helppo saada nuo pumput paikalleen.
Pari tuntia meni aikaa ja suurin osa ajasta meni noitten muoviosien kanssa ropaamiseen ja purkamiseen
Luukkua piti ylhäällä sopivanmittainen 2x4" parrunpätkäLast edited by SwampHog; 13-12-2014, 23:48.E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
kiva huomata että muillakin on puskurissa jälkiä ja multakuorma mukana katonvälissä.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Nostanpa vanhaa säiettä.
Aloin sitten omaan Touringiin vaihtamaan takaluukun jousia ja ihmettelin, että ei kyllä Betleyn oppaan viisaudet voi pitää paikkaansa. Ei varmasti mahdu saranoiden väliin mitään putkea, johon sopisi paksumpi takaluukun kaasujousi.
Onko joku saanut homman onnistumaan putken kanssa ilman takaluukun irrottamista.
Täältähän kyllä löytyikin käytännön vinkkiä-> eli takalasi pois ja raudalla vääntäen.
Siltikin omassa tuntuu aika ahtaalta tuo tila, mutta luukun irrottaminen on aika raskas operaatio.
Edit: Niinpä siinä kysymyksessä olikin vain uskon puute. Hallusta löytyi kylän isoin meisseli, jolla homma joutui sutjakkaasti ilman luukkujen irroittelua. Kiitos jäljempien viestien sparraajille.Last edited by jaskap; 26-05-2021, 20:00.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Muistaakseni en lasia tai luukkua irroittanut jousia vaihtaakseni, mutta eipä se minun kaluni(putkea+lattaa+miggiliimaa)
mikään säästämisen arvoinen helpotus hommaan ollut, ja taisin senkin muokata puolelta toiselle sopivaksi välissä, joten
roskiin se jo lens.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Comment